امام جمعه اردبیل:یادواره‌های شهدا ابزار فرهنگ‌سازی برای تربیت جامعه هستند


نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: اگر جامعه جهانی روی ایران حساب باز کرده به برکت ایثارگری‌ها و خون پاک شهداست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل،آیت‌الله سیدحسن عاملی در یادواره شهدای واقعه 18 دیماه سال 57 روستای نیارق که در مسجد جامع این روستا برگزار شد، اظهار کرد:کشور ما به برکت خون شهدا بعد از سال‌ها غربت و کمبود امروز چنان به اقتدار علمی دست یافته است و به همین خاطر کشوری چون آمریکا از ایران واهمه دارد.

عاملی خواستار مطالعه در خصوص ایثارگری‌های شهدا در جهت حفظ آرمان‌های اسلامی شد و تاکید کرد: حرمت به شهدا وظیفه اصلی ماست و باید هر لحظه مرام و فکر آنها در زندگی‌مان جاری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل برگزاری یادواره‌های شهدا را ابزار فرهنگ‌سازی در جهت تربیت جامعه دانست و افزود: هر چه قدر فرهنگ ما اصلاح شود سیاست ما نیز اصلاح می‌شود و در نتیجه خیلی از مشکلات اساسی ما در حوزه اداری، اقتصاد و ... حل خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو در کشور خواستار رعایت قانون از سوی کاندیداها شد و بیان کرد: همه ما ملزم به رعایت قانون هستیم و هر چه قدر کاندیداهای انتخابات پایبند به اصول باشند در صورت انتخاب می‌توانند در انجام وظایف خود موفق باشند.

روستای نیارق از توابع شهرستان نمین 25 شهید دارد که در تظاهرات خونین 18 دیماه سال 1357 در مبارزه با رژیم طاغوتی پنج نفر از مردم این روستا به نام‌های سراصلان خان محمدزاده، مطلب راستگو، ملک منظر واحدی،نازیلا سیدرحیمی و محمد راستگو به شهادت رسیدند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سخنرانی امام جمعه محبوب دیّر در یادواره شهدا