مواضع خصمانه کابینه سعودی در قبال جریان مقاومت و تاکید بر "پشتیبانی از مردم لبنان"


کابینه عربستان سعودی با تاکید بر توقف کمک‌ها به ارتش لبنان و نیروهای امنیتی این کشور مدعی شد که "عربستان در طول تاریخ خود به ارائه حمایت و پشتیبانی به کشورهای عربی پرداخته و لبنان سهم زیادی از این کمک داشته است و عربستان در مراحل دشوار در کنار لبنان ایستاده و بدون قائل شدن تفاوت میان گروه‌های لبنانی به پشتیبانی از این کشور پرداخته است".

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، عادل بن زید الطریفی، وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان پس از نشست کابینه این کشور گفت که "ارائه این کمک‌ها به دلیل تمایل عربستان برای تحقق امنیت و ثبات لبنان و حاکمیت این کشور بود".

وی تاکید کرد: علی رغم این مواضع عربستان، اما ریاض با مواضع مخالفی با عربستان در لبنان در تریبون‌های عربی، منطقه‌ای و بین المللی مواجه شد و این امر در پی "مصادره اراده کشور از سوی حزب الله صورت گرفته است". همانند آنچه که در شورای اتحادیه عرب و در سازمان همکاری اسلامی رخ داد و لبنان حملات به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری در مشهد را محکوم نکرد که این امر مغایر با قوانین بین المللی و عرف‌های دیپلماتیک صورت گرفت.

کابینه عربستان با بیان این که این مواضع تاسف بار و غیر قابل توجیه است گفت که این مواضع با روابط برادرانه میان دو کشور همخوانی ندارد و منافع آنها را در نظر نمی‌گیرد و "تمامی این مواضع تاریخی عربستان در حمایت از لبنان طی بحران‌های اقتصادی و سیاسی که با آنها مواجه بوده است، نادیده می‌گیرد".

عربستان سعودی مدعی شد: عربستان تمام تلاش خود را برای آنکه اوضاع به اینجا نرسد، انجام داد تا بر ایستادگی خود در کنار تمام طوائف لبنانی تاکید کند و عربستان مردم لبنان را رها نخواهد کرد و به پشتیبانی از آنها ادامه خواهد داد و عربستان معتقد است که این مواضع بیانگر موضع مردم برادر لبنان نیست.

کابینه عربستان سعودی مواضع برخی از مسئولان و شخصیت‌های لبنانی از جمله تمام سلام، نخست وزیر لبنان که بر ایستادگی و همبستگی خود با عربستان تاکید کردند، ستود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟