سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شعار سال موضوعی جناحی نیست/ اقتصاد مقاومتی در مسائل حزبی ذبح نشود


به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید احمد خاتمی یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری را نامگذاری سال‌ها براساس نیاز کشور عنوان کرد و اظهار کرد: این نامگذاری، صرفا یک نام تشریفاتی نیست، چرا که براساس نگاه کارشناسی به مهم‌ترین نیاز کشور مطرح می‌شود.  

وی تصریح کرد: نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک گفتمان مطرح می‌شود تا با همت و اراده مردم و مسئولان رفع نیاز صورت گیرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، تقویت اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی مردم را به عنوان یکی از مسائل مهم و اساسی در کشور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سالیان اخیر در زمینه انتخاب شعار سال بر روی مسئله اقتصاد متمرکز هستند.

خاتمی با اشاره به انتخاب شعار سال 1395 با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندسال است که مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند و به تبیین این مسئله مهم می‌پردازند و اقتصاد مقاومتی همان درمان رکود، گرانی و بسیاری از مشکلات اقتصادی است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی همان مقاومت اقتصادی است، بیان کرد: براساس نگاه به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور ما باید به گونه‌ای طراحی شود که تکانه‌های بین‌المللی در آن تاثیرگذار نباشد و آن را متزلزل نکند.

خاتمی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی موضوعی جناحی نیست، اظهار کرد: همه آحاد جامعه از مردم تا مسئولان مخاطب اقتصاد مقاومتی هستند، چرا که مصلحت و منافع مردم در سایه تحقق این شعار است.

امام جمعه موقت تهران افزود: در صورتی که این شعار بلند نیز همانند برخی شعارهای مهم در وادی مسائل جناحی قرار بگیرد، بدون تردید ذبح می‌شود.

وی بر لزوم همراهی مردم و مسئولان در عمل به شعار سال تاکید کرد و گفت: انتظار این است که با کمک مردم و مسئولان بتوانیم بر توطئه دشمن در عرصه اقتصادی غلبه کنیم.

انتهای پیام/2258/ع/پ3003


ویدیو مرتبط :
یک سال پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی