سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ شیوه های پیشگیری از بروز درد ستون فقرات


دکتر سلام/ شیوه های پیشگیری از بروز درد ستون فقرات

مهر/ متخصصان عقیده دارند اتخاذ برنامه صحیح برای زندگی و انجام برخی تغییرات در عادات روزمره ما می تواند بهترین راه های اجتناب از مواجهه با دردهای ستون فقرات باشد.
نحوه زندگی، شرایط روحی، جسمی و فیزیولوژیکی هر فرد در طول زندگی از جمله مهمترین عواملی است که بر بروز دردهای ستون فقرات تاثیر داشته و با رعایت این موارد می توان از این مشکلات اجتناب کرد.

دردهای ناحیه ستون فقرات و گردن به دلیل مهم بودن این بخش از بدن بسیار با اهمیت بوده و باید آنها را جدی گرفت. پزشکان در این رابطه اعتقاد دارند اگر فردی در منطقه گردن و شانه های خود احساس گزگز کرده و در این منطقه از بدن خود با درد رو به روست باید سریعا به پزشک مراجعه کند. در صورتی که این درد به دلیل نوع نادرست نشستن و موقعیت بدن به مرور زمان ایجاد شده باشد، نباید برای آن به دنبال یک راهکار درمانی سریع باشیم بلکه بهترین گزینه برای مقابله و مداوای این نوع از دردها، درمان های طولانی مدت است.

در همین زمینه «جاناتان فلین»، متخصص فیزیوتراپی می گوید: «در مورد این پدیده باید در نظر داشت که نوع قرار گرفتن بدن هر فرد تحت تاثیر عوامل مختلف فیزیکی از قبیل نحوه نشستن، فعالیت های بدنی و ویژگی های نژادی بوده و همچنین عوامل فیزیولوژیکی از جمله استرس و اضطراب، شرایط شغلی و احترام و ارزشی که افراد برای خود قائل هستند، نیز در این موضوع تاثیرگذار است.»

این فیزیوتراپ که از پژوهشگران و اساتید دانشگاه هادرزفیلد است، در ادامه افزود: «البته باید در نظر داشت عوامل روحی و روانی نیز در بروز درد تاثیرگذار بوده و این موضوع نباید نادیده گرفته شود.»

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ برنامه صحیح برای زندگی و انجام برخی تغییرات در عادات روزمره ما از جمله درست بلند کردن اشیا سنگین، نشستن به صورت صحیح و داشتن ورزش و مدیریت اضطراب در کنار داشتن تعادل در کار و زندگی می تواند بهترین راه های اجتناب از مواجهه با دردهای ستون فقرات محسوب شود.»


ویدیو مرتبط :
درمان درد ستون فقرات ،دکتر دقاق زاده متخصص طب فیزیکی