سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجازه خروج زائران بدون گذرنامه و روادید از مرز مهران داده نمی شود


حسین کلانتری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با رد شایعه تردد زائران بدون روادید و گذرنامه از مرز مهران اظهار کرد: چنانچه زائری بدون ویزا به هر شکلی بخواهد از مرز خارج شود، مرزبانان مانع خروج او از مرز خواهند شد.
وی افزود: اگر افرادی نیز به اشکال مختلف از ایستگاه های کنترل و بازرسی عبور کنند و به آنسوی مرز بروند در آنجا با سخت گیری پلیس عراق مواجه شده و ضمن ممانعت از تردد آنها، برخورد مناسبی با آنها نخواهند داشت و این گونه رفتار در شان زائران حسینی نیست.
کلانتری تاکید کرد: انتظار می رود زائران این حرمت باشکوه معنوی را حفظ کنند و اجازه ندهند افرادی از روی نا آگاهی به این آیین با عظمت با رفتار نامناسب و خروج غیر قانونی خدشه وارد کنند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه حذف روادید سفر و گذرنامه تحت هیچ شرایطی برای سفر به عتبات عالیات مطرح نیست، از زائران خواست به شایعات توجه نکنند و حتما با همراه داشتن مدارک قانونی به مرز مهران بیایند.
وی تاکید کرد: روند تردد زائران هم اکنون در مرز مهران برغم ازدحام جمعیت و شلوغی زیاد، روان است و مشکلی از بابت تردد در خاک ایران نداریم.
کلانتری با بیان اینکه بخاطر کمبود زیرساخت ها در طرف عراق مشکلاتی برای زائران ایرانی در مرز زرباطیه هست، یادآور شد: همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا به کمک طرف عراقی شرایطی فراهم شود که تردد زائران از مرز زرباطیه نیز با سهولت بیشتری انجام شود.
براساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، از 10 روز پیش تاکنون 450 هزار زائر برای شرکت در آیین های اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور عراق شده اند.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است. سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند که پیش بینی می شود این تعداد امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.
7171/3032/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گفتگو با زائران اربعین در مرز مهران