سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بن سلمان: هزینه های نظامی ما بیشتر از انگلیس و فرانسه است


جانشین ولیعهد عربستان می گوید: قدرت ارتش ما به اندازه پول‌هایی که برای آن خرج می‌شود، نیست.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جانشین ولیعهد عربستان گفت: قدرت ارتش ما به اندازه پول‌هایی که برای آن خرج می‌شود، نیست.

به گزارش انتخاب به نقل از  شبکه العربیه ؛ محمد بن سلمان بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه در پاسخ به سئوالی درباره تلاش برای افزایش دادن میزان خریدهای تسلیحاتی و نظامی از صنایع داخلی عربستان از دو درصد به پنجاه درصد بر اساس برنامه «چشم انداز عربستان 2030» گفت: آیا منطقی است عربستان در سال 2014 چهارمین کشور جهان از نظر هزینه های نظامی بود و در سال 2015 سومین کشور از نظر هزینه های نظامی بود، اما در داخل کشور صنایع نظامی نداشته باشیم. هزینه های نظامی ما بیشتر از انگلیس و فرانسه است، آیا نباید صنایع تسلیحاتی داشته باشیم؟

محمد بن سلمان افزود: ما تقاضای زیادی برای خریدهای تسلیحاتی داریم که باید در داخل عربستان آن را تامین کنیم. افزایش خریدهای تسلیحاتی از داخل به میزان سی تا پنج درصد از هزینه های نظامی سالانه ما باعث ایجاد یک صنعت بزرگ نظامی خواهد شد و باعث ایجاد فرصت های شغلی بسیاری خواهد شد. من فکر نمی کنم این مسئله چالش بزرگی باشد و فقط لازم است در بسیاری از قراردادهای تسلیحاتی بازنگری شود تا به صنایع داخلی مرتبط شود. وزارت دفاع و دیگر سازمان های امنیتی عربستان هر قرارداد خارجی که برای خرید تسلیحات امضا می کنند باید با در نظر گرفتن ارتباط با صنایع داخلی باشد. ما قصد داریم شرکت دولتی را برای صنایع نظامی تاسیس کنیم. برای رسیدن به شفافیت سهام این شرکت هم در بورس عربستان عرضه خواهد شد تا شهروندان از قراردادهای نظامی، عملکرد شرکت و فروش ها آگاهی پیدا کنند. ما گام بلندی در تاسیس این شرکت برداشته ایم و امیدواریم در اوایل سال 2017 این کار عملی شود.

وی خاطر نشان کرد: ما همچنین در شیوه هزینه های نظامی با مشکل روبرو هستیم. با اینکه ما مدتهاست سومین یا چهارمین کشور جهان در هزینه های نظامی هستیم، ارزیابی ارتش ما در رده بیستم به بعد است. این مسئله نشان می دهد نقصی وجود دارد.

مجری العربیه گفت:«این سخن از طرف وزیر دفاع عربستان است.»

محمد بن سلمان در پاسخ گفت: بدون شک نقصی وجود دارد. زمانی که وارد یک پایگاه نظامی در عربستان می شوید با زمین پوشیده از سنگ های مرمر، دیوارهای تزئین شده و دکورهای پنج ستاره روبرو می شوید. اما زمانی که وارد یک پایگاه در آمریکا می شوید سقف های بلندی را می بینید که بر روی زمین هم سنگ مرمر یا فرشی وجود ندارد و فقط سیمان است و همه کار می کنند. هزینه ها در این باره در عربستان بسیار بالاست. ما فرصت داریم تا کارآیی سازمان های امنیتی و ارتش عربستان را بالا ببریم و هزینه های نظامی را کاهش دهیم.

بن سلمان گفت: ما در عربستان با حالت اعتیاد نفتی روبرو هستیم که به توسعه بسیاری از بخش ها ضربه زده است. در ساختار صندوق سرمایه گذاری عربستان در سال گذشته بازنگری شد. صندوق سرمایه گذاری در آینده کنترل ده درصد از دارایی های موجود برای سرمایه گذاری در همه جهان را در دست خواهد داشت. اداره صندوق سرمایه گذاری برعهده شرکت آرامکو نخواهد بود و هیئت مدیره ای برای این صندوق تشکیل خواهد شد. پذیره نویسی بخشی از سهام شرکت آرامکو، درآمد عربستان از محل نفت را به سرمایه گذاری تبدیل خواهد کرد. سهام شرکت های وابسته به آرامکو هم در آینده فروخته خواهد شد. عده ای آرامکو را مقدس می دانند که این مسئله مشکل بزرگی است. شفافیت اولین دستاورد فروش سهام شرکت آرامکو است. چشم انداز عربستان 2030 نقشه اهداف ما برای توسعه اقتصاد در پانزده سال آینده است. فکر می کنم این پیام از تریبون العربیه به سعودیها و عرب ها خواهد رسید.

بن سلمان افزود: برنامه ریزی ما آن است که در سال 2030 میزبان سی میلیون نفر برای مراسم حج عمره باشیم. برای زندگی کردن عرب ها و مسلمانان به مدت طولانی در عربستان «کارت سبز» (گرین کارت) صادر خواهیم کرد. این طرح در پنج سال آینده اجرا خواهد شد.
وی گفت عملی شدن چشم انداز عربستان 2030 به بالا بودن بهای نفت نیازی ندارد و ریاض با حداقل قیمت نفت هم این برنامه را اجرا خواهد کرد.

بن سلمان در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای حل مشکلات مسکن و بیکاری در عربستان دارید؟ افزود: اراده و بلندهمتی ما به حدی است که این مشکلات را خواهد بلعید.
وی خاطر نشان کرد: نباید یارانه به ثروتمندان اختصاص یابد. یارانه باید متعلق به طبقه متوسط و پایین تر باشد. این طرح ها درباره همه افراد اجرا خواهد شد و تفاوتی بین وزیر و شاهزادگان و مردم عادی در این باره وجود ندارد. ثروتمندانی که با اجرای این طرح مخالفت کنند با مردم روبرو خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
هزینه های تبلیغاتی در انتخابات انگلیس