علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



انفجارخودروی بمب گذاری شده درقامشلی/هلاکت سرکرده داعش در دیرالزور


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر قامشلی در شمال شرقی سوریه ۵ نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند. برخی منابع شمار زخمی های این انفجار تروریستی را ۱۵ نفر اعلام کردند.

یک منبع در فرماندهی پلیس الحسکه اعلام کرد که یک تروریست انتحاری یک خودروی ون حامل مقادیر زیادی مواد منفجره را در میدان الهلالیه در مرکز شهر قامشلی منفجر کرد که در پی آن ۵ نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند. به گفته وی جراحت برخی از زخمی ها وخیم بوده و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

گروه تروریستی داعش در ماه های اخیر شماری از محلات مسکونی و مناطق قامشلی را با خودروهای بمب گذاری شده و تروریست های انتحاری هدف قرار داده است که در پی آن ده ها نفر شهید و زخمی شده اند.

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد که «ابومحمد الانصاری» سرکرده نظامی داعش در دیرالزور، در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در حی الصناعه کشته شده است.

از سوی دیگر تروریست های مسلح با شلیک دست کم ۱۰ خمپاره منطقه تحت محاصره کفریا در حومه شمالی ادلب را مورد حمله قرار دادند. شبکه المیادین از هجوم داعش به منازل شهروندان در البوکمال و به گروگان گرفتن جوانان برای خدمت اجباری در این گروه تروریستی خبر داد.

در همین حال ارتش سوریه بر بیمارستان الاسد در اطراف شهر دیرالزور تسلط یافته و پزشکان و غیرنظامیانی را که در داخل این بیمارستان به گروگان گرفته شده بودند آزاد کرد. ارتش سوریه همچنین حمله گروه تروریستی داعش به یکی از مواضع خود در سلسله جبال الهایل در حومه شرقی حمص را ناکام گذاشت.


ویدیو مرتبط :
هلاکت سرکردگان داعش در دیرالزور