گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



جعفرآباد مغان آماده برگزاری جشنواره ملی كوچ عشایر


ششمین جشنواره ملی كوچ عشایر 22 اردیبهشت‌ در روستای روح‌ كندی جعفرآباد از توابع بیله‌ سوار برگزار می ‌شود.

فرماندار بیله سوار مغان گفت: امكانات لازم برای برگزاری جشنواره ملی كوچ عشایر در جعفرآباد مغان توسط اعضای ستاد جشنواره فراهم شده است.

آرام حلیم روز سه شنبه با اشاره به اینكه ششمین جشنواره ملی كوچ عشایر 22 اردیبهشت‌ در روستای روح‌ كندی جعفرآباد از توابع بیله‌ سوار برگزار می ‌شود افزود: عشایر ایل شاهسون در میان 90 ایل سومین ایل مهم كشور هستند و نقش بسزایی در توسعه استان اردبیل در بخش‌ های گردشگری و كشاورزی دارند.
او اظهارامیدواری كرد با حمایت از این قشر تلاشگر ظرفیت ‌های موجود عشایر استان ارتقا یابد.
فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: بیش از 15 هزار عشایر در شهرستان بیله سوار زندگی می كنند كه 39 درصد عشایر استان اردبیل را تشكیل می دهند كه بیش از 600 هزار راس دام سبك را در شهرستان پرورش و نگهداری می كنند.
‌وی زندگی عشایری را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در جامعه دانست و افزود: در طول تاریخ معیشت عشایر به صورت خودكفا و مستقل مبتنی بر فعالیت‌ های قومی و قبیله‌ ای بوده و آنها به عنوان قشر تولید كننده نقش اساسی در توسعه اقتصادی كشور داشته‌ اند.
وی گفت: این جشنواره و گردهمایی ‌ها فرصتی را برای آنها فراهم خواهد كرد تا بازارهای عرضه محصولات خود را گسترش دهند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، غرفه های صنایع دستی و محصولات و توانمندی های عشایر ، برگزاری غرفه های آلاچیق با نمایش زندگی عشایر ، برپایی غرفه غذای محلی و لباس محلی ، اجرای موسیقی عاشق ها و مراسم عروسی عشایر ، برگزاری بازی های بومی و محلی ، برگزاری مسابقات تیراندازی با كمان و تپانچه بادی و تجلیل از پیشكسوتان عشایر و نمایشگاه عكس برتر كوچ از جمله برنامه های ششمین جشنواره كوچ عشایر بیله سوار است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
پخش سرود ملی در استقبال از ماه محرم جعفرآباد مغان