فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مادر شهید: امروز همه مردم ایران، عمار امام خامنه‌ای هستند/مفیدی‌کیا: بچه‌های عمار فداکارانه کار می‌کنند


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، ششمین دوره چشنواره مردمی فیلم عمار با حضور خانواده شهدا و برخی از چهره‌های شاخص در عرصه رسانه و سینما هم‌چون نادر طالب‌زاده، محمدتقی فهیم، علیرضا افتخاری و وحید جلیلی در سالن حجاب عصر امروز درحال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم مادر سه شهید به نام خالقی‌پور، به روی صحنه آمد و طی سخنانی در بخش آغازین برنامه بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی گفت:‌ خدا را شکر هر سال جشنواره عمار بهتر و با کیفیت‌تر برگزار می‌شود. 4 سال است که در این جشنواره شرکت می‌کنم، امید دارم این جشنواره همان‌طور که در نامش آمده مردمی است، مردمی نیز بماند.

وی در ادامه افزود: از زمان انقلاب به این طرف در خیلی از جشنواره‌ها شرکت کردیم و در همه آنها یک عده ثابت و مشخص دعوت می‌شوند، اما در این جشنواره حضور مردم بسیار پررنگ است. خانواده شهدا که مقداری در حاشیه بودند، توسط این جشنواره دوباره به صحنه آمدند.

این مادر شهید در ادامه گفت: سال گذشته مهمانان بسیار عزیزی در جشنواره عمار حضور داشتند. ننه سکینه که نان می‌پخت و برای رزمندگان در زمان جبهه آنها را می‌فرستاد و همچنین ننه عصمت 75 ساله را دیدیم که در همان زمان برای رزمندگان دستکش می‌بافت. جشنواره‌ای که توسط مردم است و اگر مردمی بماند، روز به روز بهتر می‌شود.

او همچنین در ادامه اظهار داشت: امروز همه مردم ایران، عمار امام خامنه‌ای هستند. ان‌شاءالله هر ایرانی بتواند عمار امام زمان(عج) بشود. امیدوارم نه تنها در ایران، بلکه در خارج از مرزهای ایران به واسطه جشنواره عمار، پرچم ایران به اهتزاز در بیاید.

*عمار به ارتقا فهم رسانه و تصویر کمک می ‌کند

در ادامه این مراسم نادر طالب‌زاده طی سخنانی گفت:‌ در حوزه رسانه خلائی حس می‌شد که این خلاء به واسطه جشنواره عمار پر شد. این جشنواره به ارتقا بخشیدن به فهم تصویر و رسانه کمک می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: جشنواره عمار فرهنگ سینماتک را وسعت داده است و باعث شده همه جای ایران فرهنگ فیلم دیدن اشاعه پیدا کند. کشور ایران و مردمش، کشور روشن و در سطح بالایی قرار دارد.

او همچنین گفت: حامیان حرکت اسلامی، حرکتشان باعث به دنیا آمدن این جشنواره شد. گروه هنری قوی پشت کار هستند و جوانان بسیار بافرهنگ و باادبی این جشنواره را پیش می‌‌برند، البته جشنواره عمار پیش از این در حوزه مستند کار خودش را از چند سال پیش آغاز کرده است.

طالب‌زاده گفت: در طی چند سال اخیر مسئله گیشه و فروش فیلم همواره مطرح بوده است، اما موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود، موضوعاتی نبوده است که بتواند مردم را جذب کند و کسانی که در رابطه با حوزه انقلاب فیلم ساختند، ریشه‌شکنی کردند. تصور می‌کنم در ارتباط با این موضوع حامیان انقلاب می‌توانند کمک‌های اساسی کنند و همین که خانواده شهدا در رأس این جشنواره قرار دارند و مردم در آن حضور دارند، نشان می‌دهد که یک ارادت ویژه وجود دارد و همه ما به نوعی سرباز هستیم. آمریکا همواره اسلام‌هراسی می‌کند، این در شرایطی است که اسلام مرهم است.

*مفیدی‌کیا: بچه‌های عمار فداکارانه کار می‌کنند

در ادامه این مراسم محمدباقر مفیدی‌کیا کارگردان نماهنگ «دختر شینا» که با استقبال هم قرار گرفته به روی صحنه حاضر شد تا از وی تقدیر ویژه به عمل آید.

مفیدی‌کیا در ادامه که غافلگیر نیز شده بود اظهار داشت: باید بگویم فکر نمی‌کردم چنین مراسمی را برایم در نظر گرفته باشند و حسابی غافلگیر شدم در واقع تنها جایی که حس می‌کنم خانه خودم است جشنواره مردمی فیلم عمار است.

وی در ادامه افزود: بچه‌هایی که فداکارانه کار می‌کنند خاطره‌ای دارم که نمی‌خواستم حالا حالا بگویم.

وی در ادامه افزود: در اولین سال از برگزاری جشنواره عمار قرار شد که خدمت مقام معظم رهبری برویم. اتفاق خوبی افتاد. دبیر جشنواره در آن دوره به دلیل کمبود کار و یا هر مسئله دیگری خودش از آمدن با ما اجتناب کرد و فیلمسازانی که از شهرستان آمده بودند تا راهی دیدار با حضرت آقا کند و وقتی که برگشتیم دیدیم که او با اسپند از ما استقبال می‌کند. وقتی مشاهده کردم که بالاترین سمت یک جشنواره تا این حد خلوص کند همانجا به خودم گفتم جشنواره مردمی فیلم عمار به جاهای خوبی خواهد کشید. آن فرد حامد بامروت‌نژاد بود.

در ادامه مراسم تقدیر 4 مادر شهید برای تقدیر از محمدباقر مفیدی‌کیا به روی صحنه حاضر شدند که حاضرین در سالن در لحظاتی که این مادران شهید قرار بود که به روی سن حاضر شوند تمام قد ایستادند و آنها را تشویق کردند که یکی از خانواده‌های شهدایی که به روی صحنه حاضر شده بود اعلام کرد با پای پیاده از کرمان تا تهران آمده‌ایم که در این جشنواره شرکت کنیم.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/TPV35S


ویدیو مرتبط :
‫لکه محمد باقر مفیدی کیا برنده فانوس بهترین فیلم داستانی نیمه بلند چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار‬‎