فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



جامعه ما از بی‌اخلاقی رنج می‌برد/ کارگردان «بچه‌های آسمان» رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای شد


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای دهمین دوره جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای صبح امروز دوشنبه 10 اسفند ماه با حضور علی قربانی «دبیر جشنواره» و بهادری «مدیر بخش بین‌الملل» برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیر جشنواره اظهار کرد: فیلم‌های صدثانیه‌ای در حقیقت برای حوزه هنری نیست و آن را متعلق به همه مردم می‌دانیم البته باید بگویم که این جشنواره به هدف توجه به فیلم‌های کوتاه راه‌انداز شد اما امروز فیلم‌های صدثانیه‌ای در بسیاری از نقاط تبدیل به یک ژانر جداگانه شده است که مختص آنها فیلمسازان فیلم می‌سازند و برایش جشنواره برگزار می‌شود. این در حالی است که کارگردان‌های بزرگ دنیا فیلم‌های کوتاه صدثانیه‌ای نیز ساخته‌اند.

علی قربانی در ادامه گفت: یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای تداوم داشته باشد برای حمایت از فیلم‌های صدثانیه‌ای دو مرکز با هم همکاری می‌کنند. باشگاه فیلم سوره و مرکز مستند حوزه هنری در این کار فعالیت دارند و خود را واسط بین تولید‌کننده و توزیع‌کننده قرار داده‌اند و کارگردان‌هایی را که قصد ساخت فیلم‌های اخلاقی و صدثانیه‌ای دارند را به مراکزی که اهداف مشترک با این موارد دارند متصل می‌کند.

وی با ذکر یک مثال عنوان کرد: از کمیته امداد، راهنمایی و رانندگی تقاضا می‌کنیم که فیلمسازان صدثانیه‌ای را مورد حمایت خود قرار دهند و بتوانند آثارشان را که بر پایه اخلاق است، بسازند. البته از دیگر اهدافمان نمایش این آثار در ایستگاه‌های مترو و تلویزیون‌های شهری خواهد بود اما پخش این آثار از شبکه‌های تلویزیونی از دیگر اهدافی است که آن را دنبال می‌کنیم.

او اظهار کرد: جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای بخش‌های مختلفی دارد، امسال شاهد نمایش آثاری در بخش‌های داستانی، انیمیشن و مستند خواهیم بود. البته به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا می‌شود همچنین لازم می‌دانم ذکر کنم که در سال 93 و 94 به سه هنرمندی که به مضامین اخلاقی که مورد نظر است توجه داشته‌اند به صورت جداگانه جایزه‌ای تعلق می‌گیرد.

دبیر دهمین جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای، در ادامه اظهار کرد: 1687 اثر به جشنواره رسیده است که 121 فیلم در بخش مسابقه ملی، 107 فیلم برای نمایش انتخاب شده است و باید تأکید کنم که جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای هیأت انتخاب ندارد و تمام آثار توسط دبیر و شورای برگزاری انتخاب می‌شود.

او در ادامه در ارتباط با این موضوع که چرا به میزان قابل توجهی به اخلاق در جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای توجه می‌شود، گفت:‌امروز همه ما از بی‌اخلاقی در جامعه رنج می‌بریم و این امری آشکار است و اگر بخواهیم به اینکه جامعه اخلاق‌مدار شود، کمک کنیم، باید به دنبال راهکارهای مناسب بگردیم که یکی از آنها ساخت فیلم در ارتباط با اخلاق است و فیلم‌های صدثانیه‌ای به خوبی می‌تواند پیام‌های اخلاقی را منتقل کند.

وی در ادامه نشست هیأت داوران را معرفی کرد که مجید مجیدی به عنوان رئیس هیأت داوران انتخاب شد. محمدرضا جعغری جلوه مدیر شبکه 2، رسول صدرعاملی، بهرام عظیمی، هادی مقدم‌دوست، مهرداد غفارزاده، دیگر اعضای هیأت داوران هستند.

قربانی در ادامه اظهار داشت: همه می‌دانیم که حوزه هنری بزرگ‌ترین سینمادار در کشور است و ما فیلم‌های صدثانیه‌ای را در اختیار سینماهای حوزه هنری قرار خواهیم داد و همچنین از شرکت مذکور می‌خواهیم تا این آثار را در سینماها به نمایش در بیاورند. همچنین از دیگر اهدافمان این است که تلاش کنیم این جشنواره را به صورت سالانه و نه دوسالانه برگزار کنیم.

علی بهادری مدیر بخش بین‌الملل نیز گفت: در دنیا سه جشنواره در ارتباط با فیلمَ‌های ثانیه‌ای وجود دارد که می‌توان به جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای در بستون، 60 ثانیه‌ای در پاکستان و همچنین جشنواره‌ای دیگر در دانمارک اشاره کرد البته ما با دبیران این جشنواره‌ها وارد مذاکرات شدیم که 52 فیلم خارجی قرار است در این دوره در جشنواره صدثانیه تهران شرکت کنند و البته 58 فیلم در بخش خارج از مسابقه به نمایش در خواهد آمد.

او در خصوص کارگاه‌ها گفت: کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید خارجی نیز برگزار می‌شود. این اساتید از فرانسه و دانمارک حضور پیدا کرده‌اند البته باید بگویم مناسبت‌های خوبی با جشنواره ازمیر ترکیه، جشنواره فیلم باکو و جشنواره فیلم کوتاه می‌نسک روسیه داریم.

 

انتهای پیام/

http://fna.ir/F9UBMH


ویدیو مرتبط :
فیلم 100 ثانیه ای صدای حسرت - کارگردان امید منصورنیا