سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



طرح اصلاح نژاد گوسفند بومی چهارمحال و بختیاری اجرا می شود


به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز یکشنبه در کارگروه اقتصادی و ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: گوسفند بومی استان که با عنوان نژاد لری بختیاری شناسایی می شود، چربی بالایی دارد که با اصلاح آن توسط نژاد رومانو چربی آن کاهش می یابد.
به گفته وی، برای اجرای این طرح در سال جاری پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته تا پنج هزار راس گوسفند در روستاهای استان اصلاح نژاد شود.
غریب اصلاح نژاد دامی را گامی مهم و موثر در رشد تولید و توسعه اقتصاد بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: اصلاح نژاد دام سبک از عوامل تاثیرگذار در تولید پروتئین و امنیت غذایی است.
به گفته غریب، امسال در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی طرح آبیاری نوین در سه هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می شود.
وی افزود: در همین راستا چهار هزار و 500 تن بذر اصلاح شده غلات برای جلوگیری از شیوع آفات و بیماری ها بین کشاورزان توزیع شد.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.
در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه های اقتصادی گزارشی از نحوه جذب سرمایه گذاری و برنامه های اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند.
7361/ 6014/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ایجاد بیش از دو هزار طرح اشتغال توسط کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری