ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



من همان طارمی هستم که با آژانس رفتم باشگاه قرارداد بستم


ورزش > لیگ برتر - مهدی طارمی روز گذشته مهمان موسسه خبر بود و از گذشته و حال خود در فوتبال گفت.

مهدی یکتا - خبرگزاری خبرآنلاین؛ راستش را بخواهید مدت‌ها می‌شد که با مهدی طارمی گپ نزده بودیم. شاید آخرین مرتبه بعد از بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان بود که گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم و... باورش سخت بود بازیکن جوان و ساده بوشهری که با هنر ساق‌های هنرمندش نامی برای خود دست و پا کرده بود، ناگهان بیاید و علیه خبرنگاران مطبوعاتی حرف بزند.

چه بسا هضم صحبت‌های سعید معروف و اینكه با مطبوعات دیگر مصاحبه نمی‌كند، ساده‌تر از مهدی طارمی بود.مهدی طارمی كه آن‌طور ساده و بی‌آلایش حرف می‌زد، با وجود محرومیت و تنگدستی خودروی 40 میلیونی و جایزه سازمان لیگ را به مجتبی محرمی می‌بخشید و حتی حاضر نمی‌شد جواب بزرگتر خود آندرانیك تیموریان را بدهد، ناگهان عوض شد؟ آن مهدی حتی خجالت می‌كشید توی صورت خبرنگاران نگاه كند و... باورش خیلی هم سخت بود. ناگهان طارمی اعلام كرد فقط آن مصاحبه‌ای كه در سایت رسمی‌اش منتشر می‌شود، حقیقت دارد و هر آنچه در جای دیگر چاپ یا منتشر شود، از اعتبار ساقط است!

شاید جوان بااستعداد بوشهری حق داشت بابت انتشار برخی مصاحبه‌های خیالی دلخور باشد اما همه رسانه‌ها كه این‌طور نیستند. همه خبرنگاران هم مثل هم نیستند و مهدی به نظر كمی تند رفت.طارمی تند رفت، سایت شخصی زد و ترجیح داد حرف‌هایش را در اینستاگرام بزند تا چراغ‌های رابطه تاریك و تاریك‌تر شوند تا اینكه...دیروز (جمعه) مهدی طارمی به دفتر روزنامه خبرورزشی آمد و جواب تمام سؤالات ما را داد كه بی‌كم و كاست از نظرتان می‌گذرد.

اگر موافق باشی از راه‌اندازی سایت شخصی‌ات شروع كنیم. مارادونا یك هفته بعد از تو صاحب سایت شخصی شد!(با خنده) مارادونا از ما تقلید كرد! البته شوخی كردم و باید ببخشید. داشتن سایت شخصی به خودی خود چیز بدی نیست. به خصوص كه می‌دیدم برخی اوقات حرف‌هایی از قول من چاپ یا منتشر می‌شود كه روحم هم از آن خبر ندارد. واقعاً فرصتی هم نبود كه بخواهم یكی‌یكی مصاحبه‌های خیالی را تكذیب كنم. جایی هم كه مصاحبه می‌كردم، بعضاً می‌دیدم حرف‌هایم به طور كامل عوض می‌شود و تنها راه موجود این بود كه مدتی قید مصاحبه كردن را بزنم. باید یك جایی هم حرف‌هایم را می‌زدم و بهتر دیدم سایت شخصی‌ام را راه‌اندازی كنم.

قبول داری آن‌طور حرف زدن و مصاحبه علیه مطبوعات و رسانه‌های مكتوب درست نبود؟ آن هم رسانه‌هایی كه از مهدی طارمی حمایت كرده بودند و...دست همه درد نكند. قبول دارم شاید حرف‌هایم كمی تند بود اما همان مقطع هم رسانه‌هایی را استثنا كردم. خبرورزشی هم یكی از آن رسانه‌ها بود كه عنوان كردم همواره عیناً حرف‌هایم را به چاپ رسانده و كم و زیاد نكرده است. البته باز هم قبول دارم كمی تند رفتم و شما و سایر دوستان رسانه‌ای به حساب جوانی‌ام بگذارید.

نقش رسانه‌ها در فوتبال كشور را چگونه ارزیابی می‌كنی؟اگر فوتبالیست یا هر ورزشكاری بال‌هایی برای پرواز داشته باشد، بدون شك یكی از این بال‌ها رسانه‌ها و خبرنگاران هستند. نقش رسانه‌ها را نمی‌توان در رشد و پیشرفت یك بازیكن نادیده گرفت. خود من هم همیشه به رسانه‌ها از جمله خبرورزشی احترام گذاشته و می‌گذارم.

بی‌رودربایستی تصور می‌شد مهدی طارمی مغرور شده و خودش را گم كرده است.اصلاً این‌طور نیست. شما یا سایر دوستان رسانه‌ای تصور كردید عوض شده‌ام یا گذشته‌ام را فراموش كرده‌ام در حالی كه چنین نیست. من همان آدمی هستم كه روزی با آژانس دم باشگاه پرسپولیس رفتم تا با آقای علیرضا رحیمی قرارداد ببندم. آن روز هیچ‌كدام از خبرنگاران در كوچه باشگاه هم مرا نمی‌شناختند. من هنوز هم همان مهدی طارمی هستم. اگر غیر از این فكر كنم، شروع نابودی فوتبالم است.

بسیار خوب، 5 گل زده در 7 بازی، آمار خیره‌كننده‌ای است. چه كسی یا كسانی بیشتر كمك كردند تا زودتر با فضای تیم ملی اخت شوی؟همه در این راه به من كمك كردند و بیشتر از همه كارلوس كروش. او نه تنها مربی بزرگی است بلكه روانشناس بسیار بزرگ و خبره‌ای است. باید با كارلوس كروش كار كنید تا متوجه این صحبت من شوید. سرمربی تیم ملی با هر بازیكنی نوع برخوردش فرق می‌كند و واقعاً می‌داند چگونه ما را آماده و مهیای بازی كند.

در اردوهای تیم ملی بیشتر هم‌اتاق چه كسی هستی؟بیشتر با سوشا مكانی هم‌اتاق بودم ولی با رامین رضاییان نیز هم‌اتاق شدم.

خاطره جالبی هم در این مدت با این دو در اردوهای تیم ملی داشتی؟خاطره تلخ دارم كه... (بعد از كمی سكوت ادامه می‌دهد) با سوشا در اردوی تیم ملی در امارات هم‌اتاق بودیم كه صبح خیلی زود دیدیم یك نفر پشت ‌سر هم در اتاق ما را می‌زند. سوشا رفت در را باز كرد و 10 ثانیه بعد برگشت و با ناراحتی روی تخت افتاد! امید عالیشاه پشت در بود كه آمد داخل و دیدم صورتش خیس است. همان‌طور كه داشت اشك می‌ریخت، به من گفت هادی مرد! باورنكردنی بود. فكر كردیم امید خواب دیده است. به اتاق او رفتیم كه دیدیم گوشی‌اش كف اتاق افتاده و... بلافاصله با رضا نورمحمدی و محسن بنگر تماس گرفتیم و متوجه شدیم متأسفانه هادی نوروزی در بیمارستان جان باخته است.

می‌دانیم با سردار آزمون رفاقت صمیمانه‌ای دارید. كلید این رفاقت كی و كجا زده شد؟اولین باری كه به اردوی تیم ملی دعوت شدم، سردار خیلی محبت كرد و آرام‌آرام رفاقت ما شكل گرفت. بعد از آن سردار آزمون هر وقت به دلیل اردوهای تیم ملی به تهران می‌آمد مهمان من می‌شد و به همین ترتیب صمیمی‌تر شدیم.

جالب است رفاقت دو تا رقیب!ما رقیب هم نیستیم. سردار آزمون مهاجم نوك است در حالی كه من در تیم ملی در كناره‌ها بازی می‌كنم.

مگر در بازی با گوام مهاجم نوك نبودی؟!نه! كریم انصاری‌فرد مهاجم هدف بود. رضا قوچان‌نژاد هم همین‌طور ولی من مهاجم هدف نیستم.

تا به حال 5 گل در بازی‌های مقدماتی جام جهانی در آسیا زده‌ای در حالی كه سردار آزمون 4 گل به ثمر رسانده است. كری هم در این زمینه ندارید؟نه، كری نداریم. به طور حتم دوست دارم آمار گل‌های ملی‌ام را بالا ببرم ولی برای كسی رجز نمی‌خوانم.

چقدر تا 109 گل فاصله داری. بی‌تعارف دلت نمی‌خواهد ركورد گلزنی علی دایی را در تیم ملی بشكنی؟این هدفی است كه می‌تواند هر مهاجم ملی‌پوشی را تحریك كند ولی علی دایی كجا و من كجا؟! همه دنیا علی دایی را می‌شناسند و فوتبالم را هم مدیون او هستم.

تو در یك برنامه تلویزیونی اعلام كردی هم دایی را دوست داری و هم علی كریمی را؛ درست است؟!بله، اشكالی دارد؟ در مورد علی دایی گفتم و علی كریمی را هم نمی‌توان دوست نداشت. حتی استقلالی‌ها هم علی كریمی را دوست دارند ولی به روی خودشان نمی‌آورند!

فكر می‌كنیم فقط نیمار برزیلی با این سن و سال و تعداد گل‌هایی كه برای تیم ملی برزیل به ثمر رسانده بتواند ركورد دایی را بشكند كه البته كار بسیار دشواری است.(با لبخند) باید یكی را استخدام كنم كه بزند و این نیمار را ناقص كند. بی‌معرفت دمار از روزگار تیم محبوبم رئال مادرید درآورد.

(به شوخی) راستی جرأت می‌كنی در تیم ملی و برای كروش هم پنالتی چیپ بزنی؟!نه، توی خواب هم چنین فكری نمی‌كنم. با كروش نمی‌شود شوخی كرد.

عمر عبدالرحمن، ژانگ‌ژی و احمد خلیل سه كاندیدای مرد سال آسیا شدن هستند، در این رابطه نظری نداری؟به هر حال باشگاه‌های اماراتی توانسته‌اند در آسیا موفق شوند ولی ما متأسفانه چنین ظاهر نشدیم. البته عمر عبدالرحمن اماراتی فوق‌العاده است. با این حال معتقدم جای فوتبالیست‌های ایرانی در این فهرست خالی است. تا به حال 4 پرسپولیسی مرد سال آسیا شده‌اند و....

4 پرسپولیسی؟ دایی، مهدوی‌كیا و كریمی پرسپولیسی‌اند اما خداداد عزیزی؟خداداد عزیزی هم پرسپولیسی است و از خودمان! راستی از قول من بنویسید از ایشان متشكرم كه اخیراً و بعد از بازی با استقلال اهواز از من دفاع كرده بود.

مثلاً جای چه كسانی خالی بود؟سردار آزمون كه در اروپا توپ می‌زند و آندرانیك تیموریان.

(به شوخی) خودت دوست نداری مرد سال آسیا شوی؟(كاملاً جدی) جزو آرزوهایم است. تلاش می‌كنم به آن برسم.

سؤالات ما كمی پراكنده است ولی باید ببخشی! كار كردن با كارلوس كروش سخت است یا آسان؟او یك مربی حرفه‌ای است كه به شدت به نظم و انضباط اهمیت می‌دهد. كارلوس كروش در عین حرفه‌ای بودن بسیار هم شوخ‌طبع است. اگر حرفه‌ای باشی و خوب تمرین كنی كار كردن با او آسان است اما برای بازیكنان بی‌نظم و تنبل كار كردن با این مربی سخت‌ترین كار دنیاست.

فكر می‌كنی بتوانی زننده گل صعود ایران به جام جهانی 2018 روسیه باشی؟رؤیای جالبی است. تا به حال به آن فكر نكرده بودم اما این هم می‌تواند رؤیای من باشد.

دوست داری گل صعود به جام جهانی را چه كسی بزند؟فرقی نمی‌كند، هر كس گل بزند و ایران صعود كند جای خوشحالی دارد ولی حالا كه فكر می‌كنم دوست دارم سردار آزمون زننده این گل باشد.

بعد از درخشش در تیم ملی و بازی با گوام، به ایران برگشتی و مقابل استقلال اهواز حداقل 4 گل را خراب كردی. خستگی بهانه نبود؟اهل بهانه‌جویی نیستم. بعضی وقت‌ها ضربات تو گل می‌شود اما آن روز دروازه استقلال اهواز با من لج كرده بود! با چپ زدم نشد. با راست زدم نشد. حتی به خودم گفتم چیپ بزنم شاید گل شود. چیپ هم زدم كه باز گل نشد! راستش را بخواهید روز من نبود.

وقتی پس از بازی با استقلال اهواز با آرش برهانی مقایسه شدی، چه احساسی داشتی؟آرش برهانی مهاجم كوچكی نیست. نمی‌دانم چرا هر كس گل نمی‌زند یاد آرش می‌افتند. در حالی كه برهانی بهترین گلزن تاریخ استقلال است. این مقایسه‌ها بی‌انصافی در حق آرش برهانی است. من هم اصلاً ناراحت نشدم چون او را مهاجم بزرگی در فوتبال ایران می‌دانم.

گل نزدن جلوی چشمان فرشاد پیوس هم از بدشانسی‌ات بود، نبود؟گاهی این‌طوری می‌شود. می‌خواستم جلوی آقا فرشاد درس پس بدهم كه متأسفانه نشد.

پیوس هم گفته بود اگر طارمی موقعیت‌هایش برابر استقلال اهواز را گل می‌كرد در همین بازی آقای گل لیگ پانزدهم می‌شد.هرچه آقا فرشاد بگوید درست است.

بهترین نصیحت را بعد از بازی با استقلال اهواز چه كسی به تو كرد؟برانكو ایوانكوویچ! سرمربی پرسپولیس گفت كه برای من مهم است خودت را در موقعیت گل قرار دادی. توپ گرد است و ممكن است هر جایی برود. توی گل برود همه ما با هم خوشبخت می‌شویم اما اگر نشود به این معنا نیست كه یك نفر بدبخت شود.

به نظر می‌رسید هفته گذشته هفته تو نبود. رئال مادرید هم 4 گل از بارسا خورد و تحقیر شد.درباره شكست رئال برابر بارسا حرف نزنید كه محسن بنگر بشنود دوباره كری‌خوانی را آغاز می‌كند!

محسن بنگر در مصاحبه با خبرورزشی گفته كه در حین بازی رئال مادرید و بارسلونا 20 پیامك به طارمی رئالی داده اما جوابی نگرفته است.محسن بنگر داداش بزرگ من است. خیلی دوستش دارم اما دلیلی نداشت جواب كری‌خوانی او را بدهم. در این شرایط كه باشگاه پرسپولیس و ما با مشكلات مالی مواجه هستیم، می‌دانید هزینه 20 پیامك چقدر می‌شود؟ آن هم برای برد بارسا! پول اضافی ندارم كه جواب پیامك برد بارسا را بدهم!

وقتی بعد از ال‌كلاسیكو، محسن بنگر با لباس بارسا و 4 جعبه شیرینی سر تمرین پرسپولیس حاضر شد چه حالی پیدا كردی؟از قبل می‌دانستم محسن بنگر برای اذیت كردن ما سر تمرین می‌آید و به همین خاطر خودمان را آماده كرده بودیم.

یك سؤال فانتزی داریم، دوست داشتی در ال‌كلاسیكو جای كدام بازیكن بودی؟ بپرسید دوست داشتی جای چه كسی نباشی؟ این دیگر یك رؤیای به تمام معناست. فكرش را بكنید توی سانتیاگو برنابئو (به نقطه‌ای خیره می‌شود) اگر بودم كاری می‌كردم بازیكنان بارسایی پرسپولیس رویشان نشود فردای ال‌كلاسیكو از خجالت سر تمرین بروند!

یكی از انتقادات وارده به مهدی طارمی این است كه با سر گل نمی‌زند. اتفاقاً اولین گل خودم در پرسپولیس را با سر زدم. بازی با ذوب‌آهن در هفته سوم لیگ برتر كه سانتر دوست خوبم حسین ماهینی را با سر گل كردم و یك گل تمام بوشهری به ثمر رساندیم. البته تا حدودی حق با شماست ولی پرسپولیس بیشتر روی زمین بازی می‌كند. سعی می‌كنم من‌بعد بیشتر در این زمینه تمرین كنم.

نظرت درباره علی علیپور و جری بنتسون دیگر مهاجمان پرسپولیس چیست؟ هر دو از مهاجمان خوب ایران هستند. به شما قول می‌دهم علی علیپور به پیراهن تیم ملی بزرگسالان برسد و جری هم مهاجم زحمتكشی است كه در محوطه جریمه فوق‌العاده خطرناك است.

بعد از بازی با تراكتورسازی كه جری پنالتی زد، مصاحبه‌ای علیه او انجام دادی كه خیلی پر سر و صدا شد. آن هم از روی جوانی بود؟ از حرف من برداشت‌های مختلفی شد. آن لحظه و پس از پایان بازی، خبرنگاری از من پرسید ناراحت نیستی؟ من هم گفتم بله ناراحتم! نخواستم دروغ بگویم. دوست داشتم آن ضربه پنالتی را من بزنم ولی حق با سرمربی تیم است. این برانكو است كه تصمیم می‌گیرد پنالتی را چه كسی بزند.

حسرت نداشتن یك هافبك پاسور مثل نویدكیا، جباری یا حتی محمد نوری در پرسپولیس را نمی‌خوری؟ افتخار بازی كنار محرم نویدكیا یا مجتبی جباری را نداشتم ولی با محمد نوری همبازی بودم اما حسرت نمی‌خورم. جا افتادن در پرسپولیس را مدیون محمد نوری، رضا نورمحمدی و محسن بنگر هستم. با این وجود فكر می‌كنم همین حالا هم ما هافبك‌های خوبی داریم. محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، احمد نوراللهی، كمال كامیابی‌نیا، مهرداد كفشگری و حتی رامین رضاییان پاس‌های خوبی در اختیارم می‌گذارند كه در بازی با استقلال اهواز دیدید نتوانستم خوب از این پاس‌ها استفاده كنم. من یكی، از هافبك‌های پرسپولیس راضی هستم و امیدوارم آنها هم از من راضی باشند!

آن كری چه بود كه در برنامه خندوانه برای استقلالی‌ها خواندی؟ خندوانه یك برنامه طنز است و من هم فقط شوخی كردم. اگر خدای ناكرده باعث رنجش استقلالی‌ها شدم از همه آنها بابت حرف‌هایم در خندوانه عذرخواهی می‌كنم. استقلال تیم بزرگ و قابل احترامی است و هوادارانش هم برای من محترم هستند.

بعد از رسیدن به شهرت، خودت را گم نكردی؟ (به شوخی) توی تهران كه زیاد گم می‌شوم! همین‌ امروز هم با یكی از دوستانم آمدم چون آدرس خبرورزشی را با وجود آنكه دو بار خدمت شما رسیدم نمی‌توانستم پیدا كنم! از شوخی گذشته سعی می‌كنم خودم را گم نكنم و هرگاه ذره‌ای خدای ناكرده غرور به وجودم راه پیدا كند بلافاصله به خودم نهیب می‌زنم كه هیچ چیزی نشدم.

این شهرت دردسرساز است یا كارت را راه می‌اندازد؟ باورتان نمی‌شود من كمتر از خانه خارج می‌شوم. فقط هم مسیر منزل تا باشگاه را بلد هستم و خیلی به مشكل برنخوردم یا كارم هم جایی گیر نكرده كه بخواهم سوءاستفاده كنم. به هر حال شهرت شمشیر دولبه است و خوب می‌دانم در صورت كوچك‌ترین اشتباه چقدر می‌تواند سرنوشت یك فوتبالیست یا ورزشكار را عوض كند.

درباره رفت و آمد تو با یكی، دو هنرپیشه تلویزیونی بحث‌هایی شد كه باعث نگرانی است. آیا این نگرانی به‌جاست؟ نمی‌دانم منظورتان چه كسانی است. وقتی بیرون نمی‌روم سراغ چه حاشیه‌ای می‌توانم بروم؟

(باز هم به شوخی) بعضی وقت‌ها این حاشیه است كه سراغ شما فوتبالیست‌های معروف می‌آید؟! همه چیز بستگی به خود آدم دارد. مطمئن باشید مهدی طارمی وارد حاشیه‌ نخواهد شد.

در تهران به جشن تولد یا مهمانی خاصی دعوت نشدی؟ اگر بگویی نه كه باور نمی‌كنیم!دعوت می‌شوم اما نمی‌روم. راستش را بخواهید در تهران برای خودم هم تولد نمی‌گیرم، چه رسد به اینكه بخواهم تولد دیگران بروم.

انصافاً مدل مو و لباس پوشیدن مهدی طارمی از زمان آمدن به تهران تغییر نكرده است؟ نمی‌گویم تغییر نكرده ولی سعی كردم جوری موهایم را اصلاح كنم یا لباس بپوشم كه خارج از عرف جامعه نباشد.

راستی ماجرای سند خودروی اهدایی تو به مجتبی محرمی چه بود؟ تقصیر من نبود. آدرس منزل بوشهر را برای سند ماشین داده بودم كه كمی به طول انجامید. باز هم از آقامجتبی بابت آن تأخیر كه خدا را شكر حل شد، عذرخواهی می‌كنم.

راستی چك هدایتی كه بابت این كار ارزشمند به تو داد، پاس شد؟ بله، دست حاج‌حسین هدایتی درد نكند.

چند درصد شانس برای آقای گلی خودت در لیگ پانزدهم قائل هستی؟ درصد نمی‌گذارم اما نه‌تنها سعی می‌كنم آقای گل شوم بلكه دوست دارم و می‌خواهم ركورد تعداد گل‌ در لیگ برتر را بشكنم.

اگر اشتباه نكنیم رضا نوروزی با زدن 24 گل در لیگ یازدهم این ركورد را در اختیار دارد. یعنی می‌خواهی در پایان این فصل بیشتر از 24 گل بزنی؟ این هدف من است و ان‌شاءا... به كمك همبازیانم به آن برسم.

فكر می‌كنی كدام مهاجمان رقیب اصلی تو در لیگ پانزدهم برای رسیدن به عنوان آقای گلی باشند؟ حسن بیت‌سعید در استقلال اهواز خوب گل زده است. مهرداد محمدی در راه‌آهن یزدان هم با وجود آنكه پست اصلی‌اش مهاجم نبوده توانسته گل‌های سرنوشت‌سازی بزند و به نظر خودم تا نیم‌فصل تكلیف مدعیان آقای گلی مشخص شود.

به عنوان سؤال آخر، این جر و بحث سوشا مكانی و امید عالیشاه سر تمرین امروز (جمعه) چه بود؟ چیز خاصی نبود. این اتفاقات سر تمرین طبیعی است و یك لحظه ممكن است آدم عصبانی شود اما بلافاصله همه چیز تمام می‌شود. در پرسپولیس رفاقت حرف اول و آخر را می‌زند و این دو هم در رختكن روبوسی كردند.

258 41


ویدیو مرتبط :
رفتم بارسفر بستم استاد اسدالله ملک