شماره بیست‌ویکم ماهنامه هنر و تجربه منتشر شد(+دانلود)


شماره دی ماهنامه هنر و تجربه که در سینماهای این گروه به صورت رایگان توزیع می‌شود منتشر شد.

عصرایران - شماره بیست و یکم ماهنامه هنر و تجربه منتشر شد. این ماهنامه که در سینماهای گروه هنر و تجربه به صورت رایگان توزیع می‌شود، در ۱۳۶ صفحه منتشر شده است و به نقد فیلم‌های اکران شده در گروه هنر و تجربه، مصاحبه با کارگردان‌های این فیلم‌ها و گزارش‌های مختلفی از جلسات نقد و بررسی، آیین دیدار با عوامل فیلم‌ها و مسائل مربوط به این گروه سینمایی می‌پردازد.

این شماره از ماهنامه با تصویری از بهرام بیضایی آغاز شده است. بیضایی پنجم دی‌ماه هفتاد و پنج ساله شد. حرف اول این شماره را ابراهیم فروزش نوشته است. فروزش در این نوشته از نیاز سینمای ایران به هنر و تجربه می‌گوید. به روال شماره‌های قبل گزارش‌هایی از جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها در تهران و مشهد و اصفهان و همچنین جلسات آیین دیدار با عوامل فیلم ارائه شده است. گفت‌وگوی همایون خسروی دهکردی با خسرو سینایی کارگردان «جزیره رنگین»، زهرا مشتاق با ابوالفضل جلیلی کارگردان «رقص خاک»، سیدرضا صائمی با محسن امیریوسفی سازنده فیلم «خواب تلخ»، امیرحسین ثنایی با نیما طباطبایی کارگردان مستند «من ناصر حجازی هستم» و علیرضا حسن‌خانی با فرزاد موتمن کارگردان «سایه‌روشن» پنج گفت‌وگوی بلند این شماره از ماه‌نامه هستند.

در صفحات ابتدایی این شماره از مجله درباره تعدادی از فیلم‌هایی که با حال و هوای تجربه‌گرا در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درمی‌آیند مطالبی نوشته شده است. «آبجی» ساخته مرجان اشرفی‌زاده، «خانواده آقای فرشچی» به کارگردانی نادر تکمیل همایون و تهیه‌کنندگی مجید برزگر، «ماحی» داوود خیام، «یک شهروند کاملا معمولی» فیلمی از مجید برزگر و «به دنیا آمدن» از محسن عبدالوهاب پنج فیلمی هستند که در این بخش به نام چشم انداز قرار گرفته‌اند. همچنین خبری از اهدای تندیس هنر و تجربه به مستند «فصل هرس» در جشنواره مستند سینماحقیقت منتشر شده است.

در ادامه نقدهایی درباره فیلم‌های در حال اکران گروه هنر و تجربه منتشر شده‌است. در این شماره عزیزالله حاجی‌مشهدی و محسن بیگ‌آقا به فیلم «جزیره رنگین» پرداخته‌اند و محمدمهدی دادگو تهیه‌کننده «رقص خاک» روایتی از حضورهای بین‌المللی و داخلی این فیلم ارائه داده است. بیشترین فیلمی که در این شماره مورد توجه منتقدان قرار گرفته است «خواب تلخ» است. احمد طالبی‌نژاد، شاهپور عظیمی، مهرزاد دانش و محمدرضا مقدسیان نقدهایی بر فیلم «خواب تلخ» نوشته‌اند.  نیما عباس‌پور درباره «سایه‌روشن»، نیوشا صدر درباره «رقص خاک»، خسرو دهقان و علیرضا نراقی درباره مستند «کارنامه چهل ساله مهرجویی»، پوریا ذوالفقاری درباره مستند «حمیدِ هما» و علی اتحاد درباره فیلم «احتمال باران اسیدی» نوشته‌اند.

بخش فیلم کالت در این شماره از مجله هم همچنان دیده می‌شود و پوریا ذوالفقاری به دو فیلم خارجی و ایرانی «جاده» فدریکو فلینی و «طبیعت بی‌جان» از سهراب شهید ثالث پرداختهاست. بخش جدیدی با نام سینمای تجربی در این شماره اضافه شده است و مروری بر مکاتب سینمایی این بار به نئورئالیسم اختصاص یافته است.بخش معرفی کتاب هم از این شماره به ماهنامه اضافه شده است و کتاب «نشانه‌شناسی کاربردی» از فرزان سجودی کتابی است که در این شماره توسط رامتین شهبازی معرفی شده است.

نسخه pdf ماهنامه هنر و تجربه را می توانید از اینجا دانلود کنید.


ویدیو مرتبط :
ماهنامه شبکه موسیقی منتشر شد