ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



آخرین شایعات درباره سلامتی مرد شماره یک اتومبیلرانی دنیا


ورزش > دیگر ورزشها - نزدیک به دو سال می‌شود که غول افسانه‌ای دنیای فرمول یک از کانون اخبار دوره شده و کسی دیگر گفت‌وگویی با میشائیل شوماخر ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ قهرمان 7 دوره رقابت‌های فرمول یک دنیا که دو سال پیش در پیست مریبل دچار سانحه شد، هنوز بهبود پیدا نکرده و کسی دقیقاً از وضعیت جسمانی او خبر ندارد. با این حال او كه پس از برخورد جمجمه‌‌اش با یك صخره در زمان اسكی، به كما رفته بود، به دلیل اینكه خطر مرگ تهدیدش نكند 6 ماه در كمای مصنوعی نگه داشته شد. «شومی» پس از اینكه از كمای مصنوعی بیرون آمد، بعد از چندی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گرونوبل تحت درمان بود و بعد هم به سوئیس فرستاده شد تا در نهایت به خانه خودش برود و بقیه مراحل درمانی‌‌اش كه گفته می‌شد طاقت‌فرسا و زمانبر است را در خانه انجام دهد.

فلج شدن قهرمان دنیابا این حال اگرچه خبر خارج شدن از كمای شوماخر، بسیاری را خوشحال كرد ولی اخباری كه از وضعیت جسمانی او به بیرون مخابره شد حال روحی بسیاری را به هم ریخت: «قهرمان اتومبیلرانی دنیا كاملاً فلج شده است.» در واقع شوماخر با توجه به ضربه‌ای كه به سرش خورده بود توانایی حركت كردن را از دست داده بود. در آن زمان به نقل از رسانه‌های آلمانی خبری منتشر شد كه ویلچر ویژه‌ای برای او در نظر گرفته كه شوماخر با قرار دادن سنسور حركتی آن در دهانش می‌تواند این ویلچر را هدایت كند، چراكه تنها عضله صورتش است كه قادر به حركت است. البته در همان زمان هم عنوان شد این ویلچر برای زمانی ساخته شده كه او بتواند كمی شرایط جسمانی‌‌اش را بهبود ببخشد. در كنار این اخبار بد، خبر مربوط به كم شدن وزن قهرمان 7 دوره رقابت‌های فرمول یك دنیا هم بود‌. شومی كه زمان فعالیتش در عرصه اتومبیلرانی ذره‌ای از لحاظ جسمانی مشكل نداشت پس از بستری شدن و به كما رفتن، نزدیك به 30 كیلو وزن كم كرده بود.

بالاخره معجزه‌ای در كار است!با این حال و در شرایطی كه خانواده و مدیر برنامه‌های او عنوان می‌كردند نزدیك به چند سال زمان می‌برد تا شوماخر بتواند كمی شرایطش را بهبود ببخشد، روز سه‌شنبه یكی از مجلات آلمانی تصویری از شوماخر منتشر كرد و خبر بسیار خوشحال‌كننده‌ای برای هواداران این ورزشكار روی جلدش نوشت. مجله «بونته» در این مورد نوشت: «شوماخر می‌تواند دوباره راه برود!» این مجله در گزارشی كه از شومی نوشته بود، به جزئیات بیشتری هم اشاره كرد: «میشائیل خیلی لاغر شده ولی او می‌تواند به كمك پزشكش چند قدمی بردارد. ضمن اینكه او حالا این توانایی را پیدا كرده كه دست راستش را هم بالا بیاورد.» همین مجله البته ابتدای همین سال نوشته بود كه شوماخر چشمانش را باز كرده و حتی توانسته چند كلمه هم بر زبان بیاورد.

تكذیب خانواده شومیاین موضوع دوم، یعنی اینكه شوماخر چشمانش را باز كرده و چند كلمه هم حرف زده، خیلی زود توسط خانواده شوماخر در آن زمان تكذیب شد و حتی آنها از این مجله آلمانی شكایت كردند كه جزئیات زندگی شخصی قهرمان دنیا را فاش كرده. البته این خبر تازه مبنی بر اینكه شوماخر می‌تواند چند قدم هم بردارد، خیلی زود توسط نزدیكان شوماخر و البته سابینی كم، مدیر برنامه‌ها و سخنگویش تكذیب شد. خانم كم درباره اخباری كه مجله بونته منتشر كرده، گفت: «متأسفانه اخبار جدیدی كه در مطبوعات منتشر شده مجبورمان كرد یك بار دیگر شفاف‌سازی كنیم.اطلاعاتی كه درباره میشائیل داده شده صحت ندارد. این شایعات غیرمسئولانه عنوان شده چون باتوجه به شدت مصدومیتی كه شوماخر داشته، حفاظت از زندگی شخصی او اهمیت بسیاری زیادی پیدا می‌كند.»

اعترافات یك دوستدر همین راستا در ماه اكتبر بود كه راس براون، مدیر فنی سابق تیم فراری و دوست شوماخر (46 ساله) در گفت‌وگو با رسانه‌های انگلیسی از روند بهبود آرام شوماخر پرده برداشته بود: «من بارها به دیدن شوماخر رفته‌ام. كورینا، همسر شومی، هم گهگاهی به من زنگ می‌زند تا من را در جریان احوالات او بگذارد. به‌هر‌حال هر روز به دعا كردن‌مان ادامه می‌دهیم به این امید كه او بتواند بهبود پیدا كند، حداقل تا یك جایی وضعیتش بهتر شود... این بهبودی كُند صورت می‌گیرد ولی همچنان جای امیدواری باقی است.»

41257


ویدیو مرتبط :
شماره 18- بخش 2: نمایش آخرین خودروهای دنیا (2)