علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، نخستین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات دیروز چهارشنبه به میزبانی دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه آغاز شد و امروز به کار خود پایان می دهد.
تقویت کار گروهی، ارتباط علمی بین دانشگاه ها، تبدیل ایده ها به فناوری و تجاری سازی از اهداف برگزاری این مسابقات است.
دبیر نخستین دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات گفت: برای مسابقات سال جاری دو زمینه اصلی توربین و رسانه های مجازی انتخاب شده است که دانشجویان با بهره گیری از ابزارهای موجود به ارائه ایده های خود در زمینه مکانیک سیالات و نحوه تجاری سازی آن ها خواهند پرداخت.
محمدرضا چمنی افزود: این مسابقات با همکاری هشت دانشگاه برتر ایران شامل دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، علم و صنعت، امیرکبیر، تبریز، تربیت مدرس و صنعتی شریف برگزار می شود و در صددیم که از سال آینده، این مسابقات هرسال در یکی از این دانشگاه ها برگزار شود.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان تعداد اعضای هریک از تیم های شرکت کننده را یک تا چهار نفر عنوان کرد و افزود: این رقابت ها با نمایش آثار در چهار سالن آغاز شد.
چمنی تصریح کرد: در این مسابقات 18 تیم در بخش کلیپ، شش تیم در بخش آزمایشگاه مجازی، 9 تیم در بخش توربین و هشت تیم نیز در بخش کشتی فلتنر، با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی اضافه کرد: سازمان صنایع دریایی و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با پشتیبانی از این مسابقات، حمایت وی‍ژه ای را از ایده های منجر به طرح دانش بنیان، انجام داده اند.
مکانیک سیالات یا شاره ها دانشی از علوم مهندسی است که به بررسی شاره های ساکن و متحرک و برهمکنش میان آنها و اجسام ساکن یا متحرک واقع در داخل یا پیرامون آنها می پردازد.
شاره یا سیال، یکی از حالت های وجود ماده است و شامل مایعات، گازها، پلاسما و تا حدی جامدات پلاستیک می شود.
د/3011/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مکانیک سیالات 40 - کاربرد های سیالات