سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ارائه گزارش وضعیت آموزش زبان‌های خارجی به شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط فانی


علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص آموزش زبان انگلیسی در مدارس، اظهار داشت: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص زبان انگلیسی در مدارس، موضوع در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت، چرا که فرمایشات رهبر معظم انقلاب ناظر به نوع سیاست‌گذاری فرهنگی در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه ایشان چند زبان را نیز برای نمونه مثال زدند و اینکه آیا نمی‌شود این زبان‌ها را آموزش داد، گفت: در جلسه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش این موضوع مطرح شد و قرار شده است وی، گزارشی را از وضعیت آموزش زبان‌های خارجی در آموزش و پرورش در این شورا ارائه کند.

زرافشان تأکید کرد: آنچه که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کند، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها باید از آن تبعیت کنند؛ نکته‌ای که وجود دارد این است که آموزش زبان صرفاً به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود بلکه اگر قرار باشد اقدامی در این خصوص صورت گیرد، باید بخش‌های دیگر دولت و مجموعه فرهنگی کشور در دانشگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر قرار باشد به زبان‌های دیگر اهمیت داده شود و دانش‌‌آموزان در دوره متوسطه با آن زبان‌ها تحصیل کنند، باید امکان استفاده از اساتید و منابع آن زبان‌ها در دانشگاه‌ نیز وجود داشته باشد؛ در حال حاضر یکی از دلایل عدم استقبال نسبت به زبان‌های دیگر این است که اگر دانش‌آموزی زبانی غیرانگلیسی نیز یاد گیرد، وقتی به دانشگاه وارد می‌شود، مجبور است دوباره به زبان انگلیسی مراجعه کند چرا که اکثر منابع درسی ما به زبان انگلیسی است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد یک سیاست‌گذاری کلان فرهنگی باید اتفاق افتد که آموزش و پرورش مجری بخش آموزشی آن خواهد بود، خاطرنشان کرد: در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارش این موضوع ارائه می‌شود و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و امیدواریم در پرتو این تصمیمات، توافق جمعی برای توسعه آموزش زبان‌های خارجی اتفاق افتد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور دکتر روحانی