تأکید مدیرکل گمرک‌ ایلام بر ضرورت بازنگری در بارگیری در مرز مهران


مدیرکل گمرک ایلام از خروج 2000 کامیون حامل مواد غذایی و نیازهای موکب‌های مسیر تردد زائران در خاک عراق خبر داد و گفت: باید در نحوه‌ی بارگیری و حمل‌ونقل کالا بین دو کشور عراق بازنگری‌های لازم شود.

«خلیل حیدری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: تاکنون بیش از 2000 کامیون حامل کالاهای خدماتی و حمایتی از مرز مهران به موکب‌های مستقر شده در عراق ارسال‌ شده است.

وی بابیان این‌که خروج کامیون‌های حامل کالا فقط از مرز مهران انجام می‌شود، افزود: کامیون‌های حامل مایحتاج زائران در خاک عراق فقط از مرز مهران حق عبور دارند.

مدیرکل گمرک ایلام با تأکید بر این‌که هر چقدر مایحتاج غذایی و خدمات نیاز باشد به کشور عراق برای رفاه حال زائران ارسال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در پایانه‌ی مسافری و کامیونی دو دستگاهی ایکس‌ری وجود دارد.

حیدری تصریح کرد: باید در نحوه‌ی بارگیری و حمل‌ونقل کالا بین دو کشور عراق بازنگری‌های شود چون اغلب تجار باید محصولات و اجناس خود را در مرز پیاده کرده و آن‌طرف مرز باز بارگیری کند که این موضوع قطعاً خساراتی را به بار می‌آورد.

وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان مردم در خانه‌ی ملت با نگاه مثبت به منطقه‌ی آزاد مهران در راه توسعه‌ی استان نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ضرورت اصلاح ساختار گمرک برای حمایت از تولید