سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس سازمان امور عشایر: 40درصد عشایر تا پایان سالجاری بیمه می شوند


به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی روز سه شنبه در نشست شورای عشایر استان یزد اظهار کرد: از سال گذشته یکی از شاخص های ارزیابی استان ها موضوع بیمه قرار گرفت.
رئیس سازمان امور عشایر خاطر نشان کرد: اکنون 52 هزار خانوار عشایری (25 درصد عشایر) و پنج میلیون رأس دام زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: 214 هزار خانوار عشایری با جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر در 8500 نقطه جغرافیایی ایران حضور دارند.
این مسئول خاطر نشان کرد: عشایر 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند و حوزه قلمرو آنها حدود 59 درصد وسعت کشور را در بر می گیرد.
قندالی اظهار کرد: عشایر میراث داران واقعی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی هستند، چرا که فرهنگ و تمدن کشورمان در جامعه عشایر تبلور یافته است.
وی افزود: چادرهای عشایری کارگاه تولیدی، خاستگاه فرهنگی و عامل پدافندی هستند و توجه به عشایر به نفع اقتدار، اقتصاد و فرهنگ ایران است.
این مسئول تصریح کرد: در کشور نتوانسته ایم این دانش بومی سرشار از توانمندی های عشایری را به تکنولوژی متصل کنیم و اقدام بزرگی در این خصوص انجام دهیم.
وی ادامه داد: شورای عالی عشایر در سطح ملی و شوراهای عشایر در استان و شهرستان ها ساختار بسیار خوبی دارد که چالش های حوزه عشایر را مورد بررسی قرار می دهد و تصمیم های لازم برای بهبود وضعیت آنها از جمله در بخش های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، مهارت و فرهنگ و هنر اتخاذ خواهد شد.
وی با بیان اینکه عشایر جامعه ای فرابخشی هستند اظهار امیدواری کرد: همه دستگاه ها بر اساس ضوابط و مقررات موجود از جمله اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر به این جامعه کمک کنند.
نماینده مردم مهریز، ابرکوره، بافق، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تصریح کرد: عشایر استان یزد که در شهرستان های ابرکوه و خاتم حضور دارند دارای مشکل های عدیده ای هستند و باید به آنها توجه ویژه ای شود.
دخیل عباس زارع زاده با تاکید بر اینکه در گذشته به عشایر منطقه توجهی نشده است، افزود: در برهه کنونی استاندار، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها و فرمانداران شهرستان های خاتم و ابرکوه تلاش های بسیار خوبی در حوزه عشایری انجام داده اند و تحول در این حوزه مشهود است.
همچنین هادی مقیمی مدیرکل امور روستایی و عشایری استانداری یزد گفت: تدوین سند عشایر استان به تصویب رسیده و امیدواریم با حمایت های سازمان امور عشایر و اجرای آن وضعیت مطلوبی برای عشایر شهرستان های خاتم و ابرکوه فراهم کنیم.
در این نشست، نمایندگان دستگاه ها و نهادهای عضو شورای عشایر استان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه عشایر ارائه کردند و مواردی از جمله آبرسانی، سرشماری، قیمت پایین گوشت قرمز و فعالیت های واسطه ها از جمله مهمترین مشکل عشایر استان یزد عنوان شد.
طبق آخرین سرشماری حدود پنج هزار نفر عشایر در قالب یکهزار و 255 خانوار در شهرستان های خاتم و ابرکوه در استان یزد حضور دارند.
7532/ 6197

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عشایر کشور صاحب بیمه تامین اجتماعی می شوند