سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مدیریت مراتع عشایری چهارمحال و بختیاری به عشایر واگذار می شود


یحیی حسین پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: در راستای ارتقاء خدمات رسانی به جامعه عشایری استان و با توجه به ضرورت حمایت از این جامعه مولد که به عرصه های منابع طبیعی اتکا دارند ئر نشست مشترکی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص واگذاری مدیریت مراتع به عشایر هماهنگی شد.
وی افزود: در نظر گرفتن حقوق قانونی و عرفی عشایر استان در استفاده از مراتع و تاکید بر لزوم صیانت از منابع طبیعی به عنوان منابع حیاتی و مدیریت پایدار منابع طبیعی در زیست بوم های عشایری و ارتقاء معیشت پایدار عشایر از اهداف تشکیل این جلسه بود.
حسین پور تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا مدیریت مراتع عشایری در قالب طرح های مرتع داری و حمایت های مالی و قانونی از مجریان طرح ها به عشایر واگذار شود.
مدیرکل امور عشایر استان خاطرنشان کرد: قرقبانی عشایر در مراتع عشایری بویژه در زمان خارج از فصل چرا می تواند نقش بسزایی در حفاظت، احیاء، اصلاح و توسعه و بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی با مشارکت صاحبان عرفی مراتع و تشکل های عشایری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، تعداد عشایر کوچ نشین استان چهارمحال و بختیاری بیش از 126 هزار نفر است و این استان ازنظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
7363/ 6014/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عشایر چهارمحال و بختیاری