حضور خاویر کلمنته در ایران منتفی شد


هشت سال پیش و در چنین روزی پس از کش و قوس فراوان مبنی بر هدایت ایران توسط خاویر کلمنته سرمربی اسپانیایی، فدراسیون فوتبال و او به توافق نرسیدند تا پرونده این اتفاق بسته شود.

به گزارش ایسنا و در روزشمار 29 بهمن فوتبال ایران، در سال 86 و پس از برکناری امیر قلعه نویی از هدایت ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال برای قبول هدایت ایران مذاکراتی را با خاویر کلمنته آغاز کردند و این مربی برای بازدید از ساختار فوتبال ایران و وضعیت امکانات تیم ملی به ایران هم آمد اما دو طرف از ابتدا بر سر مدت زمان حضور کلمنته در ایران اختلافاتی داشتند که در نهایت و پس از یک ماه توافق حاصل نشد.

علی کفاشیان در این باره اظهار کرد: کلمنته نامه‌ای به سفارت ایران در اسپانیا ارسال کرد که بر اساس آن، او حاضر نیست با اضافه شدن بند جدید به قراردادش به عنوان سرمربی در تیم ملی ایران مشغول به کار شود. ما تا امشب منتظر پاسخ کلمنته بودیم اما با توجه به پاسخ منفی او برای اضافه شدن، این بند که بر اساس آن او دو بار در سال بتواند از مرخصی استفاده کند را نپذیرفتیم. از فردا بررسی گزینه‌های دیگری را برای سرمربی‌گری تیم ملی آغاز خواهیم کرد.

در 29 بهمن، تیم ملی فوتبال ایران اولین مسابقه‌ خود در چارچوب‌ رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان برابر قطر برگزار کرد که این دیدار با پیروزی سه بر یک شاگردان برانکو ایوانکوویچ خاتمه یافت. این بازی بدون حضور تماشاگر بود. در این بازی علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علیرضا نیکبخت واحدی برای ایران گلزنی کردند.

در سال 90 و در چنین روزی، تیم فوتبال استقلال ایران در چارچوب مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف الاتفاق عربستان رفت و موفق شد این بازی را با نتیجه 3 بر یک به پایان برساند و راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

گل‌های استقلال را در این بازی،‌ گوران یرکوویچ (38)،‌ خسرو حیدری (62) و آرش برهانی (65) به ثمر رساندند و تک گل الاتفاق را یوسف سالم (60) وارد دروازه استقلال کرد. برانکو ایوانکویچ سرمربی وقت الاتقاق به دلیل مشکل مالیاتی نتوانست تیمش را در این بازی همراهی کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تهیه کننده فیلم سلام بمبئی: حضور آیشواریا منتفی شد!!!