سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انگلیس به اروپا آسیب می‌رساند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در کنار بحران پناهندگان مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موضوعی است که این روزها به شدت اتحادیه اروپا را درگیر خود کرده است.

اخیرا رهبران اروپایی در نشستی در بروکسل بر سر اصلاحات مد نظر انگلیس برای ماندن در اتحادیه اروپا با نخست وزیر این کشور به توافق دست یافتند تا شاید بتوانند مانعی برای خروج این کشور از اروپا ایجاد کنند.

بر اساس این توافق، بریتانیا از "امتیازات ویژ‌ه‌ای" از جمله حق حفظ واحد پولی خود و محدود کردن ارائه خدمات اجتماعی دولتی برای شهروندان سایر کشورهای اتحادیه اروپا برخوردار می‌شود.

کامرون بعد از توافق با رهبران اروپایی از برگزاری همه‌پرسی درباره خروج یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا در 23 ژوئن (سوم تیر) خبر داد.

خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم در همین ارتباط گفتگویی را با پروفسور دکتر "ماکس اوته" یکی از کارشناسان برجسته آلمانی انجام داده است.

پروفسور اوته از سال 1998 تا 2000 استادیار اقتصاد بین الملل و مدیریت بین الملل در گروه روابط بین الملل دانشگاه بوستون آمریکا بود. از سال 2001 تا 2005 هم از محققان دانشگاه ورزبورگ آلمان بود.

وی به عنوان یک کارشناس اقتصادی و مالی کتاب ها و مقالات زیادی را هم در آلمان و هم در آمریکا منتشر کرده است.

وی از سال 2011 از اساتید دانشگاه گراتس اتریش هم هست. وی موسس و رئیس انستیتو اقتصادی (IFVE) در شهر کلن آلمان نیز بوده و به عنوان مشاور اقتصادی برای شرکت ها و سازمان های معروف اقتصادی از جمله بنیاد برتلزمن، سازمان ملل، بانک جهانی و وزارت اقتصاد آلمان فعالیت دارد . وی همچنین از اعضای جامعه آلمان برای سیاست خارجه است.

پروفسور "اوته" در باره خطر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بعد از توافق نخست وزیر این کشور با رهبران اروپایی گفت: خطر خروج انگلیس از اروپا خیلی بالا نیست چرا که کامرون آنچه می خواسته است از اروپا دریافت کرده است.

این کارشناس برجسته آلمانی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: انگلیس به اروپا آسیب می رساند چرا که از امتیازات و مزایای این اتحادیه استفاده می کند اما همه تعهدات در قبال آن را نمی پذیرد. تا زمانی که انگلیس در اتحادیه اروپا هست در مسائل اساسی با بروکسل اختلاف خواهد داشت.

وی در ادامه درباره توافق اخیر بین رهبران اروپایی با انگلیس در بروکسل نیز گفت: لندن یک بار دیگر در سایه این توافق آنچه را می خواست دریافت کرد.

پروفسور اوته در ادامه درباره این مسئله که بحث های پناهندگان چه نقشی را در مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایفا می کند گفت: نقش این مسئله کم تر از حدی است که انتظار می رود. انگلیس مدتهاست با مهاجرت ها از کشورهای مشترک المنافع مبارزه کرده و این چالش را می شناسد. اما مطمئنا خواهان چالش های بیشتری نیست.

گفتگو: زکیه شریعتمدار طهرانی

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
ربات صنعتی که به انسان آسیب نمی رساند