سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کوچک‌زاده: آیا من فرق دکمه و ضابطه را نمی‌دانم؟/ لاریجانی: من گفتم تذکر روش دارد


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (21 اردیبهشت) در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: از زمانی که بحث طرح منع تبلیغات مضر آغاز شد اسم من در ردیف اول تذکردهندگان است. در حالی که اسم آقای فولادگر نفر هشتم است و به ایشان اجازه داده شد که تذکرشان را مطرح کنند و به بنده اجازه ندادند. اعتراضی هم نبود.

وی ادامه داد: اعتراض بنده به این است که شما طبق ماده 18 سوگند خورده‌اید که بی‌طرفی را رعایت کنید. من هم مدعی نیستم که شما به عمد این کار را کرده‌اید اما شما رئیس یکی از سه قوه در جمهوری اسلامی هستید. شان این جایگاه ایجاب می‌کند که ظالمانه کسی را تحقیر نکنیم.

کوچک‌زاده گفت: این تریبون در اختیار شماست و پس از عرائض بنده نیز در اختیار شما باقی خواهد ماند؛ شما به من گفتید که تذکر دکمه و ضابطه دارد.

وی ادامه داد: یک مشت فاسد و نفوذی می‌نویسند در رسانه‌ها که کوچک‌زاده فرق دکمه و تذکر را نمی‌داند؛ اشکالی ندارد اما شما که یک آیت‌الله‌زاده و رئیس قوه در جمهوری اسلامی هستید باید بدانید که اصل اداره مجلس ضابطه دارد و نباید تبعیض قائل شویم. حال قائل شدید ما گذشت کردیم چرا تحقیر می‌کنید؟ یعنی من فرق اینکه تذکر دکمه دارد یا ضابطه دارد را نمیدانم؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به لاریجانی گفت: چرا از این تریبون سعی می‌کنید کسانی را که دستشان کوتاه است را تحقیر کنید؟

وی اضافه کرد: ای کسانی که به ما می‌گویید چرا حرف نزدید، اعتراض نکردید و در مقابل این موضوع سکوت کردید؟ یکی از دلایلش همین است رئیس قوه دوست ندارد ما صحبت کنیم و اگر صحبت کنیم تحقیرمان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: من از علمایی که شما را نامزد کردند سوال می‌کنم. این رویه اسلامی است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت: اگر شهامت دارید عذرخواهی کنید و هیچ جوابی پذیرفته نیست.

به گزارش خبرنگار فارس، علی لاریجانی در توضیح گفت: خودتان فرمودید جواب ما مسموع نیست پس دیگر نیاز به جواب نیست. البته من نفهمیدم کجای حرف من تحقیرآمیز بود؟

وی اظهار داشت: من از این مراحمی که شما دارید متشکرم؛ من نمی‌دانم شما امروز چه حالی دارید که اینقدر ناراحتید. من که چیزی به شما نگفتم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما _ کوچک‌زاده _ هرچه از دهان‌تان در می‌آید می‌گویید و اگر کسی جواب‌تان را بدهد می‌گویید تحقیر کرد؛ من برای شما خیلی متاسفم که تحمل پاسخ ندارید. شما مطلبی را گفتید و من صبر کردم تا همه حرف‌هایتان را بزنید.

وی افزود: شما تقاضای تذکر داشتید و مسئول تذکر آقای بذرپاش است؛ ممکن است آقای بذرپاش توضیحی داشته باشد چه ربطی به من دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما تذکر بعدی می‌خواستید بدهید و من گفتم تذکر روش دارد اما شما مرتب داد می‌زدید این کجایش تحقیر است؟ما به دوست نماینده‌ای بگوییم شما بلند نشو داد بزن چراکه تذکر روش دارد؛ خب برادر عزیز من اگر همه بلند شود و داد بزند آیا می‌توان مجلس را اداره کرد. این روش‌تان درست نیست حداقل در پایان این دوره روش‌تان را درست کنید.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دعوای لاریجانی با کوچک زاده