سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتشار ویدئوی تازه گروه انشعابی طالبان در آستانه ازسرگیری گفت و گوهای صلح افغانستان


به گزارش ایرنا، این ویدئو که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد که رهبر گروه انشعابی طالبان در استان فراه واقع در غرب افغانستان در حال سخنرانی است و شماری از حامیان محمد عبدالرسول پای سخنان وی نشسته اند.
این ویدئو در شرایطی منشر شده که گروه طالبان در ماه های گذشته تمایل خود را برای شرکت در گفت و گوهای صلح با دولت افغانستان نشان داده است و کشورهای پاکستان، چین و امریکا همراه با افغانستان، سومین و آخرین دور گفت و گوهای چهارجانبه موسوم به گفت و گوهای هماهنگی را برای ترسیم نقشه راه صلح افغانستان را امروز (شنبه) در اسلام آباد برگزار کرده اند.
رهبر گروه انشعابی طالبان در این ویدئو از مردم افغانستان می خواهد تا در نبردهایی که وی آن را «پیش رو» خوانده است از شاخه انشعابی طالبان در برابر نیروهای اختر منصور پشتیبانی کنند.
در این ویدئو چند تن از فرماندهان دیگر طالبان که از ملا محمد عبدالرسول حمایت کرده اند، سخنانی علیه ملا اختر منصور می گویند و از حاضران می خواهند که به صف آنان بپیوندند.
حاضران در این گردهمایی می گویند که ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان 14 سال پیش در پاکستان کشته شده و در این مدت ملا اختر محمد رسول به جای وی فتوا صادر می کرده است.
برخی از آنان در این ویدئو از اینکه محل دفن ملا عمر برای آنان مشخص نیست ابراز تاسف می کنند و آن را پرسش برانگیز می خوانند.
درگیری درون گروهی می تواند سرنوشت گفت و گوهای صلح افغانستان را در پرده ای از ابهام قرار دهد.
گفت و گوهای صلح افغانستان حدود پنج ماه پیش به صورت رسمی میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان آغاز شد، اما با افشای خبر مرگ ملا محمد عمر به حالت تعلیق درآمد.
اینک قرار است بار دیگر این گفت و گوها با میانجی گری پاکستان، چین و آمریکا از سر گرفته شود و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان گفته است که این گفت و گوها در کمتر از شش ماه دیگر آغاز خواهد شد.
آساق*1610**1144

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انتقاد رئیس شورای عالی صلح افغانستان از عملکرد طالبان