سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازداشت شکارچی متخلف در سلماس


مهران نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سلماس در حین گشت‌زنی در مناطق شکار ممنوع شهرستان سلماس به یک شکارچی متخلف برخورد کرده و اقدام به بازداشت وی کردند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلماس در حین بازرسی از کیف این شکارچی متخلف یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی دو لول قاچاق به همراه تعدادی فشنگ پر را کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی پرونده شکار برای این شکارچی، متهم جهت رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سلماس ارجاع داده شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه شکارچی متخلف در زمان عملیات دستگیری متواری شده بود متاسفانه یکی از محیط‌بانان در حین تعقیب و گریز این شکارچی متخلف از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی و جراحت شد.

نظری با اشاره به صدور پروانه شکار پرنده در آذربایجان غربی، افزود: با توجه به صدور پروانه شکار پرنده در استان، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سلماس مناطق شکار ممنوع این شهرستان را به شدت تحت حفاظت قرار می‌دهد.

وی از شکارچیان درخواست کرد که نسبت به دریافت پروانه شکار  اقدام کنند و هوشیار باشند در صورت عدم دریافت پروانه و شکار پرندگان و جانوران وحشی از نظر حفاظت محیط زیست مجرم شناخته شده و باید علاوه بر پرداخت جزای نقدی روانه زندان شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سلماس صدور پروانه شکار را منوط به شکار پرندگانی همچون، کبک معمولی و تیهو، کبک چیل، باقرقره شکم سیاه، بلدرچین، غاز خاکستری، چنگر، اردک سرسبز، آنقوت، خوتکا و تنجه عنوان کرد.

این مسئول، صدور پروانه شکار پرندگان را از تاریخ 23 آبان ماه عنوان کرد و افزود: اعتبار صدور این پروانه‌ها دو ماه بوده و صدور مجوز شکار پرندگان به این معنی نیست شکارچیان می‌توانند در مناطق شکار ممنوع نیز اقدام به شکار پرندگان کنند.

به گزارش فارس، شهرستان سلماس با دارا بودن زیستگاه‌های آبی مختلف از جمله دریاچه‌های پشت سد دریک و زولا، یکی از زیستگاه‌های مناسب برای پرندگان آبزی و کنار آبزی مانند انواع اردک‌ها، غاز، آنقوت، تنجه، چنگر، کشیم کوچک، کشیم بزرگ، خوتکا، حواصیل، کاکائی، آبچلیک، چوب پا و غیره می‌باشد و در فصل مهاجرت پرندگان پذیرای انواع پرندگان مهاجر است.

انتهای پیام/61003/الف/و30

http://fna.ir/AZURMI


ویدیو مرتبط :
درگیری مسلحانه محیط بانان با شکارچی متخلف