سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مشاور وزیر کار: اجرای دقیق قانون 9 ماه مرخصی زایمان نیازمند حمایت دولت است


مشاور وزیر کار: اجرای دقیق قانون 9 ماه مرخصی زایمان نیازمند حمایت دولت استایرنا/ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: زنان توانمند نباید به دلیل شرایط خاص خانه نشین شوند ؛ بایستی شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا بتوان از پتانسیل های این زنان بهره مند شد.

وحیده نگین روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان گیلان در رشت، اجرای دقیق قانون 9 ماه مرخصی زایمان زنان شاغل از سوی دستگاه های اجرایی و سازمان ها را نیازمند اقدام حمایتی از سوی دولت ذکر کرد.

وی در این نشست خبری، در پاسخ به سئوال مبنی بر رعایت نشدن این قانون از سوی برخی دستگاه ها افزود: سازمان تامین اجتماعی، نهاد عمومی و غیردولتی است، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که این سازمان به تنهایی در این زمینه ایفای نقش کند و این نگاه، منصفانه نیست.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که در دولت این توجیه را داشته باشیم که به لحاظ بودجه، به تامین اجتماعی کمک کند تا این قانون به درستی از سوی دستگاه ها اجرا شود.

وی در پاسخ به دیگر سئوال در رابطه با تصویب لایحه کاهش ساعت کاری بانوان خاطرنشان کرد: برای بهره مندی از پتانسیل های بانوان شاغل، بایستی بین کار و زندگی آنان تعادل ایجاد شود که این لایحه نیز در راستای تحقق این مهم است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه زنان دارای توانمندی نباید به دلیل شرایط خاص خانه نشین شوند، تصریح کرد: بایستی شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا بتوان از پتانسیل های این زنان بهره مند شد.

در لایحه کاهش ساعت کاری زنان پیش بینی شده که در راستای تحکیم خانواده و حمایت از زنان دارای شرایط خاص اجتماعی، ساعات کار زنان سرپرست خانوار، دارای فرزند زیر 7 سال، همسر یا فرزند معلول و مبتلا به بیماری های خاص یا صعب العلاج ، حسب تقاضای کارکنان مشمول این قانون از 44 ساعت به 36 ساعت با حفظ حقوق و مزایا، تقلیل یابد.

وحیده نگین در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه به لحاظ قانون بین حقوق و مزایای زنان و مردان تفاوت وجود ندارد، یادآور شد: زنان دارای پتانسیل ها و توانمندی های قابل توجهی هستند که بسیاری از مدیران مرد دولتی به این نتیجه رسیده اند که می توانند از توان زنان بیشتر استفاده کنند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه با وجود این توانمندی ها نرخ بیکاری زنان در کشور دو برابر مردان است، خاطرنشان کرد: این تفاوت، اتفاق خوبی نیست زیرا در نگاه اقتصاد مقاومتی، بایستی از ظرفیت زنان به خوبی استفاده کنیم.

وی بیان داشت: در زمان حاضر، 22 هزار دانشجو در 32 مرکز دولتی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی مشغول به تحصیل هستند و حدود 26 هزار نفر تاکنون فارغ التحصیل شده اند.

وی از راه اندازی اولین مرکز رشد حوزه فناوری بهزیستی و تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مجوز اولیه برای راه اندازی این مرکز، دریافت شده که در اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

وحیده نگین مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده ، امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید از مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی و بررسی مسائل و مشکلات این مرکز، دیدار با مدیران کل و رئیسان دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه به استان گیلان سفر کرده است.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
حمایت از بازار فارکس نیازمند آگاه سازی مردم از طریق رسانه و دولت است