فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



راه اندازی موزه نفت درمسجدسلیمان برجاذبه های گردشگری این شهرستان می افزاید


به گزارش ایرنا اكبر نعمت الهی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح پارك موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان افزود: راه اندازی این موزه می تواند شروع كننده جریان و حركت های رفاهی و توسعه ای در این منطقه باشد.
وی فعالیت این موزه و حضور بازدید كنندگان ایرانی و خارجی را بسترمناسبی برای توسعه جاده ، فرودگاه و هتل در این منطقه برشمرد و اظهاركرد: راه اندازی این طرح و به دنبال آن ایجاد ملزومات آن می تواند به توسعه اقتصادی و رفاهی این شهرستان منجر شود.
وی از راه اندازی موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت:پس از شناسایی پنج نقطه به عنوان اجزای موزه، مشاور طرح انتخاب و مناقصه تكمیل عملیات ساختمانی این طرح نیز برگزار شده است.
پیشینیه فعالیت و تولید نفت و گاز در خاورمیانه و ایران به سال 1287 باز می گردد كه برای نخستین بار در مسجدسلیمان نفت كشف شد.
به دنبال این اكتشاف و شكل گیری فعالیت های رسمی صنعت نفت ، تاسیسات مورد نیاز برای فرآورش و پالایش این ماده استراتژیك و مهم به سرعت شكل گرفت و با گذشت 107 سال مقرر شده این تاسیسات شامل نخستین چاه نفت ، نخستین كارخانه تولید برق ، نخستین پالایشگاه نفت ، نخستین كارخانه تقطیر و نخستین كارخانه گوگرد سازی برای بیان تاریخ و پیشینه صنعت نفت به علاقمندان به عنوان موزه استفاده گردد.
مدیركل روابط عمومی وزارت نفت صبح شنبه به همراه تیم كارشناسان طرح موزه های وزارت نفت از مراحل انجام طرح پارك موزه گنجینه نفت مسجدسلیمان دیدن كرد.
7152/ 6037

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
راهنمای گردشگری یونان - موزه ملی باستانشناسی