علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ایجاد امنیت مهمترین وظیفه ارتش است/ تقدیم یک شهید مدافع حرم


به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم ستاد مجید زارع شامگاه چهارشنبه در نشست خبری خود به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش به میزبانی سالن جلسات ستاد فرماندهی لشگر۵۸تکاور ذوالفقار شاهرود، ضمن اشاره به تولید امنیت به مثابه مهمترین وظیفه ارتش، ابراز داشت: امنیت مقوله ای مهم و درخشان در هر ممکلت است که خوشبختانه امروز با سرافرازی می توان از ایران به عنوان یکی از امن ترین کشورهای منطقه وجهان یاد کرد.

وی افزود: روزگاری شهرهای دمشق و بیروت مقاصد گردشگری و توریسم در غرب آسیا بودند اما امروز نه تنها برای گردشگران در این شهرها جایی نیست بلکه مردم ساکن آن نیز رنگ آرامش را به خود نمی بینند و این کارکرد اصلی و حیاتی امنیت برای یک دولت، ملت و کشور است که به جد می توان آنرا با مهمترین مایحتاج بشر یکسان دانست.

برنامه های هفته ارتش در شاهرود مشخص شد

ارشد نظامی در استان سمنان در تشریح برنامه های هفته ارتش در استان، گفت: عطر افشانی گلزار شهدای شاهرود و بسطام آغازگر برنامه های هفته ارتش است که این مراسم با حضور فرماندهان و پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسئولان نهادهای اداری و اجرایی، نیروهای مسلح و ائمه جمعه و جماعات سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

زارع درباره سایر برنامه های این هفته، بیان داشت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر از دیگر برنامه روز نخست هفته ارتش است همچنین پیاده روی خانوادگی نخستین برنامه دومین روز از هفته ارتش است که با حضور خانواده پرسنل لشکر۵۸ تکاور از محل استقرار این لشکر تا گلزار شهدای گمنام برگزار می شود و درنهایت حضور گسترده در نماز جمعه پایان دهنده برنامه های دومین روز از این هفته است.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای ارتشی شهرهای پیرامون شاهرود مانند مجن و ...، حضور امرای ارتش در مدارس و دانشگاه ها و برگزاری سخنرانی هایی با حضور امرای لشکر۵۸تکاور ذوالفقار در زمره برنامه های سومین روز از هفته ارتش هستند و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده ارتشیان استان، برگزاری مسابقات تیراندازی، نشست های بصیرت افزایی با حضور اساتید، برگزاری مراسم تجلیل از سربازان، پرسنل و فرماندهان نمونه، محفل انس با قرآن و در نهایت رژه روز ۲۹فروردین از دیگر برنامه های روز چهارم تا ششم هفته ارتش خواهند بود.

تقدیم یک شهید و ۲مجروح در دفاع از حرمین شریفین

فرمانده لشکر۵۸تکاور ذوالفقار همچنین در پاسخ به سوالی با موضوع تعداد شهدا و مجروحان اعزامی از تیپ ۱۵۸شهید کشاورزیان این لشکر در سوریه، گفت: تنها فردی که از تیپ۱۵۸شهید پژوهنده لشکر۵۸تکاور ذوالفقار شاهرود در مبارزه با تکفیری های داعشی در سوریه جان خود را از دست داده و به درجه رفیع شهادت رسیده است، سرهنگ دوم مرتضی زرهرند است که پیکر پاک ایشان صبح امروز به وطن واردشد.

زارع درباره تشییع پیکر پاک این شهید، ابراز داشت: آئین وداع با این شهید بزرگوار در شاهرود به دلیل عدم تمایل خانواده و صلاح دید امرای ارتش در شاهرود منتفی است و شهید زرهرند صبح فردا، پنج شنبه بیست و پنجم فروردین ماه در شیروان خراسان شمالی، زادگاه شهید بزرگوار با حضور امرای ارتش، مسئولان، خانواده شهدا، روحانیان و عموم مردم شهید پرور این خطه برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این شهید بزرگوار دو تن از جمعی لشکر۵۸تکاور شاهرود نیز مجروح شدند که نام یکی از این عزیزان سرگرد زمانی است همچنین باید گفت، اعزام مستشاران نظامی ارتش در سوریه تنها به واسطه رصد نحوه جنگ های نیابتی و اصطلاحا شهری در کنار آشنایی با تاکتیک های رزمی گروهک های تکفیری برای ارتقاء سطح امادگی های دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش در برابر تهدیدات آماده است

فرمانده تیپ۱۵۸شهید کشاورزیان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن پاسخ به سوال خبرنگار مهر با موضوع سطح آمادگی این یگان رزمی، گفت: تیپ ۱۵۸شهید کشاورزیان مسئول ارائه آموزش های تکمیلی به تکاورانی را دارد که آموزش رزم مقدماتی را در یگان های پیشین دیده اند و در این مکان رزم با سلاح های متنوع سبک و سنگین را می آموزند که در این زمینه باید گفت جمعی تیپ ۱۵۸ لشگر ۵۸تکاور ذوالفقار از آمادگی نسبی بالایی برخوردار هستند.

سرهنگ محمد غفاری با اشاره به تغییر روش و مراسم جنگ ها در دنیای امروزی، ابراز داشت: ارتش با تجریه ارزشمند جنگ هشت ساله و با رصد کامل جنگ های خلیج فارس یک، خلیج فارس دو، جنگ افغانستان، عراق، لیبی و سوریه آموزش های مرتبط با جنگ های خیابانی و یا نیابتی را بر پایه نیاز دفاعی و سبک تهاجمی دشمنان اسلام و ایران طبق آئین نامه ها و روش های آموزشی جاری آجا برنامه ریزی کرده و در راستای بالا بردن توان رزمی پرسنل پایور و وظیفه خود همواره تلاش دارد.

وی افزود: همچنین درباره سطح آمادگی یگان های رزمی لشکر۵۸ و به طور کلی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید گفت، نیروهای خداجوی آجا در هرجایی از ایران اسلامی اعلام کرده اند که آماده دفاع از کیان اسلام و ایران در هرنقطه ای از زمین و در هر زمان هستند تا دشمن حتی جرات لحظه ای واکنش را نیابد.

ارتش ایران نیروی عقیدتی و با صلابت است

فرمانده تیپ۱۵۸ شهید کشاورزیان همچنین درباره آمادگی آجا دربرابر تهدیدات احتمالی نیز گفت: باید پذیرفت که اگر دشمن می توانست از راه نظامی به ایران ضربه بزند لحظه ای درنگ نمی کرد و اگر امروز از راه جنگ نرم به جای جنگ سخت وارد شده است، به دلیل هوشیاری نیروهای مسلح و ارتش خداجوی ایران اسلامی محسوب می شود که اقتدار و صلابت خود را به همگان نشان داده است.

غفاری با بیان اینکه ارتش جمهوری انقلاب اسلامی با ارتش دوران طاغوت بسیار تفاوت دارد، ابراز داشت: در زمان طاغوت ارتش ایران ۱۰۰درصد وابسته به غرب بود اما ارتش عقیدتی جمهوری اسلامی ایران امروز خودکفا و قاطع در دفاع از کیان مملکت آمادگی کامل را دارد.

وی ادامه داد: امروز زمانی که برای سربازان ارتش کلماتی از شهید و شهادت سخن می گوئیم، روحیه ای مضاعف می یابند که گویی هیچ ابر قدرتی در برابر آنها تاب ماندگاری ندارد از سوی دیگر ارتش ایران همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با امرای ارتش فرمودند، برخلاف ارتش های غاصب و یا ویترینی دنیا مانند آمریکا و عربستان سعودی، ارتشی با صلابت و توان رزمی در کنار نیروی ایمان و عبادت است.

لشکر۵۸ تکاور ذوالفقار در برنامه های فرهنگی پیشرو است

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ ۱۵۸شهید کشاورزیان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست در تشریح برنامه های فرهنگی این یگان، گفت: در لشکر۵۸تکاور ذوالفقار برنامه های فرهنگی بسیار خوبی در دست اجرا است که از جمله آنها می توان به برگزاری ۷۰کلاس قرآن در سه شنبه هر هفته تنها به میزبانی لشکر۵۸تکاور است که برای پرسنل پایور و وظیفه تجربه ای خوب از زندگی در کنار تلاوت قرآن را رقم می زند.

حجت الاسلام هادی غلامی همچنین بیان داشت: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن در مناسبت هایی مانند ماه مبارک رمضان و ماه محرم، شرکت در هیئات عزاداری و تشکل های دینی، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای ارتش مانند شهید صیاد شیرازی به صورت سالانه، برپایی نمایشگاه فرهنگی در سطح شهر شاهرود، اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر با حضور امام جمعه و امام جمعه موقت شاهرود و مسابقات مقاله نویسی، کتابخوانی و فرهنگی از جمله برنامه های فرهنگی این یگان رزمی است.

وی افزود: از سوی دیگر لشکر۵۸تکاور ذوالفقار در سال۹۴ میزبان دور نهایی مسابقات کشوری قرائت قرآن در رشته های اذان، قرائت، حفظ و تجوید بود که از همه یگان های رزمی سراسر کشور در این مراسم معنوی حضور داشتند و امیر سرتیپ پوردستان میهمان آن مراسم بودند.


ویدیو مرتبط :
تقدیم به شهید کجباف مدافع حرم