سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«ایران» از منظر سیاسی کشوری دوست و همسایه‌ای وفادار برای اعراب است


«محمد ابو زید عبد الله»، مستشار حقوقی و نویسنده مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تصریح کرد: ایران از اولین روز پیروزی انقلاب اسلامی شعار آزادی «قدس» را به عنوان هدفی راهبردی سر داد.

این نویسنده مصری با بیان اینکه ایران دارای مواضع بسیاری است که موجب تفوق آن بر حکومت‌های عربی در رویارویی با رژیم صهیونیستی می‌شود، افزود: متاسفانه اختلاف و تضاد اولویت‌ها میان شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس موجب شده، ایران را به دشمن خود مبدل کنند.

عبد الله افزود: ایران همواره در طول تاریخ کشور بزرگ و قدرتمندی بود و ریشه عمیقی در تمدن بشری دارد و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دوستی وفادار برای تمام کشورهای عربی بوده و تاکنون تجاوزی از سوی ایران علیه کشورهای منطقه مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: موضوع ناراحت کننده و شرم‌آور آن است که تمام کشورهایی که امروز به دشمنی با ایران برخاسته‌اند، دلیل واضح و روشنی برای این دشمنی و قطع ارتباط ندارند و آنچه درباره توسعه طلبی‌های ایران بر زبان آورده می‌شود، ادعایی بیش نیست.

عبد الله درباره سودان و نظام حاکم بر این کشور نیز گفت: حکومت «عمر البشیر» وابسته به سازمان جهانی اخوان المسلمین است و همه می‌دانند که از زمان به قدرت رسیدن در سال 1989 البشیر شاخه نظامی جماعت اخوان المسلمین تلقی می‌شد که در آن زمان رهبری آن را «حسن ترابی» برعهده داشت.

این مستشار حقوقی مصری به قدرت رسیدن سلمان در عربستان را نقطه عطفی در تاریخ روابط سودان و عربستان شمرد و موجب نزدیکی مواضع دو کشور شد که نمود آن در مشارکت سودان در ائتلاف عربستان علیه یمن قابل ملاحظه است.

عبد الله افزود: البشیر دارای خط مشی عجیبی در دنیای سیاست است، مثلا وقتی با مردم سودان صحبت می‌کند، به آنها تاکید می‌کند که هرکس حقش را می‌خواهد باید زور سلاح آن را به دست آورد و از این حیث به رهبری جنگ طلب معروف است که سیاست‌هایش به جدایی جنوب سودان از سودان و نفوذ صهیونیسم در این کشور منتهی شد

وی خاطرنشان کرد که سیاست جنگ طلبی البشیر کشته شدن حدود نیم میلیون سودانی در منطقه دارفور را درپی داشت و نزدیکی وی به عربستان براساس منافع اقتصادی صورت می‌گیرد، در غیر این صورت هیچ‌گاه به جمهوری اسلامی ایران که همواره حامی وی بود، پشت نمی‌کرد.

این مستشار حقوقی مصری تاکید کرد: اگر حمایت‌های ایران از حکومت البشیر طی سال‌های گذشته نبود، بدون تردید شاهد سرنگونی وی بودیم و اگر وی تاکنون در مسند قدرت باقی است، مدیون این حمایت‌هاست.

عبد الله گفت: رخ دادهای جاری در منطقه بر این نکته تاکید می‌کند که برای آنها پیشاپیش برنامه ریزی شده و عملیات نابودی و فروپاشی منطقه به دست ائتلاف عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است.

وی بر این باور است، اگر حضوری از ایران در سوریه مشاهده می‌شود، به خواست و موافقت دولت سوریه بوده و اگر تاکنون شاهد مطرح بودن قضیه فلسطینی هستیم، به لطف حمایت‌های ایران از مقاومت اسلامی در لبنان و گروه‌های مقاومت در فلسطین اشغالی است.

انتهای پیام

http://fna.ir/2J6ZL1


ویدیو مرتبط :
سخنرانی مهندسی سیاسی(1)کالبدشکافی جناح های سیاسی ایران