سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله آفتاب يزد / حُسن دولت حسن


آفتاب يزد/ « حُسن دولت حسن » عنوان يادداشت روز روزنامه آفتاب يزد به قلم سيد عليرضا کريمي است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

رسانه‌هاي حامي دولت احمدي‌نژاد و جريان بازنده انتخابات سال 92 و مخالف توافق هسته‌اي جملگي اعلام نموده‌اند که بنا ندارند در نمايشگاه مطبوعات حضور يابند و اصطلاحا قصد دارند اين نمايشگاه را تحريم نمايند. اگرچه اين موضوع از درجه اهميت ساقط است و پرداختن به آن به نوعي ابتذال است اما درون خود يک نکته مهم دارد. اين نکته بدين شرح است که برخلاف دوران دولت قبل که ادعاي مهرورزي داشت و مسئولان آن از جنبه بالاي خود مي‌گفتند اما رسانه‌هاي منتقد از ترس برخوردهاي چکشي نه تنها دست به عصا بودند بلکه مجبور مي‌شدند به هر سازي که معاونت مطبوعاتي وقت مي‌زد باشند.يعني رسانه‌هاي منتقد وقت دل خوشي از رفتارهاي عجيب و غريب آقاي رامين معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد دولت احمدي‌نژاد نداشتند و مي دانستند با حضور در نمايشگاه قرار نيست اتفاق خاصي بيفتد اما به هر حال «ترس از برخورد» بزرگترين و مهم‌ترين عاملي بود که بالاجبار آنان را در مصلاي تهران دور هم جمع مي نمود. حال داستان نمايش رسانه‌هاي مخالف رئيس‌جمهور روحاني براي اين نمايشگاه از دو جهت با آنچه در 8 سال قبل رخ مي دادمتفاوت است. اولا فضاي نقد به اين دولت آنچنان باز است که روزنامه‌هاي مخالف و دلواپس حتي بعضا خطوط قرمز نظام را درنورديده‌اند و به بهانه زمين‌گير کردن دولت تدبير و اميد ابايي ندارند از اينکه تصميمات و مصلحت انديشي‌هاي نظام را زيرسوال ببرند.در موضوع توافق هسته اي به کرات اين موضوع مشخص شده است . في‌المثل يکي از همين روزنامه‌هاي به ظاهر دلواپس تصميم نظام براي توافق ژنو را به «هلوکاست هسته‌اي» تعبير نمود و آب از آب هم تکان نخورد. ثانيا در پي اين هجمه‌ها و حملات برخوردي از سوي دولت حسن روحاني از جمله وزارت ارشاد رخ نمي‌دهد. يعني درحالي که در دولت قبل کوچکترين انتقاد برابر بود با کم طاقتي مسئولان وقت و شکايت اما در دولت فعلي رسانه‌هاي مخالف آزادانه و با فراغ بال به مسئولان فعلي مي‌تازند و جالب آنکه همچنان هم طلبکار هستند!
در دولت هشتم رئيس‌جمهور وقت وقتي در جمعي دانشگاهي حضور يافته بود يکي از دانشجويان برخاست و گفت: «تو در اين مدت هيچ کاري براي ما انجام ندادي و دروغگو هستي!»رئيس‌جمهور وقت با ادبيات و حالتي خاص گفت: «نشنيدم بلندتر بگو!» آن دانشجو بلندتر و اين بار فريادگونه واژه «دروغگو» را تکرار کرد. اما رئيس دولت هشتم باز هم از او خواست تا تکرار کند و اين روند ادامه پيدا نمود.سپس رئيس جمهور وقت گفت: «کاري که من براي شما انجام دادم همين موضوع بود! اينکه مي‌توانيد با اين صراحت و با صداي بلند به رئيس‌جمهور کشورتان دروغگو بگوييد!»
به‌نظر مي‌رسد در ماجراي شوي رسانه‌هاي دلواپس نيز اين موضوع حکمفرماست. يعني اين حُسن دولت حَسن روحاني را نشان مي‌دهد که جمعي از روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها مي‌توانند به مسئولان دولتي توهين نمايند و حتي معاون رئيس جمهور را «دروغگو» خطاب کنند و از سوي ديگر براي تحت فشار قرار دادن پاستورنشينان در اقدامي هماهنگ و از پيش برنامه‌ريزي شده نمايشگاه مطبوعات را تحريم نمايند.
اگر بنده به جاي آقاي انتظامي معاون محترم مطبوعاتي وزارت ارشاد بودم اسامي روزنامه‌ها و خبرگزاري‌هايي که نمايشگاه مطبوعات را تحريم نموده‌اند را با فونت قابل توجه در بنري چاپ نموده ودر ورودي نمايشگاه امسال نصب مي‌کردم تا مشخص گردد در اين دولت برخلاف دولت قبل تا چه حد آزادي بيان جاري و ساري است که برخي رسانه‌ها آزادانه هم اعتراض مي‌کنند هم توهين مي‌نمايند و هم با توهم تحديد از سوي وزارت ارشاد شوي تحريم راه مي‌اندازند. اي کاش آقاي انتظامي بتوانند از اين فرصت سود و بهره لازم را ببرند.


ویدیو مرتبط :
سرمقاله شماره 316 مجله موفقیت