سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بیمه سلامت داروهای تخصصی بیماران خاص را رایگان ارائه می کند


بیمه سلامت داروهای تخصصی بیماران خاص را رایگان ارائه می کندایرنا/ مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات درمانی و داروهای تخصصی بیماران خاص بصورت رایگان ارائه می شود.

مجید اکبری افزود: بیماران ام اس، دیالیزی و پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و بیماران سرطانی جزو بیماران خاص و صعب العلاج محسوب می شوند که این سازمان با مدنظر قرار دادن وضعیت جسمانی آنان، خدمات درمانی و داروهای تخصصی این بیماران را مشمول حذف یا کاهش فرانشیز کرد به نحوی که تمام خدمات بصورت رایگان و با کاهش فرانشیز به این بیماران عرضه می شود.
وی، مهمترین خدمات درمانی این بیماران را عبارت از همودیالیز، پیوند کلیه، تزریق خون در بیماران تالاسمی و سیکل آنمی، تزریق فاکتور خون در بیماران هموفیلی، شالدون گذاری (دستگاهی برای تعویض خون)، ایجاد فیستول (نوعی عمل جراحی) شریانی وریدی، تزریق دیسفرال (داروی بیماران تالاسمی) در بیمارستان و منزل، شیمی درمانی، رادیوتراپی، دیالیز صفاقی و اسپلنکتومی (برداشتن طحال) عنوان کرد.
مدیر کل روابط عمومی وامور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: بیماران خاص به دلیل مزمن بودن بیماری و گران قیمت بودن داروها و خدمات، لازم است مورد حمایت ویژه قرار گیرند.
اکبری با تاکید بر ضرورت گسترش اقدامات پیشگیرانه در بیماری های مزمن گفت: تغذیه سالم و راهبردهای خود مراقبتی، سبک زندگی سالم و بدون آلامی را برای این بیماران به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: فاکتورهای انعقادی اریتروپوییتین و دفروکسامین (داروهای بیماران کلیوی) و ترکیبات آهن وریدی تزریقی از مهمترین داروهای تخصصی این بیماران بوده که براساس سامانه دارویی سازمان مشمول حذف فرانشیز شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: دستور العمل بسته خدمتی این بیماران بطور سالانه بازنگری شده و بازنگری نسخه جدید سال جاری آن نیز در دبیرخانه شورای عالی بیمه در حال انجام است که پس از ابلاغ نهایی آن مورد عمل و اجرا قرار می گیرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
شبکه خبر 6آذر - کمبودی در داروهای بیماران خاص نداریم