سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چالش/ ۱۰ دلیل برتری آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی


چالش/ ۱۰ دلیل برتری آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدیگجت نیوز/ مدت‌هاست که رقابت بین دو سیستم عامل اندروید و iOS مطرح است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی گوشی آیفون و تفاوت آن با گوشی‌های اندرویدی بپردازیم. علاوه بر آن قصد داریم تا ۱۰ دلیل برتری آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی را نیز بررسی کنیم.
اول از هرچیزی باید بگویم که به شخصه گوشی‌های اندرویدی را دوست دارم. چرا که شما در گوشی‌های پلتفرم اندروید قادر خواهید بود تا سخت افزار و گزینه‌های سفارشی سازی بیشمار نرم افزاری را داشته باشید. به ویژگی می‌توان از گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج نام برد که به شما بهترین دوربین در بین اسمارت فون‌ها را اهدا می‌کنند. اما خیلی جالب است وقتی قصد دارید گوشی جدیدی خریداری کنید اکثر دوستان و آشنایان شما به شما پیشنهاد خرید آیفون را می‌دهند.
این نکته را در نظر داشته باشید که ما قصد نداریم دو سیستم عامل iOS و اندروید را مقایسه کنیم. به این دلیل مقایسه بین گوشی‌های اندرویدی با آیفون را مطرح خواهیم کرد چرا که گوشی‌های هوشمند اپل پلتفرمی تلفیقی از سخت افزار و نرم افزاری اختصاصی و یکتا هستند.

۱ – یکپارچگی بیشتر بین سخت افزار و نرم افزار
دو آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس ویژگی جدیدی را معرفی کردند که هیچ گوشی اندرویدی نتوانسته بود آن را تا به آن موقع کپی کند. تکنولوژی لمس سه بعدی به اندازه کافی هوشمند است که بتواند فشار را به خوبی درک کرده و به کاربرانش دسترسی‌های سریع را اهدا کند.

۲ – تصاویر زنده یا Live Photos
گوشی‌های آیفون به تولید عکس‌هایی دل انگیز معروف هستند که نسل به نسل هم این ویژگی در آنها بهبود میابد. آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده اند که قادر به گرفتن ویدیوهایی با وضوح ۴K هستند. دوربین گوشی‌های جدید اپل نه تنها از لحاظ وضوح تصویر دارای پیشرفت‌هایی بوده است، بلکه رنگ‌های با کیفیت و زنده تری را نیز ارائه می‌دهد. چنین دوربینی در محصول ۴ اینچی جدید اپل به نام آیفون SE نیز استفاده شده است.
شاید یکی از جذاب ترین ویژگی‌های دوربین آیفون می‌تواند قابلیت تهیه تصاویر زنده یا Live Photos باشد. به وسیله این ویژگی کاربر قادر خواهد بود تا چند ثانیه قبل از گرفتن عکس را به صورت ویدیویی مشاهده کند. شاید می‌توان گفت برخی گوشی‌های اندرویدی تقریباً از چنین ویژگی بهره می‌برند اما درواقع تصاویر زنده آیفون بسیار حرفه‌ای بوده و حتی فیسبوک و Tumblr نیز از آن پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید آنها را به اشتراک بگذارید.

۳ – آیفون، تلفنی ساده‌ برای استفاده بی دردسر
با وجود آنکه سازندگان تلفن‌های اندرویدی وعده‌ی ساخت گوشی‌هایی با کاربرد ساده را می‌دهند اما می‌توان آیفون را بهترین گزینه در این مورد دانست. این دستگاه‌ها هیچ صفحه جداگانه‌ای برای دسترسی شما به اپلیکیشن‌هایتان نخواهند داشت بنابراین خیلی سریع با روشن کردن صفحه گوشی به آنها دسترسی خواهید داشت. شاید خیلی‌ها عدم ایجاد تغییرات عمده به مرور زمان در سیستم عامل آی او اس را یکی از ایرادات این دستگاه‌ها بدانند، اما بسیاری نیز قابلیت‌های آن را به اندروید ترجیح می‌دهند.
البته اپل پیشرفت‌هایی را نیز تجربه کرده است. به عنوان مثال می‌توان به عرضه دستیار صوتی سیری و مرکز کنترل اشاره کرد که نشان می‌دهند همه چیز هم صفحه نمایش گوشی نخواهد بود. در تازه ترین بروزرسانی‌ها قدرت سیری بیش از پیش با افزایش روبه رو بوده است تا کاربران بتوانند تجربیات جدیدی را با استفاده از آیفونشان به دست آورند.

۴ – بروزرسانی‌های سیستم عامل سریع به دست شما خواهند رسید
یکی از معضلات کاربران گوشی‌های اندرویدی تأخیر تولیدکنندگان در ارائه عرضه بروزرسانی‌های جدید سیستم عامل اندروید برای تلفن آنهاست. در حالی که ۵ ماه از عرضه تازه ترین نسخه از سیستم عامل گوگل، اندروید مارشمیلو می‌گذرد اما هنوز ما شاهد نصب آن بر روی تنها ۲.۳ درصد از کل دستگاه‌های اندرویدی هستیم. این درحالیست که به وضوح بیش از ۸۰ درصد دستگاه‌های اپل بر روی آخرین نسخه از سیستم عامل آنها iOS 9 استوار هستند (این بروزرسانی تحت نسخه ۹.۳ در ماه جاری عرضه شده است).
این مشکلی است که به غیر از گوشی‌های نکسوس گوگل، اکثر محصولات کمپانی‌های سازنده نظیر سامسونگ، ال جی و اچ تی سی با آن روبه رو هستند. معمولاً گوشی‌های تازه وارد به بازار و آخرین پرچمداران هستند که تازه ترین نسخه سیستم عامل اندروید را دریافت می‌کنند که این می‌تواند موجب نارضایتی بسیاری از کاربران گوشی‌های قدیمی تر شود.

۵ – بهترین اپلیکیشن‌ها ابتدا برای iOS عرضه می‌شوند
تا به حال می‌توان گفت که فروشگاه اپلیکیشن‌های دو سیستم عامل iOS و اندروید هرکدام حاوی ۱ میلیون برنامه مختلف هستند. اما این قضیه قابل انکار نیست که آیفون پلتفرم محبوب تری از گوشی‌های اندرویدی برای توسعه دهندگان بزرگ است.
به عنوان مثال می‌توان گفت که اپلیکیشن محبوبی مانند نت فلیکس برای نخستین بار در اپ استور اپل قابل دریافت شد و سپس بعد از مدتی آن را در گوشی‌های اندرویدی دیدیم. و یا از معروف ترین آنها می‌توان به شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام اشاره کرد. نسخه اندرویدی اینستاگرام پس از ۲ ساله شدن اپلیکیشن آی او اسی آن بود که عرضه شد. از مهمترین دلایل برتری آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی همین جایگاه مهمش نزد توسعه دهندگان است.

۶ – نبود اپلیکیشن‌های بادکرده یا Bloatware در آیفون‌ها
این نکته خوبی نیست که خیلی از تازه کار‌های گوشی‌های اندرویدی از وجود Bloatware و نحوه پاک کردن آنها در گوشی جدیدشان آشنایی ندارند. اپلیکیشن‌های بادکرده یا Bloatware برنامه‌هایی هستند که سازندگان گوشی‌ها آنها را در تلفن شما به صورت پیشفرض نصب کرده اند و شما حتی اختیار پاک کردن آنها را نخواهید داشت. هرچند که در این بین کمپانی‌هایی مانند سامسونگ این اپلیکیشن‌ها را درون یک پوشه قرار داده اند اما دلیل قانع کننده‌ای برای عدم توانایی کاربران جهت پاک کردن بی دردسر آنها وجود ندارد.
هرچند در آیفون‌ها نیز چنین اپلیکیشن‌هایی هستند اما الزاماً نمی‌توان به آنها Bloatware گفت. چرا که این اپلیکیشن‌ها کارایی‌های خاص خودشان را دارند. مانند اپلیکیشن Apple Watch که مخصوص سینک کردن ساعت و گوشی اپل است. شاید یکی از دلایل مهم در برتری آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی بیشتر دیده شدن حقوق کاربری باشد.

۷ – عملکرد عالی با مک
اگر از کارکردن با سیستم مک خودتان خسته شده اید شاید ندانید که می‌توانید آن را با آیفونتان سینک کرده و از طریق آن استفاده‌های دیگری نیز انجام دهید. به عنوان مثال قادر خواهید بود تا با مک بوک خود پیام‌های متنی ارسال کرده و یا تماس‌های صوتی برقرار کنید. علاوه بر آن با توجه به فضای ابری اختصاصی اپل به نام iCloud، می‌توانید تصاویر، موزیک‌ها، نوشته‌ها و اسناد موجود در آیفونتان را در سیستم مک خود نیز داشته باشید.

۸ – اپل پی
بین دو سیستم پرداختی اپل پی و سامسونگ، می‌توان گفت که اپل موفق تر از رقیب کره‌ای خودش ظاهر شده است. این سیستم پرداختی از محبوبیت بالایی برخوردار است و در اکثر کشور‌های پیشرفته صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با استفاده از آیفونتان قادر خواهید بود تا پرداخت‌های بین بانکی انجام دهید. برای انجام اینکار نیازه به رمزعبور نیز نخواهید داشت، چرا که سنسور تاچ آیدی آیفون میزبان بخش امنیتی اپل پی خواهد بود.

۹ – اشتراک گذاری خانوادگی ( Family Sharing )
قابلیت “اشتراک گذاری خانوادگی” به شما این امکان را خواهد داد تا محتوای مختلف خریداری شده از اپ استور و آیتونز مانند اپلیکیشن، کتاب و… را بین ۶ نفر از اعضای خانواده خود که دارای آیفون هستند به اشتراک بگذارید. این ویژگی یکی از امتیازات مثبت گوشی‌های هوشمند اپل است که گوگل نتوانسته تا به حال چنین چیزی را در گوشی‌های خودش پیاده کند.

۱۰ – بهترین پشتیبانی و کمک رسانی
وقتی که شما یک گوشی اندرویدی خریداری می‌کنید، جای واحدی برای کمک گرفتن نخواهید داشت چرا که کمپانی‌های مختلفی گوشی‌های اندرویدی را عرضه می‌کنند. اما اگر کاربران آیفون نیاز به کمک داشته باشند می‌توانند خیلی سریع به وبسایت اپل رفته و از طریق چت آنلاین از کارشناسان این کمپانی درخواست پشتیبانی کنند. شاید این قضیه دلیلی بر برتری آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی نباشد اما در امنیت خاطر کاربران بسیار موثر است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: گجت نیوز


ویدیو مرتبط :
25 دلیل برتری آیفون 6 نسبت به گلکسی اس 5