رییس سازمان سینمایی: موفقیت جشنواره‌ها بدون همراهی اصناف محقق نمی‌شود


رییس سازمان سینمایی: موفقیت جشنواره‌ها بدون همراهی اصناف محقق نمی‌شود

مهر/ رییس سازمان سینمایی با اشاره به مشارکت اصناف سینمایی در برپایی سی و دومین جشنواره «فیلم کوتاه تهران» بیان کرد موفقیت جشنواره ها بدون همراهی اصناف و هنرمندان امکان‌پذیر نیست. حجت الله ایوبی در مراسم تقدیر از داوران سی و دومین جشنواره بین المللی «فیلم کوتاه تهران» گفت: یکی از رمزهای موفقیت بخش های مختلف این دوران به دلیل حضور صنوف است و اگر صنوف خانه سینما در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره فیلم فجر حضور یابند آن رویداد به موفقیت نزدیک می شود.
وی ادامه داد: اگر اهالی فرهنگ و هنر در برگزاری یک جشنواره همراهی نکنند موفقیتی در کار نخواهد بود. سال های خوب مدیریت فرهنگی سال هایی است که مدیران و اهالی فرهنگ و هنر یک اتفاق را با هم پیش ببرند. این روزها عده ای بر سر سینما می زنند اما کسی سوال نمی کنند که چرا سالن خوب نمی سازید و از فیلمساز می پرسند چرا فیلم می سازید؟ اگر سالن های خوب داشته باشیم مردم به سینما رفته و فیلم می بینند.

رییس سازمان سینمایی تصریح کرد: کاری که در ایران در برپایی المپیاد فیلمسازی نوجوانان شروع شده و شجاع نوری آغازگر آن بود، قابل تقدیر است. همه کشورها تولید فیلم دارند و زیرساخت های بهتری نسبت به ایران دارند اما من انجمن سینمای جوانان ایران را به رخ آنها می کشم چرا که استعدادهای سینمای ایران از این انجمن کشف و بزرگان سینما از این انجمن بیرون آمده اند.

ایوبی ادامه داد: امروز شاهد حضور نوجوانان در عرصه فیلمسازی هستیم و معتقدم المپیاد نوجوانان جای خود را پیدا می کند.

وی با بیان اینکه جشنواره ها جایی برای دیده شدن هستند توضیح داد: معتقدم برای کشوری با این بزرگی جشنواره ها زیاد نیست و ما چند برابر جشنواره در بخش های دیگر هم داشته باشیم زیاد نیست زیرا بسیاری از مردم به کالاهای تولیدی ما دسترسی ندارند و برگزاری جشنواره ها دسترسی مقطعی به کالاهای فرهنگی و هنری است.

وی بیان کرد: در جشنواره «کودک همدان» با چند جوانی مواجه شدیم که آینده سینمای ایران هستند. کارهای بعد جشنواره مهمتر از آن است. استعدادهای جوان کشف شده در جشنواره را نباید رها کنیم و ما هرجا نیاز باشد ورود پیدا می کنیم و می توانیم برای کارهای بعدی این نوجوانان کمک کنیم.

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: بخش عمده گرفتاری در سازمان سینمایی مشغول بخش های دیگر سینما می شود و سینمای کوتاه بخش کم خرج و پرسود و پر از انرژی است و وقتی به جشنواره های غیر آثار بلند سینمایی می روم حال بهتری دارم و از زحمات همه دوستان تشکر می کنم.

گزارش مدیرعامل انجمن سینمای جوان

فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با ارائه گزارشی از سی و دومین جشنواره «فیلم کوتاه تهران» گفت: در این جشنواره مروری بر آثار رهبر قنبری و کاوه بهرامی مقدم داشتیم. هشت نفر از اساتید مرتبط درباره تجربه گرایی در سینما در این رویداد با سینماگران جوان گفتگو کردند. همچنین منتخب آثار المپیاد دانش آموزی در این جشنواره نمایش داده و از دوستان فیلمساز نوجوان نیز در این رویداد تقدیر شد و قرار است خود را برای جشنواره سال آتی نوجوانان آماده کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تاکید کرد: دو استاد دانمارکی درباره فیلمسازی یک نفره با فیلمسازان گفتگو کردند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران عنوان کرد: تمام جلسات نقد و بررسی از سوی صنوف تخصصی اتفاق افتاد و صنف فیلم کوتاه نیز با داوری مجزا جایزه خود را به برگزیدگان منتخب اهدا کردند.

باید موانع را از سر راه نوجوانان برداریم

علیرضا شجاع نوری دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان نیز در این مراسم گفت: عمده کسانی که در جشنواره کوتاه شرکت می کنند جوانان و نوجوانان هستند که با حضور آنها فضایی پرشور به وجود می آید و مکان برگزاری این رویداد نیز در پرشور برگزار شدن این جشنواره موثر بود.

وی ادامه داد: برای آنکه به نوجوانان و جوانان تکیه کنیم کافی است موانع را از سر آنها برداریم و آنها زیاد امکانات نمی خواهند. با توجه به نوجوانان و جوانان فیلمساز، سینمای ایران نقش بسیار مهمی در سینمای دنیا خواهد داشت و در آینده نه چندان دور این نوجوانان می توانند سکانداران سینمای دنیا باشند و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

جوانان گنج سینمای ایران هستند

محمد آفریده نیز در این مراسم گفت: در سفری که به آذربایجان داشتم از جوانان به عنوان گنج یاد می شد و حقیقتا گنج سینمای ایران همین جوانان هستند. امروز مطالبات حوزه های خارج از سینما به حدی تاثیر داشته که شاید نتوان در بخش سینمای بلند کار خاصی کرد. حوزه سینمای مستند و تجربی مانند بچه خانواده است و همه دوستش دارند و اگر می خواهیم اتفاقی در این سینما رخ دهد باید کار خلاف عادت در این حوزه انجام دهیم.

وی تاکید کرد: گرفتاری های روزمره تمام ایده آل ها را از بین می برد. این سرزمین کشور گنج های پنهان است. همه بودجه های بخش کوتاه و مستند به اندازه اثری با بودجه ۵ میلیارد هم نمی شود. ببینید تجربه فیلمسازی نوجوانان چه شوقی ایجاد کرده و امیدوارم به این بخش بیشتر توجه شود.

سینمای ما بی سرپرست است

مهدی نادری نیز در این مراسم توضیح داد: در بحران امروز خاورمیانه حیرت انگیزاست که کشور ما در امنیت به سر می برد. ما سینمای مستقل نداریم بلکه سینمای بی سرپرست داریم و همه به دولت وابستگی خاصی داریم و خیلی ها این امر را انکار می کنند البته ممکن است تفکر مستقل باشد.

وی یادآور شد: جوانان بسیاری در شهرهای مختلف با ایده و انگیزه های بالا هستند و تحلیل های عجیب و غریبی دارند، این جوانان خیلی امید ندارند که در سینما پروژه های بزرگ بسازند اما اغلب آنها به ویدیو آرت فکر می کنند و معتقدم ۵۹ مرکز انجمن می توانند با طرح های جدید اتفاقات مطلوبی را رقم بزنند و با توجه به ساختار و مدیریت علاقه مند و ریشه دار این اتفاق امکان‌پذیر است.

علاوه بر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، رمضانعلی حیدری خلیلی قائم مقام اجرایی سازمان و نصرت الله مرادی معاون توسعه مدیریت و منابع، محمد علی باشه آهنگر، پروین ثقه الاسلام، علیرضا شجاع نوری، هومن سیدی، مصطفی آل احمد، محمد آفریده، فرهاد توحیدی، مهدی نادری، عزیزالله حمیدنژاد، سعید توکلیان از داوران این رویداد سینمایی در این مراسم حضور داشتند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
جلسه اصناف و سازمان امور مالیاتی برای ساماندهی مالیات ه