سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مرتضی اشراقی: نسل اول و دوم انقلاب تجربه‌های خود را منتقل کنند


مرتضی اشراقی: نسل اول و دوم انقلاب تجربه‌های خود را منتقل کنند

ایلنا/ نوه امام(ره) با تاکید بر لزوم استفاده ازجوانان در عرصه مدیریتی کشور، اظهار کرد: نمی‌شود انقلاب و جنگ را با جوانان به ثمر نشاند، اما در دوران تثبیت به جوانان گفت شما بی تجربه و خام هستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی در دیدار با اعضای شاخه جوانان حزب اراده ملت ایران(حاما) با تاکید بر اینکه به علت روح آرمان خواهی و عدالت طلبی حضور جوانان جزء لاینفک حرکات اجتماعی است خاطر نشان کرد: بزرگترین حرکت اجتماعی تاریخ بشریت، انقلاب حضرت حجت(عج) است و طبق روایات در بین اصحاب ایشان پیر یافت نمی‌شود مگر به اندازه نمک در طعام یا سرمه در چشم.

اشراقی با بیان اینکه «در زمان رسول اکرم(ص) نیز بخش عمده‌ای از یاران ایشان در روزهای اول بیعت جوانان بودند»، اظهار کرد: بزرگترین اتفاق سیاسی تاریخ این کشور، یعنی انقلاب اسلامی نیز با حضور جدی جوانان به ثمر نشست اما اوج حضور جوانان را در مدیریت یک بحران بزرگ در جنگ مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: امام در سخت‌ترین شرایط کشور که تمام قدرت‌های جهان کار انقلاب را تمام شده می‌دانستند، به جوانان اعتماد کردند و مدیریت جنگ را به آن‌ها سپردند؛ این نشان دهنده آن است که امام با تمام وجود اعتقاد به توانایی جوانان داشتند.

نوه امام(ره) گفت: خوشبختانه پس از حضرت امام نیز مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبری جامعه را در دست گرفتند که در میان روحانیون بیشترین ارتباط را با جوانان و دانشجویان داشتند. زمانی که به بیانات ایشان توجه می‌کنیم نیز مشاهده می‌کنیم بیشترین خطاب ایشان برای حل مشکلات به جوانان است.

اشراقی در ادامه این دیدار با اشاره به رویکرد امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در توجه به جوانان با تاکید بر اینکه نمی‌شود انقلاب و جنگ را با جوانان به ثمر نشاند، اما در دوران تثبیت به جوانان گفت شما بی تجربه و خام هستید، اظهار کرد: با وجود توصیه‌های حضرت امام و تاکیدات مقام معظم رهبری، متاسفانه به نظر می‌رسد که هنوز جوانان جایگاه درخوری در عرصه مدیرتی کشور ندارند و موقعیت‌شان تثبیت نشده است.

وی با بیان اینکه «نسل اول و دوم انقلاب باید هر چه سریعتر با انتقال تجربیات خود به نسل سوم و چهارم انقلاب، آینده مدیریتی نظام را تضمین کنند»، خاطر نشان کرد: اگر فرصت پیش رو در دولت تدبیر و امید برای تربیت و توانمندسازی مدیران جوان از دست برود، با نسلی از جوانان روبرو خواهیم بود که فقط سابقه فعالیت‌های مدنی و سیاسی را دارند و این موجب بروز یک بحران مدیریتی در پایان افق چشم انداز 20 ساله خواهد شد. از همین رو معتقدم بستر سازی حضور جوانان در مسئولیت‌های اجرایی کشور باید از اولویت‌های مجلس آینده باشد.

نوه امام(ره) با تاکید بر اینکه واقعیت این است در زمینه تربیت مدیران جوان قصور جدی داشته ایم ادامه داد: این قصور آینده اجرایی این کشور را شدیدا تهدید می‌کند. انتظار می‌رود در دوره پسا تحریم و کاهش بخشی از مشکلات دولت و افتادن اقتصاد کشور در مسیر طبیعی خود دولت تدبیر و امید که با تلاش جوانان امیدوار به پیروزی رسید، توجه بیشتری به بکارگیری جوانان در عرصه اجرایی کند.

وی با اشاره به رویکرد امام(ره) نسبت به جوانان گفت: امام در دوره‌ی خودش به جوانان کاملا اعتماد کرد. میانگین سن فرماندهان جنگ که مهم ترین بحران کشور بود زیر 30 سال بود. مجلس اول را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم تعداد زیادی از نمایندگان آن جوان بودند؛ ما نمی‌گوییم همان مجلس تکرار شود و افراد با تجربه و کار آزموده در خانه بنشینند و جوانان مسئولیت‌ها را به عهده بگیرند؛ اما می‌توانیم جوانان را در کنار با تجربه‌ها قرار دهیم.

اشراقی در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وظیفه‌ی اصلی مجلس آینده این است که حاشیه‌های سیاسی دولت را کم کند تا دولت در آرامش کامل به رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی بپردازد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
کلیپ مرتضی اشراقی