سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییر رنگ ناخن‌هایتان را جدی بگیرید/دلیل اضافه نشدن وزن در شیرخوارگان/ راه درمان حساسیت بهاری با طب سنتی


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس برای ارتقای سطح دانش سلامت مردم جهت حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود، مطالب آموزشی را منتشر می‌کند،‌ همچنین به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می‌دهد.

هموطنان می‌توانند هرگونه پرسش و ابهامی درباره مسائل و مشکلات جسمی و روانی خود را در تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل [email protected] مطرح کرده و پاسخ‌های خود را از طریق صفحه «مشاور سلامت خبرگزاری فارس» دریافت کنند.

تغییر رنگ ناخن‌هایتان را جدی بگیرید

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، نجمه السادات فرخی اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما بهتر است افراد فعالیت‌های خود را در ساعت‌هایی که شدت نور آفتاب زیاد است کاهش دهند.

وی افزود: اشعه ماورای بنفش خورشید باعث پیری پوست و ایجاد لکه می‌شود که توصیه می‌شود حتما هنگام قرار گرفتن در ساعت‌های گرما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا آثار مخرب کمتری بر پوست شما ایجاد شود.

فرخی با بیان این مطلب که سعی کنید از استخرهایی که از سلامت آن مطمئن هستید استفاده کنید، افزود: با توجه به نزدیک شدن گرما و استفاده زیاد از استخرها، بیماری‌های عفونی پوست نیز شایع می‌شود که باید به آن به درستی پرداخته شود چرا که کار سختی نیست و اگر هر شخصی بهداشت فردی خود را رعایت کند این مشکلات نیز کمتر خواهد شد.

 متخصص پوست و مو ادامه داد: حتماً هنگام شنا از عینک برای محافظت از چشم استفاده کنید و اگر فردی پوستی ناسالم دارد به هیچ عنوان از استخرهای عمومی استفاده نکند تا دیگران را دچار مشکلات پوستی نکند.

وی با اشاره به لکه‌های پوستی که معمولاً در تابستان بیشتر می شوند، گفت: در فصل تابستان به دلیل شدت نور خورشید لکه‌های پوستی نیز زیادتر می‌شوند و برای خلاصی از آن باید یک لایه کامل از کرم‌های ضد آفتاب روی پوست مالیده شود.

فرخی، تصریح کرد: در فصل گرما به دلیل شدت تابش نور خورشید ممکن است افراد عرق سوز شوند که این مسئله نیز بین افراد شایع است که بهتر است برای خلاصی از آن افرادی که پوست خشکی دارند از کرم‌های مرطوب کننده‌ای استفاده کنند که با ایجاد یک لایه چربی مصنوعی در پوست خشکی پوستشان را جبران کند.

متن کامل خبر

دلیل اضافه نشدن وزن در شیرخوارگان

پرویز طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، به عفونت ادراری در کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: این بیماری در دختران 6 برابر پسران شایع بوده و در هر سنی ممکن است بروز کند.

وی افزود: تکرر ادرار، تب، مشکل در دفع ادرار و تغییر بوی آن از علائم عفونت ادراری بوده که گاهی این بیماری نیز بدون علامت، کودکان را غافلگیر کرده و سبب بروز مشکل برای سلامتی آنها می‌شود.

فوق تخصص عفونی کودکان اضافه نشدن وزن در شیرخوارگان را احتمال عفونت ادراری دانست و اضافه کرد: کودکان تا یک و دو سالگی شیرخوار نامیده شده که وزن نگرفتن آنها می‌تواند نشانه عفونت ادراری باشد، لذا پزشک کودکان برای برطرف شدن این مسئله، کشت ادرار را برای بیمار تجویز می‌کند.

طباطبایی با بیان اینکه عفونت ادراری می تواند سبب نارسایی کلیه شود، اضافه کرد: البته اگر این بیماری تشخیص داده شود، با سرعت بهبود یافته و فرد از گرفتاری نجات می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه عفونت ادراری یک عفونت موذیانه نیز به شمار می‌رود، گفت: به دلیل اینکه گاهی ممکن است هیچ نشانه‌ای نداشته باشد، والدین نیز نسبت به این مسئله حساس نبوده و کلیه‌های کودک دچار آسیب می‌شود.

فوق تخصص عفونی کودکان افزود: بسیاری از مادران به کودکان خود توصیه می‌کنند که در مهد کودک و مدرسه دستشویی خود را نگه داشته که این مسئله سبب بروز عفونت ادراری در آنها می‌شود.

متن کامل خبر

راه درمان حساسیت بهاری با طب سنتی

حمید افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: هر ساله به هنگام آغاز فصل بهار،شاهد حساسیت های بهاری به شکل خارش پوست، جوش زدن،آلرژی، سرفه و عطسه کردن هستیم که طب سنتی راه حل هایی را در نظر دارد.

وی مصرف چای نعناع را به دلیل خاصیت ضد التهابی برای رفع خارش و خشکی پوست‌ مفید دانست و افزود: مصرف نعنای تازه نیز برای درمان خارش موثر است.

متخصص طب سنتی گفت: مصرف دمنوش گیاهانی مانند ریحان، رزماری، آویشن و بابونه در چنین شرایطی توصیه می شود چراکه خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی داشته و به رفع التهاب پوست کمک می کند.

متن کامل خبر

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ریشه و درمان حساسیت در طب سنتی