سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه مشهد: عیاشی راه‌ توسعه فرهنگ‌ نیست/ ترویج بی‌دینی را تحمل نمی‌کنیم


امام جمعه مشهد: عیاشی راه‌ توسعه فرهنگ‌ نیست/ ترویج بی‌دینی را تحمل نمی‌کنیم

مهر/ امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه عده‌ای عیاشی را راه توسعه فرهنگ می دانند، گفت:افرادی که ازطریق بی دینی به دنبال جمع کردن رای برای خود هستند باید بدانند که مردم ولایتمدار دنباله رو آن‌ها نیستند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شاد بودن خوب است اما نه به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط اظهار کرد: مگر غرب از اختلاط چه بهره ای جز جنایات جنسی برده است؟
وی افزود: عده ای عیاشی را راه توسعه فرهنگ می دانند و باید به آن ها گفت آیا این قبیل اقدامات به معنای توسعه فرهنگ است؟

ترویج بی دینی راه جمع کردن رای نیست
وی با تشکر از فرمانده نیروی انتظامی به دلیل برخورد قاطعانه در برابر کشف حجاب در نمایشگاه مطبوعات گفت: بدون شک نظام و مردم ما تحمل کشف حجاب یک زن در غرفه یک نشریه معلوم الحال را ندارند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه افرادی که از طریق بی دینی به دنبال جمع کردن رای برای خود هستند باید بدانند که مردم ولایتمدار دنباله رو آن ها نیستند.
آیت الله علم الهدی گفت: این قبیل رفتارها برای یک جناح سیاسی آن هم در ماه محرم بخشودنی نیست و باید گفت آیا با این روش ها می خواهید بر مردم مسلط شوید؟
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در ضرر بودن توسعه و ترویج موسیقی و نوازندگی برای اسلام تاکید کرد: موسیقی ابزار یزد بود تا مردم را علیه اهل بیت(ع) تحریک کند و کنسرت در جامعه یزیدی کارساز است و در جامعه حسینی جایگاهی ندارد.

عرصه سیاست جای بی بندوباری های اخلاقی نیست
آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه ترویج بی بند و باری در عرصه سیاسی این نظام جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: برخی از جریان های سیاسی در تلاشند تا با دامن زدن به بی بند و باری ها در انتخابات و عرصه سیاست برای خود جای پایی باز کنند که باید به این جناح ها گفت که این رفتارها در برابر بصیرت دینی مردم انقلابی ایران جایگاهی ندارد.
وی با طرح این سوال که ملاک تمدن انسانی چیست، گفت: آیا تمدن به معنای زندگی مجهز و عیش و نوش و چپاول و برتری منافع است یا توجه به مدنیت انسان ها و خدمت رسانی به هم نوع با حفظ استقلال و عزت انسانی را تمدن باید نامید؟
خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه از نگاه عده ای تمدن انسانی به داشتن زندگی پر زرق و برق مادی است، تصریح کرد:‌ اگر با بینش وجدانی به زندگی الگوهای خود که زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است بنگریم خواهیم دید که با وجود بهره مندی های اقتصادی از باغ ها و نخلستان هایشان اما زندگی بسیار ساده و به دور از تجمل را می پسندیدند چرا که آن ها الگوی مردم و با سطح کمترین زندگی ها از لحاظ اقتصادی زندگی می کردند.

انسان قرآنی الگوی انسان زیستی است
وی الگوی انسان زیستی را انسان قرآنی دانست و تاکید کرد: آیا در تاریخ بشریت و در همه مکتب ها و اندیشه ها و امت ها نمونه زندگانی همچون زندگی اهل بیت(ع) وجود دارد؟
آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) برای دست گیری از یتیمان و اسرا و فقرا از افطار ناچیز خود می گذشتند و آن را انفاق می کردند و در این خصوص سوره ای نیز برای تبیین جایگاه والای اهل بیت(ع) نازل شده است ادامه داد: آیا چنین زندگی تمدن ساز است یا تجهیزات پیشرفته و مدرن امروزی است که می تواند مردم را به خود جذب کند؟
وی با اشاره اینکه امروز نخستین روز از ماه صفر است و روز ورود کاروان اسراء اهل بیت(ع) به شام است، افزود: شام جزء مناطق استعماری روم بود که به دست مسلمانان نجات یافته بود و پس از آن تحت حکومت بنی امیه قرار گرفت.
امام جمعه مشهد اسلام شام را پس از در اختیار گرفتن این شهر به دست بنی امیه اسلام انحرافی و اموی دانست و تاکید کرد: در واقع بنی امیه نظام استکباری روم را در شام تکرار کردند و همه تبعضیات و ستمگری های رومی در زمان معاویه مجدد برای مردم تکرار شد.
وی با بیان اینکه پس از رحلت پیامبر(ص) معاویه تخم دشمنی خاندان اهل بیت(ع) و به خصوص امیرالمومنین(ع) را در دل مردم کاشت، گفت: در کتاب تذکره الشهدا نعمان به طور مفصل جریان ظلم های شامیان بر اهل بیت حضرت اباعبدالله(ع) آمده است که از حضرت سجاد(ع) نقل کرده اند.


ویدیو مرتبط :
توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف