سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کدام استان ها «روز طبیعت» بارانی هستند؟/ آخرین وضعیت راهها


کدام استان ها «روز طبیعت» بارانی هستند؟/ آخرین وضعیت راههاآخرین خبر/ براساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت جوی در روز طبیعت (سیزدهم فروردین) نیمه ابری است و در مناطق شمال و غرب و شمال شرق کشور شاهد بارش باران و یا برف خواهیم بود؛ به همین دلیل از هموطنان خواسته شده از توقف در اطراف رودخانه ها به هنگام بارش باران خودداری کنند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی به اطلاع می رساند به سبب بارش باران، گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی، در مناطق مستعد بارش تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در روز طبیعت به شرح زیر پیش بینی می‌شود:
جمعه ۹۵/۱/۱۳ : بارش باران و آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها در شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی.
شایان ذکر است با توجه به کاهش محسوس دما از روز پنج شنبه تا صبح شنبه، بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان و خراسان شمالی، شمال و غرب خراسان رضوی پیش بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود هموطنان برای تردد در مناطق یاد شده زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. با توجه بارش باران و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها از پارک خودرو و برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌‌ها اجتناب شود.


آخرین وضعیت ترافیک
براساس اعلام پلیس راهور وضعیت جوی و ترافیکی به این شرح است:
در استان گیلان(اکثرمحورها)، مازندران(محور کناره) شاهد بارش باران هستیم و ترافیک نیمه سنگین در استان مازندران محورکرج-چالوس(شمال به جنوب طول محورهای هراز و چالوس-کرج) وجود دارد.
در استان استان آذربایجان شرقی(آزادراه بستان آباد) نیز برف در حال بارش است.
بر اساس اعلام پلیس راهور، محدودیت های ترافیکی در محورهای مالی کشور نیز بدین شرح است:
تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت‌ها از محور کرج ـ چالوس ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روزهای 12، 13 و 14 فروردین‌ماه سال 95 تا ساعت 3 بامداد روزهای بعد از کرج به مرزن‌آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 روزهای 12، 13 و 14 فروردین ماه 95 تا ساعت 3 بامداد روزهای بعد از 15 کیلومتری مرزن‌آباد (دزبن) به‌سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه است.
همچنین تردد انواع کامیون تا ساعت 2 بامداد روز 15 فروردین ماه سال 95 از محور هراز ممنوع است و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 روزهای 12، 13 و 14 فروردین تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روزهای 12، 13 و 14 فروردین تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از آب‌اسک به رودهن ـ محدوده مشاء ـ به‌صورت یک‌طرفه است.
ضمنا پلیس راه راهور اعلام کرد محدودیت‌های ترافیکی جاده هراز لغو و بار دیگر این جاده دو طرفه شد. در حال حاضر ترافیک در این جاده روان است، اما با توجه به وجود مه رانندگان باید از عجله و شتاب پرهیز کرده و در هنگام رانندگی چراغ‌های خودرو را روشن کنند.
گفتنی است، رئیس پلیس راهور ناجا به مسافران نوروزی توصیه کرد که به منظور کاهش حجم ترافیک، زمان سفر بازگشت خود را به ساعت های پایانی تعطیلات موکول نکنند. سردار تقی مهری با اعلام شماره تلفن 88255555 مرکز کنترل ترافیک پلیس راه، از شهروندان خواست قبل از حرکت، با برقراری تماس با این خط ارتباطی، از وضعیت جاده ها مطلع شوند.

کدام استان ها «روز طبیعت» بارانی هستند؟
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی فعال بودن دو سامانه بارشی در نیمه شمالی و جنوبی کشور طی روزهای جمعه و شنبه خبر داد و گفت: همچنین از بعد از ظهر امروز و طی روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گردوغبار در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.
احد وظیفه درباره وضعیت هوا در سه روز آینده، گفت: طی امروز و فردا دو سامانه بارشی در نیمه شمالی و جنوبی کشور فعال هستند. بر این اساس سامانه جنوبی امروز در مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و روز جمعه در جنوب شرق و شرق کشور سبب رگبار، باران، رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود. سامانه شمالی نیز امروز در مناطق شمال غرب و سواحل شمالی، به تدریج در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و از امشب و روز جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در نواحی مرکزی و شمال شرق سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود.
وی افزود: در روز جمعه به تدریج از میزان ابرناکی از سمت شمال غرب و غرب کاسته شده و امروز در استان گیلان، غرب مازندران، برخی نقاط کرمان و روز جمعه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شمالی اصفهان شاهد شدت باران هستیم. همچنین این سامانه در روز شنبه در شمال شرق کشور فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. همچنین تا صبح شنبه به سبب استقرار توده هوای سرد، شاهد استمرار کاهش دما دراستان‌های واقع در نیمه شمالی خواهیم بود.
وظیفه با بیان اینکه طی امروز و فردا در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های شرقی البرز، وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و دریای خزر و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج هستند. همچنین از بعد از ظهر امروز و طی روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.
مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، هوای امروز پایتخت را کمی ابری در پاره‌ای نقاط وزش باد در بعدازظهر و افزایش ابر در اوایل شب با رگبار و رعد و برق و همراه با بارش برف در شهرهای شمالی عنوان کرد و گفت: حداکثر و حداقل دمای تهران امروز 16 و هفت درجه سانتی‌گراد است. همچنین روز جمعه شاهد آسمان ابری درپاره ای نقاط همراه با رعد و برق و بارش و وزش باد و در شهرهای شمالی بارش برف و در بعدازظهر کاهش ابر در تهران خواهیم بود و حداکثر دما در این روز 10 و حداقل آن چهار درجه سانتی‌گراد است.
وظیفه، برای روز شنبه هوای پایتخت را کمی ابری، همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد در شهرهای شمالی عنوان کرد و افزود: بیشینه دما در این روز 14 و کمینه آن پنج درجه سانتی‌گراد است.


جداول مربوط به پیش بینی وضعیت هوای کشور در «روز طبیعت» را میتوانید در قسمت عکس مشاهده نمایید.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
طبیعت در یک روز بارانی