سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لباس محافظ انسان‌ها در برابر آسیب امواج الکترومغناطیس تولید شد


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محققان ایرانی موفق شدند با استفاده از فناوری‌های نوین الیاف، نخ و پارچه‌های نیمه رسانا و رسانا تولید کنند که از انسان‌ها در برابر آسیب‌های امواج الکترومغناطیس محافظت کند.

 پارچه‌های ضد امواج، رسانا و نیمه رسانا با توجه به سبکی، انعطاف پذیری و کاربردهای وسیع در صنایع مختلفی مانند پزشکی، نظامی و پوشاک کاربرد دارند و در حال حاضر مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی آن تهیه شده است.

در تهیه این پارچه‌ها از نانو ذرات مختلف با استفاده از روش‌های پوشش دهی شیمیایی و فیزیکی بهره گرفته شده است که سبب شده منسوجاتی سبک‌تر، ارزان‌تر، منعطف‌تر و با کارآیی بالاتر تولید شود.

در این طرح از نانو ذرات رسانایی مانند مس، نقره، نیکل، آلومینیوم و نانو لوله‌های کربنی به دو روش فیزیکی و شیمیایی برای پوشش دهی بر سطح پارچه استفاده شده است.

خاصیت ضدامواج با درصدهای مختلف (محافظت در مقابل مایکروویو)، ضد میکروب و ضد قارچ، ثبات شست و شویی و نوری مطلوب، انعطاف پذیری و وزن کم، تنفس پذیری و اقتصادی بودن نیز از مزایای این طرح است.

این پارچه‌ها ابتدا به روش شیمیایی شستشو شده و آماده سازی می‌شود. سپس به روش سل-ژل، نانو ذرات مختلف پوشش داده می‌شود؛ برای نشاندن و پایدارسازی روی سطح، هر یک از این نانو ذرات نیاز به بهینه کردن دما، زمان، غلظت و PHاست.

همچنین در روش فیزیکی از روش لایه نشانی در خلا استفاده می‌شود، استفاده از روش فیزیکی ثبات شست و شویی پایین‌تر و هزینه بالاتری را در پی دارد و تنها در مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمونه‌های مشابه خارجی این طرح نیز تولید شده است ولی در نمونه‌های مشابه از الیاف فلزی استفاده شده در حالیکه در این طرح از فناوری نانو استفاده شده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/N1SUAG


ویدیو مرتبط :
امواج الکترومغناطیس 1