فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



انجمن فرهنگ و ادبیات فارسی در دانشگاه استانبول تشکیل شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، انجمن دانشجویی «فرهنگ و هنر و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول» متشکل از دانشجویان دانشگاه استانبول و با حضور عبدالرضا راشد، وابسته فرهنگی ایران در استانبول، علی گوزل‌یوز، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، محمت آتالای، استاد دانشگاه استانبول، حسن‌زاده، استاد دانشگاه استانبول و جمعی از اساتید و دانشجویان، گشایش یافت.

در ابتدای آیین افتتاحیه انجمن زبان فارسی که در سالن کنفرانس آورا آسیا دانشکده ادبیات دانشگاه استانبول برگزار شد، عبدالرضا راشد، طی سخنانی گفت: تشکیل چنین انجمنی موجب ترویج و تقویت زبان فارسی می‌شود که امید است در آینده‌ای نزدیک، شاهد افزایش تعداد اعضای این انجمن باشیم.

پس از آن، علی گوزل‌یوز مطالبی پیرامون جایگاه و تاریخچه زبان و ادب فارسی در آناطولی، بیان و در ادامه، حسن‌زاده، ضمن قرائت غزلی از ابتهاج، زبان شعر را زبان بین‌المللی معرفی کرد.

بنابر اعلام این خبر، قرائت اشعاری از شعرای کشورمان از جمله حافظ شیرازی، ملا محمد بلخی، اخوان ثالث، قیصر امین‌پور و سیمین بهبهانی توسط دانشجویان و اجرای قطعاتی از اشعار مولانا توسط دو تن از دانشجویانی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه استانبول از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با استقبال حضار مواجه شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نشست های فرهنگی انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی