علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



منطقه‌اي از سياره مريخ که زيستگاه تمدن زميني‌ها مي‌شود


باشگاه خبرنگاران/ منطقه‌اي با ويژگي‌هاي زمين شناختي منحصر بفرد به احتمال زياد مکان فرود سفينه فضايي و ساخت زيستگاه مسافران سياره مريخ مي‌شود.
کارشناسان فضاشناسي يک منطقه در سياره مريخ را براي سکونت انسان‌ها بر سطح اين سياره شناسايي کرده‌اند.

گفتني است،‌ منطقه Deuter Onilus Mensae مي تواند منطقه‌اي ايده‌آل براي سکني فضانوردان پناهگاه باشد.

منطقه‌اي از سياره مريخ که زيستگاه تمدن زميني‌ها است + تصاوير
بررسي‌ها نشان مي‌دهند، اين منطقه بر اساس مشاهدات داراي بلور‌هاي يخي است و چنانچه اين بلورها متشکل از قطرات آب باشند، مي‌توانند سبب زنده نگه داشتن فضانوردان در شرايط سخت آب و هوايي شوند.

کارشناسان اعتقاد دارند بهترين مکان براي فرود سفاين فضايي در سياره مريخ دشت Mensae است زيرا مملو از يخچال‌هاي طبيعي باستاني و قطرات بلور آب است.
آژانس فضايي ايالات متحده اعلام کرده است خطرات بهداشتي سلامت فضانوردان اعزامي به سياره مريخ را تهديد مي‌کند.

بر اساس تخيمن‌هاي زده شده پروژه سفر به سياره مريخ در دهه 2030 اجرايي خواهد شد و حال آژانس فضايي در تلاش است تا شرايط زنده نگه داشتن فضانوردان و حفظ امني جاني و سلامت روحي آنها را تامين کند .

از جمله مشکلات فضانوردان در راه سفر به سياره مريخ انزواي شديد است که مي‌تواند منجر به مشکلات اعصاب و روان شود، همچنين ضعيف شدن استخوان‌ها، عضلات،‌ضعف بينايي، بروز انواع سرطان به خاطر در معرض تشعشات کيهاني قرار گرفتن، آسيب سيستم اعصاب مرکزي، آب مرواريد و ناباروري مي‌توان اشاره کرد .
کارشناسان اعتقاد دارند بايد تمامي مسائل مربوط به حفظ امنيت جاني و سلامت اعصاب و روان فضانوردان تا سال 2030 حل شود و سپس اقدام به راه‌اندازي اين سفر شود.


ویدیو مرتبط :
رخ اول تمدن ایران "گاهواره تمدن بشر"