سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آرامش نسبی در خانواده دارای 3 کودک معلول اهل اروت


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تعدادی از فعالان رسانه‌ای استان مازندران که خبرنگار فارس نیز با آنها همراه بود، متوجه حضور سه کودک معلول در روستای اورت از توابع بخش چهاردانگه ساری شدند.

گروه خبری در ابتدا بدون حضور مسئولان به همراه عضو هیئت مدیره موسسه خیمه‌گاه اهل بیت بخش چهاردانگه از نزدیک در جریان مشکلات زندگی سه برادر معلول روستای اروت قرار گرفتند و موضوع با مسئولان بهزیستی استان در میان گذاشته شد.

وضعیت خانواده قبل از دریافت حمایت‌های بهزیستی

پوریا، محمد و افشین سه کودک معلول روستای اورت با مادر و خواهر بزرگ‌تر که به دلیل نگهداری سه برادر ترک تحصیل کرده، در کلبه کوچک روستایی زندگی می‎کنند، پوریا و افشین معلول جسمی و حرکتی و محمد معلول ذهنی است که این بیماری نیز چند سال بعد از تولد آنها به سراغ‌شان آمد.

مادر خانواده نیز برای تامین هزینه زندگی فرزندانش در دل کوهستان مجبور به کار در زمین‌های کشاورزی بود و پدر خانواده تاب مشکلات را نداشت و از روستا به شهر رفت و زندگی خودش را از خانواده نسبتا جدا کرد.

کمک‌های بهزیستی به این سه کودک قبل از حضور خبرنگاران در حد دریافت مقرری ماهانه بود که این مقدار هم با سختی‌ و مشقت توسط مادر خانواده با مراجعه به ساری دریافت می‌شد، پوریا هفدهمین بهار از عمرش را سپری کرد و افشین پا به سن بلوغ گذاشت، محمد غرق در دنیای معلولیت خود بود و چیزی از زندگی نمی‌فهمید.

تنها دختر خانواده با مادرش بار سنگین نگهداری کودکان را برعهده گرفتند و به دلیل نبود امکانات توان‌بخشی رسیدگی به وضعیت جسمی آنها و دوری راه روستا از مرکز بخش و نیز شهر ساری تاکنون اصلا خدمات توان‌بخشی دریافت نکرده بودند.

البته گلایه‌ای هم مسئول خیمه‌گاه اهل بیت که این سه کودک معلول را به خبرنگاران معرفی کرد نیز از رئیس جدید بهزیستی ساری داشت، ولی با اقدامات اثرگذار معاون توان‌بخشی بهزیستی استان که به تفضیل درباره آن صحبت می‌شود، امروز آرامش نسبی در خانواده سه کودک معلول اروتی حاکم شد.

ورود بهزیستی مازندران و ایجاد آرامش نسبی در بین این خانواده

چهار نفر از خبرنگاران مرکز استان مازندران وضعیت و مشکلات این خانواده را به اطلاع مدیرکل بهزیستی استان و نیز معاون توان‌بخشی مازندران علیرضا قلندری رساندند، بهزیستی استان در نخستین فرصت برنامه برای حضور در محل زندگی این سه کودک را در برنامه کاری خویش قرار داد و دوباره به همراه خبرنگاران عازم روستای اروت شدند.

قلندری پس از بازدید از وضعیت این سه کودک معلول قول مساعد برای اقدامات توان‌بخشی، انتقال این سه کودک و نیز تامین اجاره ماهانه منزل مسکونی در ساری و نیز کمک هزینه نگهداری این سه کودک را مطرح کرد.

حضور معاون توان‌بخشی بهزیستی در اروت

قلندری معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان به همراه رئیس بهزیستی شهرستان ساری عازم روستای اروت شدند، پس از حضور معاون توان‌بخشی بهزیستی مازندران مقرر شد که زمینه انتقال این خانواده از روستای اروت به شهرستان ساری فراهم شود و بهزیستی استان پیگیری درمانی این خانواده را در برنامه کاری خویش قرار دهد.

ساخت واحد مسکونی و پرداخت کمک هزینه اجاره و نیز هزینه نگهداری از کودکان و تامین و بعد از حضور خبرنگاران مسئولان بهزیستی اطلاع چندان از وضعیت بغرنج این خانواده نداشتند، حتی مسئول موسسه خیمه‌گاه اهل بیت در جمع خبرنگارانی که در روستای اروت حضور یافته بودند اعلام کرد که برای بیان مشکلات این خانواده روستایی به بهزیستی شهرستان ساری نیز مراجعه کرده و مسئول دفتر بهزیستی اجازه نداد که با رئیس دیداری داشته باشم.

 از کم‌کاری که در حوزه بهزیستی شهرستان ساری انجام شد، بگذریم مدیرکل بهزیستی مازندران پس از در جریان قرار گرفتن مشکل این خانواده به معاون توان‌بخشی خویش و نیز رئیس شهرستان ساری ماموریت داد که به صورت ویژه این مورد پیگیری شود.

اقدامات بهزیستی مازندران برای 3 کودک معلول مازندرانی

معاون توان‌بخشی بهزیستی مازندران درباره اقدامات انجام شده برای 3 معلول توان‌خواه روستای اورت ساری اظهار کرد: پرداخت مبلغ یک‌میلیون تومان ودیعه مسکن و پرداخت 2 میلیون تومان بابت اجاره 10 ماهه در برنامه کاری قرار گرفت و از طرف طرح ساخت منزل مسکونی این خانواده نیز در دستور کار است.

وی با اعلام اینکه خدمات توان‌بخشی برای سه معلول در حال انجام است، گفت: خدمات توان‌بخشی فیزیوتراپی، گفتار درمانی و کاردرمانی برای این معلولان به صورت رایگان در حال انجام است.

قلندری با بیان اینکه پس از 10 ماه نیاز است که واحد مسکونی برای این خانواده نیز احداث شود، افزود: پیگیری برای دریافت پروانه ساخت مسکن و ارائه خدمات مربوط به این در این حوزه نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با شروع پروژه یکی از خیران شهرستان ساری نیز قول مساعد برای تامین بخشی از هزینه ساخت را پذیرش کرد و طبق قول انجام شده مقرر شد که 10 میلیون تومان برای ساخت مسکن این خانواده نیز تامین شود.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی مازندران در ادامه به همراهی خیران برای کمک به این خانواده نیز اشاره کرد و گفت: دو حامی قبول کردند که ماهانه 90 هزار تومان هزینه زندگی این سه معلول را تامین کنند و با توجه به قوانین که در بهزیستی حاکم است، ماهانه برای دو معلول مبلغ 106 هزار تومان و همچنین 53 هزار تومان مستمری برای دیگر برادر معلول نیز در نظر گرفته شد.

وی با اعلام اینکه برای ارائه طرح مراقبتی خانواده نیز در بهزیستی برنامه مدونی در دستور کار است، تاکید کرد: از همه ظرفیت قانونی برای کمک به این خانواده معلول استفاده می‎کنیم.

در همین ارتباط معصومه علیزاده مسئول موسسه خیمه‌گاه اهل بیت چهاردانگه نیز که در کنار بهزیستی کمک کار این خانواده نیز هست، افزود: با پیگیری انجام شده زمینه برای حضور این سه معلول در مدرسه نیز فراهم شد و برای انتقال به مدرسه این سه معلول نیز سرویس رفت و برگشت تعیین شد که هزینه ایاب و ذهاب این خانواده نیز توسط خیران تامین می‌شود.

ذکر این نکته نیز ضروری است که هنوز بخشی از مشکلات این خانواده همچنان برای تامین هزینه زندگی ماهانه نیز باقی است که افراد خیر می‎توانند کمک‌های نقدی خویش را به شماره حساب 0109841503005 به‌نام موسسه خیمه‌گاه اهل بیت چهاردانگه و نیز شماره کارت 6037991899622199 واریز کنند، البته این شماره حساب مورد تایید مسئولان بهزیستی استان مازندران نیز هست.

انتهای پیام/86004/ب40

http://fna.ir/VH7INP


ویدیو مرتبط :
پیشنهاد ربیعی به خانواده های دارای فرزند معلول