سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاشت شیشه در چشمان مانتیس ها برای آزمودن بینایی آن ها


کاشت شیشه در چشمان مانتیس ها برای آزمودن بینایی آن ها

هر دانشی که انسان در مورد بینایی خود و پیشرفت آن توانسته به دست آورد، از طریق مهره داران دیگر بوده. میمون ها، گربه ها، جغدها، وزغ ها و بسیاری حیوانات دیگر، در آزمایشگاه ها مورد بررسی قرار گرفته اند که نتایج آن نشان می دهد تمامی حیوانات مذکور از دو چشم خود برای درک عمق استفاده می کنند.

به لطف پژوهشی جدید، دانشمندان حالا اولین بی مهره ای که چنین قابلیتی دارد را هم پیدا کرده اند: مانتیس ها. محققین دانشگاه نیوکسل، با کاشت عینک 3D روی چشمان این حشرات و پخش تصاویری متحرک، به این نتیجه رسیدند که چشمان مانتیس ها، بسیار شبیه به مهره داران عمل می کند.

2

اولین بار، آن ها تحقیق خود را در سال 2014 منتشر ساختند که نتیجه ی آن شکست بود. گویا مانتیس ها در آزمایش اول بسیار به صفحه نزدیک بودند و تصاویر سه بعدی را متوجه نمی شدند اما تصحیح نوع آزمایش سبب شده تا محققین به این کشف جدید برسند.

گویا مانتیس ها در نور قرمز بینایی اندکی دارند، بنابراین رنگ شیشه ها به آبی و سبز تغییر کرد و جایگاه آن ها در صحنه نیز حفظ شد تا تصویر را ببینند. پروفسور جنی رید، یکی از محققین می گوید، مانتیس ها علی رغم مغز کوچکی که دارد، در شکال تصاویر موجودات بسیار ماهری هستند.

برچسب‌ها:مانتیس

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
غذا خوردن مانتیس یا آخوندک و مشاهده معده حشره مانتیس