فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



رقابت ۵۵۰ شرکت‌کننده در مسابقات سراسری قرآن بسیج/ برگزاری مسابقات بانوان کنار رقابت‌های آقایان از سال آینده


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست خبری بیست‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری بسیج با حضور رحیم قربانی مدیر دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این برنامه، قربانی ضمن گرامیداشت دهه فجر و یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام گفت: مبنای انقلاب اسلامی براساس قرآن بوده و مبارزان انقلاب از پای این جلسات برخواسته‌ و انقلاب را بر پایه قرآن شکل داده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت ادامه راه انقلاب براساس آموزه‌های قرآن گفت: مبارزان انقلاب اسلامی، شهدا و ایثارگران با جان‌فشانی‌های خود این انقلاب را به دست ما رساندند و ما هم باید براساس آموزه‌های قرآن این راه را ادامه دهیم، همچنین اگر انقلاب اسلامی فعالیت‌های مختلف خود را در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... براساس آموزه‌های قرآن برنامه‌ریزی کند بهتر می‌تواند در سطح جهان تأثیر بگذارد و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند.

قربانی ترویج سبک زندگی قرآنی را سبب حل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اگر انس با قرآن در کشور افزایش یابد استحکام درونی نظام افزایش یافته و در این صورت چشم طمع دشمنان از کشور دور می‌شود. این استحکام با فعالیت قرآنی مسئولان در همه زمینه‌ها محقق خواهد بود اما سؤال اینجاست که آیا واقعاً مسئولان کشور در برنامه‌ریزی‌های خود آموزه‌های قرآن را در دستور کار دارند یا خیر؟

مدیر دارالقرآن بسیج کل کشور از فعالیت این نهاد مردمی در حوزه قرآن و رویکرد جدید خبرداد و گفت: بسیج در زمینه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های قرآنی برنامه‌های مختلفی در کشور داشته و از ماه رمضان امسال یک رویکرد جدید در فعالیت‌های قرآنی این نهاد مردمی دیده شده، تلاش ما این است که خلاء‌های موجود را رصد و با برنامه‌ریزی گسترده به فعالیت قرآنی بپردازیم، همچنین در این زمینه افق 5 ساله‌ای دیده شده که از سال 95 فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، ترویجی و ... آغاز خواهد شد که این فعالیت‌ها تحت عنوان دارالقرآن و مؤسسه قرآنی بسیج انجام می‌شود.

قربانی از برگزاری مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن خبرداد و گفت: این مسابقات از تابستان و با برگزاری مراحل پایگاه‌ها، حوزه‌ها، شهرستانی یا ناحیه‌ای و استانی برگزار شد و هفته آینده مرحله کشوری مسابقات با رقابت 550 نفر از 23 تا 26 بهمن برگزار خواهد شد.

وی درخصوص رشته‌های این مسابقات گفت: مسابقات امسال در دو مقطع زیر 16 سال و در رشته‌های قرائت تقلیدی، حفظ کل، حفظ 5 و 10 جزء و اذان و در مقطع بالای 16 سال در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 و 10 جزء و مقاله‌نویسی به همراه تفسیر سوره ممتحنه و حفظ و تفسیر سوره یاسین برگزار می‌شود.

قربانی با اشاره به اهداف این رقابت‌ها گفت: انس و الفت بسیجیان با قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی، نشر فرهنگ قرآنی در بین بسیجیان و معرفی نخبگان قرآنی بسیج به جامعه از جمله اهداف مسابقات است که از ساعت 9 صبح روز 24 بهمن‌ماه در سال اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار خواهد شد. همچنین اختتامیه مسابقات هم از ساعت 19 تا 21 مورخ 26 بهمن در سالن قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور درخصوص برنامه‌های جانبی این مسابقات گفت: تجلیل از 8 شهید قرآنی مدافع حرم با حضور خانواده‌های آنها، تقدیر از خانواده 7 قربانی فاجعه مناء به همراه تجلیل از خانواده‌های مرحوم علامی و مرحوم عباسی برخی از برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات است، همچنین معرفی و تجلیل از چهره‌هایی مانند جواد فروغی، سید محمد‌حسین طباطبایی و حنانه خلفی به همراه برگزاری مراسم ویژه برای بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حمیدرضا عباسی داور مسابقات بسیج سمنان از جمله فعالیت‌های جانبی این رقابت‌ها است.

وی ادامه داد: رونمایی از اثر آوایی و تصویری مهاجران الی‌الله و 5 اثر ویژه مناجاتی با صدای آقایان طوسی و مینوتن به همراه اجرای گروه تواشیح محمد رسول‌الله بسیج تهران برخی دیگر از برنامه‌های جانبی مسابقات امسال است.

قربانی با اشاره به حضور 27 داور برجسته در این مسابقات گفت: توجه به معنا محوری و تلاوت استادانه 2 رویکرد جدید این دوره از رقابت‌هاست که در فینال به آن توجه خواهد شد، همچنین گروهی به نام هیأت منصفه مسابقات تشکیل شده و علاوه بر داوران اعضای هیأت منصفه 5 درصد نمره شرکت‌کنندگان را اعلام خواهند کرد، همچنین برای رسیدگی به اعتراضات شرکت‌کنندگان و سر و سامان دادن این موضوع هیأتی به عنوان وکلای قاریان تشکیل شده که اساتید حاضر در این هیأت اعتراضات را دریافت و با بازبینی مجدد به آن رسیدگی می‌کنند.

قربانی از تنظیم قطعنامه شرکت‌کنندگان مسابقات در پایان رقابت‌ها خبرداد و گفت: در پایان این رقابت‌ها شرکت‌کنندگان درخواست‌ها و دغدغه‌های خود را از مسئولان کشور در قالب یک قطعنامه جمع‌آوری و امضاء خواهند کرد، همچنین دل‌نوشته‌های شرکت‌کنندگان به مدافعان حرم یکی دیگر از برنامه‌های ما است که طی آن با ارائه فرم‌هایی این دل‌نوشته‌ها را جمع‌آوری و برای مدافعان حرم ارسال می‌کنیم.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری بسیج ویژه برادران گفت: بسیج جامعه زنان مسئولیت برگزاری مسابقات قرآن خواهران را بر عهده دارد و متأسفانه آنها هم نتوانستند مسابقات بانوان را برگزار کنند، البته با توافق شکل گرفته مقرر شد از دوره‌های بعد دارالقرآن فعالیت‌های قرآنی خواهران را هم پیگیری کند.

وی با انتقاد از عدم وجود قرآن در برنامه‌های مسئولان و نهادهای کشور گفت: بسیج وظیفه خود می‌داند که فعالیت‌های قرآنی را رصد و خلاء‌های موجود را جبران کند، البته این حرکت بسیج سبب شده مسئولان با دقت بیشتر به فعالیت بپردازند اما باید برنامه‌های نهادهای قرآنی بیش از این باشد مثلاً از معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد انتظار می‌رود به برنامه‌های خاص و در راستای ایجاد تحول در جامعه بپردازد اما متأسفانه حالت سکونی مشاهده می‌شود و بسیاری از خبرها را مؤسسات و نهادهای مردمی پوشش می‌دهند.

وی افزود: کمیسیون‌های شورای توسعه با عضویت 3 وزارتخانه مهم چند سال است که تشکیل شده اما هیچ فعالیت خاصی دیده نمی‌شود. سؤال اینجاست کجای نظام آموزشی ما با توجه به عضویت وزارت علوم در شورای توسعه و مسئولیت این وزارتخانه در کمیسیون آموزش و پژوهش رنگ و بوی قرآنی دارد؟ این موضوع در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش و وزارت ارشاد هم صدق می‌کند، باید بگویم ما مسئولان باید پاسخگوی خون شهدا باشیم و برخی از خلاء‌ها جبران‌ناپذیر است چرا که دشمن با تمام قوا وارد عمل شده و با جنگ نرم به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته است. این نشان می‌دهد که آنها اهمیت قرآن را فهمیده‌اند و امیدوارم مسئولان کشور هم اهمیت این کتاب آسمانی را بفهمند.

وی درخصوص میهمانان آئین افتتاحیه این مسابقات گفت: از آقای مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به عنوان یکی از عالی‌ترین مسئولان قرآنی کشور برای حضور در این مسابقات دعوت بعمل آمد اما وی این دعوت را به آقای حمید محمدی ارجاع داد. همچنین از دیگر مسئولان نهادهای مختلف برای حضور در این مسابقات دعوت شده و اختتامیه هم با حضور سردار نقدی برگزار می‌شود، البته ویژه برنامه‌ای هم با حضور آیت‌الله علم‌الهدی خواهیم داشت.

قربانی با اشاره به اعلام تغییرات مسابقات بسیج در ستاد عالی مسابقات گفت: تغییرات اعمال شده در این مسابقات در ستاد عالی مسابقات مطرح و همه اساتید بر این تغییرات صحه گذاشتند شاید این تغییرات به نوعی اجرای آزمایشی برای مسابقات کشوری اوقاف باشد، همچنین حضور نفرات برتر مسابقات بسیج در مسابقات کشوری قرآن موضوع دیگری بود که در ستاد عالی مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

مدیر دارالقرآن بسیج کشور در پایان از رشد چند برابری جوایز این دوره از رقابت‌ها خبرداد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/ARWLG0


ویدیو مرتبط :
رقابت Kumakubo و Kuroi در مسابقات دریفت ژاپن