آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شام/ دستور تهیه «کباب مرغ»


شام/ دستور تهیه «کباب مرغ»آکا ایران/ چی لازم دارم:
سینه مرغ رنده شده=1 عدد
سفیده تخم مرغ=1 عدد
پیاز خرد شده نرم=1 عدد
سیر رنده شده=1 حبه
فلفل دلمه سبز ریز شده=1 عدد کوچک
گشنیز ریز شده=2/1 لیوان
نمک و فلفل و زردچوبه=به مقدار لازم
پودر دارچین=کمی
آرد سوخاری=به مقدار لازم
مواد لازم برای آشپزی آکا
برای ساندویچ:
گشنیز،گوجه فرنگی و خیارسبز=به مقدار لازم
سیب زمینی سرخ شده=2 عدد
کباب مرغ=به مقدار لازم
نان عربی یا پیتا=به مقدار لازم
چه جوری درست میشه:
1. برای تهیه کباب مرغ تمام مواد را با هم مخلوط کرده با دست ورز دهید. در صورت شل بودن مواد به آن آرد سوخاری اضافه کنید تا زمانیکه به دست نچسبد.
2. از مواد به اندازه یک توپ کوچک برداشته به صورت انگشتی در آورده و در سینی فر که با آلومینیوم پوشانده اید و کمی چرب کرده اید بگذارید. بقیه مواد را به همین طریق آماده کنید.
3. سینی را در فری که از قبل گرم کرده اید قرار داده تا مرغ به مدت 20 دقیقه با حرارت 200 درجه سانتیگراد بپزد یا تا زمانیکه از پخت آن مطمئن شوید در فر بماند.
4. نانهای عربی را آماده کرده از مواد روی نانها گذاشته ،کمی سس مایونز ریخته و نانها را بپیچید.
نکته قابل توجه این دستور غذایی این می باشد که شما می توانید به راحتی با دستگاه خردکن 18 کاره آکا سیر ، پیاز ، فلفل دلمه و گشنیز را خردکرده و در زمان کمتری با حفظ رنگ و بوی و طعم این مواد غذایی آنها را مورد استفاده قرار بدهید ، البته باید اضافه کرد اکا با داشتن دو پروانه ثبت اختراع این تضمین را به شما می دهد که دستگاه خردکنی بی خطر را در اختیار شما قرار می دهد تا در کنار راحتی و لذت از آشپز خود از امنیت آن نیز بهره ببرید .


منبع: آکا ایران


ویدیو مرتبط :
آموزش تهیه کباب مرغ یونانی