سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعدام شیخ نمر در ادامه جنایت کشتار شیعیان نیجریه است


«محمدحسین رجبی دوانی» مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه این قضیه از چند بعد قابل بررسی است، گفت: رژیم سفاک و وحشی سعودی نهایتا روی ناپاک خود را آشکار کرد و دشمنی و کینه توزی خود را نسبت به شیعه نشان داد. البته به پشتوانه جریان‌های تکفیری و دولت‌های غربی.

رجبی دوانی در ادامه افزود: دولت سعودی که سعی می‌کرد خودش را از این گروه‌های دست پرورده تکفیری و خون ریز و سفاک مبرا کند، نشان داد که وقتی این رژیم عملا و علنا شخصی را در جایگاه عالم دینی تنها به دلیل سخنانش اعدام می‌کند خیلی راحت می‌تواند از طریق عوامل پست و جانی خود، جنایاتی را در سوریه و عراق پشتیبانی کند. روی دیگر سکه دشمنی با جمهوری اسلامی و ضربه زدن به مسیر حقی است که جمهوری اسلامی از هنگام پیدایش در جهان از خود نشان داده  و دل‌های آزادگان و  مستضعفان را به خود مجذوب کرده است. این جنایت در راستای همان جنایتی است که دولت نیجریه به خواست و هماهنگی با دولت سفاک سعودی درباره شیعیان مظلوم نیجریه مرتکب شد.

وی ماهیت عربستان را تفرقه افکنی در اسلام دانسته و اذعان کرد: من خوف آن دارم که رژیم پلید سعودی در ادامه دشمنی با ما، هم دولت نیجریه و هم دولت فاسد و تبهکار بحرین را وا دارد که عالمان شیعی در بند را به شهادت برسانند و از این طریق بخواهند شیعه و جمهوری اسلامی را در فشار و تنگناها قرار دهند. زیرا  به سکوت جوامع بین‌المللی و حتی حمایت‌های دولت‌های استکباری یقین دارند و لذا برای ضربه زدن به تشیع و نظام جمهوری اسلامی یک چنین جنایتی را مرتکب می‌شوند و ماهیت پلید و واقعی خود را که تفرقه افکنی در عالم اسلام و عدم تحمل سایر فرقه‌هاست را به این صورت نشان می‌دهند.

استادیار تاریخ اسلام دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به موضع دولت گفت: به رغم ضعف‌هایی که دولت در چنین مواضعی نشان داده است، به خصوص درباره شهدای مظلوم نیجریه و توهین به ساحت عالم ربانی شیخ ابراهیم زکزاکی، این جا برای اولین بار می‌بینیم که دولت تا حدی جنبه محافظه کاری را کنار گذاشت و صریحا دولت سفاک سعودی را محکوم کرد و با اعلام موضع رسمی خود یعنی تروریست پرور بودن عربستان و سرکوب آزادی خواهان، کاردار دولت سعودی را فراخواند. مردم باید در ضمن رعایت مسائل بین‌المللی و عدم حمله و تخریب نسبت به سفارتخانه خشم و انزجار و نفرت خود را نسبت به این رژیم سراسر خون ریز و خون خواری ابراز دارند.

وی با اشاره به سخنان امام خامنه‌ای ادامه داد: سخنان بسیار حکیمانه و برخاسته از منطق قرآنی رهبر معظم انقلاب که تصریح کردند که به زودی دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران و دولت سفاک سعودی را خواهد گرفت مرهمی بود بر دل‌های مالامال از زخم و اندوه شیعیان و آزادگان داغدار در این جنایت بزرگ سعودی.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
عربستانِ پس از اعدام شیخ نمر