سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جهانگیری: مشکل ارتباط ایران با سوئیفت برطرف شده/حبس اقتصاد ایران درون کشور به‌معنای نابودی آن است


سخن برخی افراد که می‌گویند تحریم‌ها هنوز لغو نشده و علت آن را مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های بانکی می‌دانند کاملا اشتباه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون اول رئیس جمهور در ایلام با بیان اینکه مشکل ارتباط ایران با سوئیفت برطرف شده است گفت: حبس اقتصاد ایران درون کشور به معنای نابودی آن است.

به گزارش انتخاب، اسحاق جهانگیری امروز در حاشیه بازدید از سد و نیروگاه سیمره اظهار داشت: در بحث سوئیفت قاعدتا کار بانکی و معاملات ارزی در سطح بین المللی زمان بر است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های علیه ایران لغو شده است، افزود: سخن برخی افراد که می‌گویند تحریم‌ها هنوز لغو نشده و علت آن را مشکلات موجود بر سر راه همکاری‌های بانکی می‌دانند کاملا اشتباه است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: شورای امنیت، اتحادیه اروپا و رئیس جمهور آمریکا نیز قطعنامه‌های گذشته را لغو کرده‌اند و باید منتظر باشیم که با گذشت زمان امور به روال عادی برگردد چرا که کشور سال‌ها است که فشار تحریم بوده است.

وی گفت: همه مسئولان بانکی و اقتصادی کشور می‌گویند که مشکل سوئیفت برطرف شده است اما متاسفانه برخی که چیزی نمی‌دانند و فقط دنبال جو سازی منفی و حاشیه‌اند این را منکر می‌شوند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در سال 95 محوریت دارد، اقتصاد مقاومتی در دولت ایران یک موضوع جدی است که درون زایی و برون گرایی از رویکردهای اصلی آن است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، تصریح کرد: ما باید به توانمندی داخلی اتکا داشته باشیم و همچنین باید با دنیا تعامل کنیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: حبس‌کردن اقتصاد ایران در داخل کشور یعنی نابود‌کردن آن و کسانی که دنبال حبس کردن اقتصاد کشور هستند می‌خواهند اقتصاد ایران را نابود کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 95 حتما با نیروهای ورودی به ایران و وام‌دهندگان اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

جهانگیری تصریح کرد: امروزه شرکت‌های سدسازی در رقابت با شرکت‌های سدسازی ایران کم آورده‌اند و شرکت‌های ایرانی در مناقصات برنده و موفق بوده‌اند اینکه گفته می‌شود سرمایه ایران فقط نفت است و یک مجموعه امکانات در یک مکان خاص توسط عده‌ای خاص است این اشتباه است ما باید زمینه فعالیت شرکت‌های خصوصی را فراهم کنیم.


ویدیو مرتبط :
جهانگیری: اقتصاد ایران بانک محور است