استاندار اردبیل: پایان‌نامه‌های دانشجویان شکل کاربردی به خود بگیرد


استاندار اردبیل گفت: پایان‌نامه‌های دانشجویان شکل کاربردی به خود بگیرد و دانشگاه به کمک دستگاه‌های دولتی برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، مجید خدابخش در مراسم تجلیل از اساتید دارای افتخارات ملی و بین‌المللی دانشگاه‌ محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی علاوه بر وظیفه ذاتی خود برای تحصیل، تحقیق، پژوهش و نشر علم، تعهداتی هم به استان دارد.

وی با بیان اینکه پایان‌نامه‌ها باید شکل کاربردی به خود بگیرند، تصریح کرد: در پایان‌نامه‌ها می‌توان مشکلات استان را مورد کنکاش و بررسی قرار داد و برای رفع آنها راهکارهای علمی و عملی پیشنهاد کرد.

عضو هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کشاورزی استان نیازمند تغییر و تحول است، اضافه کرد: میزان فروش محصولات کشاورزی تولید شده استان اردبیل در سال برابر با میزان فروش کارخانه کاله است و این حاکی از آن است که در بخش کشاورزی استان باید تحول ایجاد کرد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه برخی از رشته‌های تحصیلی وجود دارد که بازار کاری ندارند، خاطرنشان کرد: ضرورتی برای پذیرش دانشجو در این رشته‌های تحصیلی نیست و در عوض باید در رشته‌هایی که جامعه به آنها نیاز دارد، دانشجو پذیرفته شود.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در حوزه دانش‌بنیان نقش چندانی ندارد، اضافه کرد: دو دانشکده در حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی نانو با 30 نفر عضو هیات علمی در نمین راه اندازی خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نه وقت لازم را دارند و نه از توان علمی بالایی برخوردار هستند که بتوانند در زمینه فعالیت‌های حوزه خود به‌صورت علمی پیش روند، بنابراین دانشگاه باید به کمک دستگاه‌های دولتی برود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
انجام پایان نامه. برگزیده دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف