سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اخبار گوناگون استان گلستان


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به این که کشور ما یک کشور استثنایی از نظر منابع طبیعی است باید به استعدادیابی این بخش توجه بیشتری شود.
حجت الاسلام سیدمصطفی طباطبایی نژاد افزود: باید بدانیم در کدام زمین کشاورزی، باغداری و یا کار صنعتی انجام دهیم و هر کاری را بی هدف به سرانجام نرسانیم زیرا نتیجه معکوس خواهیم گرفت.
وی اظهار کرد: نباید در دل جنگل کارخانه چوب ایجاد کرد زیرا تخریب بیشتر می شود و یا نباید در وسط مرتع کارخانه سیمان احداث شود زیرا باعث آسیب رساندن به محیط زیست خواهد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته برای اجرای برخی طرح ها در کشور این موارد در نظر گرفته نشده و ضمن از بین بردن محیط زیست و ایجاد آلودگی، اشتغالی هم ایجاد نشده است.

***
دکتر حسین پور سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از 30 هزار نفر از خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی کلینیک دندانپزشکی شهید بهشتی گرگان بهره بردند.
دکتر حسین پور افزود: این کلینیک که یکی از کلینیک های مستقل دندانپزشکی تأمین اجتماعی در کشور است با پنج یونیت دندانپزشکی و پنج دندانپزشک به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهد.
دکتر یزدی رئیس کلینیک نیز گفت: پیرو سیاست های توسعه ای، فلورایدتراپی و آموزش را نیز به مباحث کاری خود افزوده ایم به طوری که فقط در مهر ماه سال جاری تعداد 130 نفر در این کلینیک آموزش بهداشت دهان و دندان دیده اند و همین تعداد نیز فلورایدتراپی شده اند.

***
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد: پرسش مهر شانزدهم در قالب 13 رشته فرهنگی هنری اجرا و جشنواره استانی آن دی ماه 94 برگزار خواهد شد.
محمدرضا وطنی در تشریح رشته های مسابقات پرسش مهر شانزدهم گفت: جشنواره امسال در رشته های سخنوری، مقاله، شعر، داستان، وبلاگ، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، نمایش نامه نویسی، سرود همگانی و نظرات و پیشنهادات والدین برگزار خواهد شد.
وی گفت: به جز دانش آموزان پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی، سایر دانش آموزان، معلمان و اولیاء دانش آموزان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: شرکت کنندگان باید آثار خود را تا 22 آذر 94 به دبیرخانه جشنواره در معاونت پرورشی اداره کل و یا معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان های خود تحویل نمایند.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره استانی پرسش مهر شانزدهم در دی ماه 94 برگزار خواهد شد و برگزیدگان استانی برای شرکت در مسابقات کشوری 'کنگره ملی پرسش مهر' 29 بهمن 94 حضور خواهند یافت.

***
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: 40 هزار مترمکعب از مخازن آب شرب استان شستشو و گندزدایی شد.
مهیار خسروی افزود: این شرکت مطابق با ضوابط ناظر بودجه سال جاری برای ارتقاء کیفیت آب شرب در سطح شهرهای استان اقدام به شستشوی و گندزدایی مخازن ذخیره آب شرب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در مرحله اول عملیات شستشو و گندزدایی حدود 40 هزار مترمکعب از مخازن ذخیره آب شرب استان در شهرهای کردکوی، گمیشان، بندرگز، گرگان، گنبد، نوکنده، آق قلا و دلند با تلاش کارکنان دفتر کنترل کیفی این معاونت و نیز همکاران در سطح مناطق صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: اجرای این عملیات باعث حذف میکروارگانیسم های احتمالی و بیو فیلم میکروبی موجود در سطح و کف و دیواره مخازن ذخیره شده و همچنین نیاز به کلر برای گندزدایی آب آشامیدنی را کاهش می دهد.

***
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آبادکتول از برگزاری نخستین سوگواره عکس عاشورایی در این شهرستان خبر داد و گفت: 63 هنرمند عکاس ٤٧٢ اثر را به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند.
حسن دیلم افزود: نخستین سوگواره عکس عاشورایی با هدف شناسایی هنرمندان در بخش عکاسی و جذب هنرمندان برگزار شد.
وی دستیابی به زوایای زیبا و پنهان در عزاداری ها و بیان مصور احساسات عاشقانه و خالصانه مردم در سوگواری های محرم را از دیگر اهداف سوگواره عاشورایی اعلام کرد.
دیلم ادامه داد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ مکتب حسینی با موضوعات محرم و ولایت پذیری، نماز، عاشورا، سنت ها و جلوه های عاشورایی در دو بخش عکاسی با دوربین عکاسی و گوشی همراه برگزار شد.

***
دو تن از مربیان کانون پرورش فکری گلستان در طرح کشوری گزارمان نویسی رتبه های اول کشوری و برتر استانی را کسب کردند.
با توجه به نقش مربیان به عنوان واسطه های تربیتی کودکان و نوجوانان و لزوم انس هر چه بیشتر آن ها با کتاب و دریافت نظرات و تحلیل های انتقادی شان در ارتباط با کتاب همه ساله طرح گزارمان نویسی با شرکت مربیان مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار می شود.
بر همین اساس در سال 94 - 93 تعداد 56 اثر به عنوان برگزیدگان کشوری انتخاب و معرفی شدند که در این میان مائده بای مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری رامیان با نقد ظاهری و محتوایی کتاب 'همه با هم' به نویسندگی یوسف ملک شامران به عنوان نفر اول کشوری و زینب سنچولی سرپرست مرکز فرهنگی هنری کلاله با کتاب انتخابی 'چگونه یک استخوان تبدیل به یک سنگواره می شود؟' به نویسندگی ملیسا استوارت به عنوان نفر دوم استانی انتخاب شد.

***
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرگز از برگزاری نمایشگاه عکس عکاسان استان گلستان به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با موضوع عکس عاشورایی و به مناسبت اربعین حسینی با همکاری اداره ارشاد و کانون بسیج هنرمندان و انجمن عکاسان شهرستان برگزار شده است.
لیلا هزارجریبی با بیان این که عکس ها توسط هنرمندان عکاس استان گرفته شده افزود: این آثار در حوزه هنری گلستان ثبت شده است .

***
دومین یادواره 66 شهید والامقام و 2 شهید گمنام شهرستان گمیشان به مناسبت هفته بسیج در حوزه علمیه عبدیجان آخوند نبوی نژاد با حضور مسئولان شهرستان، خانواده های معظم شهدا و بسیجیان برگزار شد.
فرماندار گمیشان در این مراسم با اشاره به جایگاه والای شهدا خاطرنشان کرد: شهیدان در همه زمان ها و مکان ها حضور دارند و شهادت بالاترین درجه ای است که پروردگار متعال به مومنان عطا کرده است.
امانگلدی ضمیر افزود: به جهاد در راه حق و دفاع از اسلام در آموزه های دینی سفارش بسیار شده است و درواقع بهترین و کامل ترین راه ،راهی است که شهدا پیموده اند.
وی بسیج را عزم و اراده ملی برای دفاع همه جانبه از کشور دانست و تصریح کرد: در تشکل بسیج از همه اقشار جامعه وجود دارد و این تشکل نشان دهنده واقعی و کامل بودن آن است و زبان منطق بسیج خواسته های به حق مردم و عزم و اراده ملی برای دفاع از کشور است.
فرماندار گمیشان به برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری اشاره کرد و افزود: همه مردم باید بسیجی وار در پای صندوق های رای حاضر شوند چرا که هر برگ رای برابر با تیری به سوی افکارهای پلید دشمنان و برگ تاییدی برای نظام اسلامی و ادامه یافتن راه شهدای گرانقدر است.
حاج آخوند نبوی نژاد امام جمعه گمیشان و حاج آخوند سلاق از شهرستان آق قلا از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

***
مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 11 هزار و 390 مشترک گاز در استان جذب شده است.
صفرعلی جمال لیوانی با اشاره به شبکه گذاری بیش از 180 کیلومتر در سطح استان افزود: در همین راستا افزون بر 3810 انشعاب نصب شده است.
وی ادامه داد: طول شبکه اجرا شده استان تاکنون به بیش از 7667 کیلومتر رسیده و تعداد مشترکین نیز از مرز 486 هزار و 900 مشترک عبور کرده است.

***
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در ١٢ آذر ماه گفت: باید فرهنگ غنی و ایده های نو کشورمان را در قالب نمایشگاه کتاب ارائه دهیم.
قدرت اله دائمی افزود: این فرهنگ غنی می تواند از طریق کتاب، هنر و نیز مجموعه های فرهنگی در چنین نمایشگاه ها و مکان هایی تجلی پیدا کند.
وی با بیان این که هفته کتاب فرصت مغتنمی است تا به مشکلات ناشران، اهل قلم و هنرمندان پرداخته شود، اظهار کرد: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی می تواند از طریق کتاب، هنر و نیز مجموعه های فرهنگی کشور در چنین نمایشگاه ها و مکان هایی تجلی پیدا کند.
نهمین جشنواره بزرگ کتاب ١٢ تا ١٧ آذر از ساعت ١٤ لغایت ٢١ در محل نمایشگاه های بین المللی پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
3014/6159

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زیارت ، گلستان زمین خواران در استان گلستان