سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خسارت 160 میلیارد ریالی طوفان اخیر به بخش کشاورزی مازندران


بامداد جمعه گذشته توفان با سرعت 115 کیلومتر بر ساعت برخی از شهرستانهای استان مازندران را درنوردید و خسارت هایی را به بخش های مختلف وارد کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید محمد جعفری روز سه شنبه اظهار کرد: بیشترین خسارت به شهرستان های رامسر، تنکابن، نوشهر، نور، محمودآباد، آمل، قائم شهر و سیمرغ وارد شده است.
وی افزود: ریزش مرکبات، برهم زدن سازه های گلخانه ای به ویژه پوشش نایلونی واحدهای گلخانه ای و ریزش سقف انبارهای علوفه از عمده خسارات وارد شده به بخش کشاورزی مازندران بوده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با توجه به تداوم سرما، به باغداران پیشنهاد می شود نسبت به برداشت مرکبات در زمان مناسب اقدام کنند و از نگهداری میوه بر روی درخت خارج از زمان فنی ارائه شده خودداری کنند تا دچار بحران سرمازدگی و خسارت نشوند.
جعفری تصریح کرد: کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی را با توجه به تعدد خسارت های وارد شده در اولویت اصلی خود قرار دهند.
وی اظهار کرد: بر اساس ظرفیت قانون بودجه سال 94، امهال بدهی افراد خسارت دیده با تائید کارگروهی متشکل از فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ها، نماینده بانک عامل و صندوق بیمه محصولات کشاورزی انجام می شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مدیریت بحران استانداری مازندران خواستار شد برای پیگیری تسهیلات کم بهره برای جبران بخشی از خسارت وارد شده به باغداران و گلخانه داران اقدام کنند.
مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد و بیش از شش میلیون انواع محصول کشاورزی در این استان تولید می شود.
6097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خسارت 40 میلیارد ریالی سرما به باغ های انگور در برخوار