فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



سلام سعید بیابانکی به زمستان کتابفروشی‌ها با «یلدا»


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «یلدا» عنوان جدیدترین کتاب سعید بیابانکی، شاعر، است که همزمان با اولین شب زمستان در فروشگاه انتشارات سوره مهر رونمایی شد و در دسترس علاقه‌مندان به شعر معاصر قرار گرفت.

این اثر شامل سروده‌هایی از شاعر است که تاکنون در هیچ یک از مجموعه‌های او منتشر نشده‌اند. در «یلدا» 40 قطعه شعر در قالب‌های غزل، چهارپاره، ترانه، قصیده، مثنوی و شعر سپید گنجانده شده است.

بیابانکی پیش‌تر به عنوان این اثر اشاره کرد و دلیل نامگذاری آن را چنین شرح داد: 13 سال قبل در چنین شب‌هایی با سید عباس سجادی مجری و کارشناس ادبی و هنری تلویزیون و دکتر علی آبان شاعر و منتقد ادبی به دعوت دانشگاه تبریز به این شهر رفته بودیم و به علت بارش برف بسیار سنگین مجبور به ماندن در این شهر شدیم و در همین ایام دخترم یلدا متولد شد و من نتوانستم کنار خانواده‌ام باشم.

وی ادامه داد: سجادی در آن زمان به من می‌گفت که چنین اتفاقی باعث می‌شود هیچ گاه تولد دخترت را فراموش نکنی؛ چرا که شیرینی خریده بودم و به مردم شهر شیرینی می‌دادم. اکنون نیز نام کتاب را «یلدا» گذاشتم تا دخترم ناراحتی نبودنم کنارش در هنگام تولد را فراموش کند.

«ناتمام» نمونه‌ای از اشعار مندرج در این کتاب است:

در آرزوی رؤیت ماه تمامیشامی به صبحی می‌برم صبحی به شامی

هر شب به قصد توبه کردن می نخوردنجامی به سنگی می‌زنم سنگی به جامی

دستی به جنت دارم و پایی به دوزخنان حلالی دارم و آب حرامی

یک روز می‌بینی جز این چیزی نداری:عمر تمامی حرف‌های ناتمامی

در عشق اگر مجنون صحراگرد باشییکباره از ره می‌رسد ابن السلامی

با بوسه‌ای بستی دهانم را در این بیتبه‌به چه پایانی عجب حسن ختامی!

«یلدا» در دو هزار و 500 نسخه به قیمت 70 هزار ریال از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شعرخوانی سعید بیابانکی