دین اسلام به بهداشت و سلامت روح و روان انسان عنایت خاص دارد


مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: برای هر چیزی که مورد نیاز بشریت باشد قرآن نسخه دارد که باید با تحقیق، تلاش و عمل به آن و به فراخور استعداد جامعه از ظاهر و باطن آن به وسیله فقها و اندیشمندان اسلامی بهره‌مند شد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌ شمالی، با اشاره به برپایی همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم توسط جهاد دانشگاهی واحد خراسان‌شمالی اظهار کرد: دین مبین اسلام برای انسان ارزش و احترام فوق‌العاده‌ای قائل است و به سبب کرامتی که به انسان داده است به همه مسائل حیاتی انسانی از جمله بهداشت و سلامت روح و روان او عنایت خاص دارد.

وی افزود: این توجه به دلیل این است تا جسم انسان به عنوان مرکب روح، و روح آن به عنوان شاه راه ارتباطی بین او و خالق در اعلی‌ترین مراتب آمادگی قرار گیرد.

سالاری با بیان این‌که «قرآن کریم یکی از اهداف رسالت انبیاء (ع) را تغییر نگرش بهداشتی جامعه می‌داند» عنوان کرد: قرآن کتابی جامع است که به صورت کامل به تمام زوایای زندگی انسان پرداخته و به تعبیر خود همه امکانات لازم برای برخورداری از یک زندگی سالم در ابعاد مختلف را خداوند برای انسان فراهم کرده است.

وی یادآور شد: این انسان است که باید با فراگیری و عمل به معارف قرآن خود را به منتهی الیه درجه صحت و سلامت، کرامت و فضایل برساند.

سالاری با تاکید بر این‌که «رعایت پیشگیری از بیماری‌ها به منظور حفظ جان مسلمانان واجب است» گفت: خداوند یکتا در فطرت آدمی، خداپرستی، طلب خیر و پاکی، بیزاری از ناپاکی و میل به پاکیزگی به ودیعه نهاده است.

سالاری با بیان این‌که «قرآن خبائث و پلیدی‌ها را تحریم و پاکیزه و پاکیزگی را حلال کرده است» افزود: قرآن با تجویز قانون راه وصول به مقصود را فراهم ساخته است.

وی عنوان کرد: از ظاهر برخی از آیات مشخص است که علوم بسیاری از جمله پزشکی در قرآن موجود است.

وی ادامه داد: بررسی آیات پزشکی قرآن نشان از آن دارد که به عمده مطالب آناتومی و فیزیولوژی بدن اشاره داشته است.

فراخوان مقاله همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم(رویکردهای نوین در پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و سلامت) بهمن ماه 94 اعلام شده و اختتامیه آن اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شبکه خبر 7 آذر 94 - سلامت بهداشت روان در کودکان